اخبار ورزشیفوتبال ایران

قلعه نویی‌: در ورزش سالم کار کنید، شما را می‌زنند

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان گفت: باید ورزش دست ورزشی‌ها باشد و نگاه سیاسی و بده بستان‌های سیاسی از ورزش دور شود.

به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی ۲ بر یک مقابل تیم امید در دیداری دوستانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طاعات و عبادات عزیزان مورد قبول باشد و کم کم خود را برای شب قدر آماده کنیم. در گذشته بهترین معلم‌ها معلم‌های کلاس اول بودند این مساله هم دلیل داشت تا دانش آموزان را برای کلاس‌های بالاتر به خوبی آماده کنند تیم ملی امید و جوانان بخصوص تیم امید که پل ارتباطی با تیم ملی بزرگسالان است برای پشتوانه سازی این مساله فقط مربوط به الان نیست و در گذشته هم همین شرایط بوده، بارها و بارها بازیکنان تیم امیدمان در فرودگاه مانده ‌اند و مشکل خروج از کشورشان حل نشده بود.

وی ادامه داد: از سجادی توقع داریم که یک مدیر ورزشی است نگاهی ورزشی و مدیریتی باشد و با حضور سجادی که اولین نفر از خانواده ورزش است و همه از او توقع دارند و همه باید کمک کنند که ورزش دست ورزشی‌ها باشد و نگاه سیاسی و بده بستان‌های سیاسی از ورزش دور شود. به تیم امید هم باید توجه بیشتری شود. در کشورهای عربی و جاهای دیگر آنقدر که به تیم امید توجه می‌کنند به تیم‌های دیگر توجه نمی‌کنند.

وی افزود: یک خاطره مال ۳۰- ۴۰ سال پیش است که خودم قطر بازی می‌کردم. آن زمان قطر دو هتل به نام رامادا و شرایتون داشت. شرایتون بالاتر از رامادا بود. تیم بزرگسالان قطر می‌رفت رامادا و تیم امیدشان می‌رفت شرایتون که هتل بهتری بود. اینها ۴۰ سال پیش در جوانان جهان قهرمان شدند. اینجا اینجوری نیست چرا ۵ دهه است به المپیک نرفتیم. بخاطر عدم مدیریت بوده بخاطر خیلی مسایل دیگر بوده است وگرنه از نظر نیروی انسانی و استعداد بهترین هستیم. خوشبختانه با حضور دکتر سجادی در این مدت کوتاه تغییرات وسیعی در ورزش شده است. اعتقادم این است که دولت باید مقوله ورزش را از جوانان جدا کند. جوانان باید برای خودش وزارتخانه یا سازمان مجزا داشته باشد زیرا هم جوانان و هم ورزش با این شکل آسیب می‌بینند. این تجربه ۴۰ ساله ای من است اگر این جدا سازی انجام شود هم به سود ورزش و هم به سود جوانان است.

وی تصریح کرد: با گل‌گهر و پرسپولیس و نساجی بازی کنید چه چیزی نصیب این بازیکنان می‌شود؟ باید به خارج از کشور بروند و بازی‌های بین‌المللی انجام بدهند و آن فضا و محیط به آنها کمک می‌کنید. اکنون بازیکن ۲۱- ۲۲ ساله قطری ۸۰ بازی بین‌المللی دارد اما این بنده‌خداها امروز آقای وزیر محبت کرده و دستور داده تیم امید در ورزشگاه آزادی بازی کنیم وگرنه قرار بود بازی لغو شود. اگر سجادی از جنس ورزش نبود بازی لغو می‌شد به همین راحتی. ببینید فکر مدیریتی در این مملکت کوتاه است.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در مورد اینکه سخت‌ترین سال‌های مربیگری‌اش را در لیگ سپری می‌کند و ۷ امتیاز از این تیم کسر شده و آیا با وزیر ورزش در این مورد صحبت کردید یا نه گفت: نه اصلا در مورد این مسایل صحبت نکردیم اما ۷ امتیاز نبوده و ما حداقل ۳۰ امتیاز از دست داده‌ایم اگر ۹ گل ناحقی را که کمیته انضباطی برای ما در نظر گرفته بروید ببینید با این تغییرات ما چندم جدول در لیگ برتر از نظر گل خورده و گل زده می شویم. یعنی واقعا کاری که با ما کردند در تاریخ فوتبال نه در ایران که در هیچ جای دنیا انجام ندادند.

وی ادامه داد: مثل این است که شما خودرویی بخرید و دفترخانه استعلام‌های لازم را بکند و پول هم بدهید و در خیابان یکباره شما را بگیرند. مقصر کیست؟ آنکه استعلام‌ها را جواب داده است دیگر! ایراد قلعه‌نویی این است که با دلال نمی‌بندد، مثلا کی روش را با ۱۰۰ هزار دلار آور دیم یا همین بازیکنی که الان کاپیتان سپاهان شده با ۷۰ هزار دلار آوردیم اما بازیکن آورده‌اند ۵۰۰ هزار یورو! همین باگناما را با ۷۰- ۸۰ هزار دلار آوردیم اگر من هم می‌رفتم بازیکن ۷۰۰- ۸۰۰ هزار دلاری می‌آوردم این رای را نمی‌دادند! در ۸۰ هزار دلار چیزی گم نمی شود! هر کسی می‌خواهد در ورزش خدمت کند، او را می‌زنند. نباید خدمت کنی، در ورزش سالم کار کنی ‌شما را می‌زنند، بازیکنی با ماهی ۳- ۴هزار دلار آوردیم. همین کی روش چند سال است یا آقای گل است یا نزدیک به آقای گلی.

وی افزود: باید بروم بازیکن ۶۰۰ هزار یورویی بیاورم و به او بازی ندهم، آنگاه برود دادگاه CAS و فیفا شکایت کند، پولش را هم بگیرد و ما محروم بشویم. باید این آدم‌ها در فوتبال باشند. بخواهید در فوتبال خدمت کنید و سالم کار کنید همین بلا را سرت می‌آورند. ما بازیکن آوردیم و استعلام‌ها را هم شما گرفتید ما که نگرفتیم. این فصل جزو سال‌های بد زندگی‌ام بود و شاید اگر من نبودم اتفاق‌های دیگر رخ می داد.

سرمربی اسبق تیم ملی در مورد قرعه کشی جام جهانی گفت: باید تشکر کنیم از مجموعه تیم ملی که همگی زحمت کشیدند، چه بازیکنان چه تیم ستادی، تیم ملی در آن زمان در شرایط بدی بود. خدا و اهل بیت کمک کردند و تلاش بازیکنان هم بود که توانستیم صعود کنیم. نگاه‌ها باید عوض شود. یکی از حرف‌هایم به دکتر سجادی این بود که باید تیم ملی بازی‌های بزرگ بین المللی داشته باشد.

وی در مورد اینکه صحبت از برزیل و آرژانتین هم شده گفت: حرف که چندین دهه است زده می‌شود. حرف زیاد است. می‌گویند قرعه ما در جام جهانی آسان است. هیچ قرعه‌ای در جام جهانی آسان نیست. زیرا همه تیم‌ها که صعود کرده‌اند مراحلی گذرانده‌اند،ولی تیم ملی قابلیت‌های بزرگی دارد باید بازی‌های بین‌المللی ‌مان بیشتر شود این نسل توانایی دارد که از گروه‌مان صعود کنیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه برخی می‌گویند شاید اسکوچیچ نتواند از این ظرفیت‌های فوتبالی استفاده کند گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اسکوچیچ نتایج خوبی با تیم ملی گرفته و زحمت زیادی برای فوتبال ما کشیده است و مدیران ما باید تصمیم بگیرند.

وی در مورد اینکه در گروه سیاسی در جام جهانی قرار گرفته‌ایم و چقدر می‌تواند این مساله روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار باشد گفت: ورزش باید نگاه ورزشی داشته باشد راه پهلوانی باشد. حساسیت وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد باید این نگاه‌ها را از فوتبال و ورزش‌مان دور کنیم. شعار فیفا چیست بازی جوانمردانه و جدایی سیاست از ورزش است و باید نگاه فوتبالی داشته باشیم. ما فقط یک نگاه دیگری داریم. باید برویم با قدرت بازی کنیم و قدرت تاکتیکی را دیکته کنیم.

سرمربی گل گهر سیرجان در مورد اینکه هیچ بازی تدارکاتی برای تیم ملی قطعی نشده است ، گفت: یک چیز به شما بگویم فوتبال آنقدر مدرن شده که دیگر سبک‌های متفاوت ندارند مثلا قبلا می‌گفتند کره‌ای ها سرعتی هستند. قبلا فوتبال ۵۰- ۶۰ متر بود اما اکنون فوتبال در ۳۰ متر آمده یعنی الان همه تیم‌های دنیا به این روش بازی می‌کنند فشردگی دفاع گرفتن فضا و ساختار حمله و دفاع همین که بتوانیم با تیم‌های خوب دنیا بازی کنیم خوب است سبکش خیلی مهم نیست.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا