اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی جوانان کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۱۷۴ امتیاز قهرمان جوانان جهان شد.
به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از فدراسیون کشتی ایران، تیم ملی جوانان کشتی فرنگی ایران با کسب ۱۷۴ امتیاز با اقتدار قهرمان جهان شدند. فرنگی کاران در این رقابت‌ها با کسب ۴ مدال طلا،۲ نقره و ۲ برنز بالاتر از تیم های جمهوری آذربایجان و اوکراین قرار گرفتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب دنیس میهای از رومانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. نگهداری در این گروه با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب تامازی گلونتی از گرجستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن ۶۰ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ماکس ول بلک از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۹ از سد کوتو گومی از ژاپن گذشت و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف ولادمیر ویوتویچ از اوکراین را با نتیجه ۱۲ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله بانتیجه ۳ بر ۱ میهات ممدلی از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. اسماعیلی در فینال با نتیجه ۴بر۴ کشتی گیر ارمنستانی را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر آزات ساریار از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر رومئو بریدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد چیزو ماریویاما از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار بایامان کریموف از قرقیزستان را با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ از سد ایتو نیشیدا از ژاپن گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جاکوب سیمچیک از کرواسی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. عبدی در این مرحله مقابل آتیلا توسماگی از مجارستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل الکساندر سولووی از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. عبدی در دیار رده بندی با نتیجه ۴برصفر کشتی گیر قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم مسعود کاووسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کاووسی حذف شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مُهمدی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستین مدینا مونز از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر شان یولین از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر فارس قالی از مصر را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهمدی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ آلپرن بربر از ترکیه را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف آچیکو بولکوادزه رفت و در نهایت با نتیجه ۹بر ۱ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور اول با نتیجه ۷ بر ۳ ماریو ووکوویچ از صربستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوندرج حاولکا از چک را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دونگ هیون یون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ لاچین والیف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱ بر ۱ مغلوب ویگن نازاریان از ارمنستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی عابدی درزی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل اینوت گوسا از رومانی با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی رسید و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد رومان بالچیوسچی از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عابدی درزی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ مقابل ریچارد کارلسون از استونی پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی برای کسب مدال طلا به مصاف یوسوف ماتسیف از قزاقستان رفت و در نهایت با نتیجه ۹بر۴ به پیروزی رسید وصاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر جوهر اوزاروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۲ آلبرت واردانیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار تیموربک نسیم اف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب میخایلو ویشینوتسکی از اوکراین شد و صاحب مدال نقره شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =

دکمه بازگشت به بالا