اخبار ورزشیفوتبال ایران

قاسمپور: امیدوارم آقای رئیسی به جای شاخه‌، ریشه‌های فساد فوتبال را قطع کند/ برخی با بُنجل‌های خارجی پول پارو کردند!

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: امیدوارم شخص آقای رئیسی در قوه قضائیه به شاخ و برگ‌ها رسیدگی نکند و ریشه‌هایی که در ورزش شاخه‌ها و برگ‌ها را تنومند می‌کند را قطع کند.

به گزارش پیشرو اسپرت، ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی برای فوتبال ایران در  لیگ آینده اظهار داشت: آقایان ناچار شدند چنین تصمیمی را بگیرند چون متوجه شدند باشگاه‌های بسیاری به فیفا بدهکار هستند و به قول معروف گند یکسری از کار آقایان درآمده است!

وی افزود: امیدوارم شخص آقای رئیسی در قوه قضائیه به شاخ و برگ‌ها رسیدگی نکند و ریشه‌هایی که در ورزش شاخه‌ها و برگ‌ها را تنومند می‌کند را قطع کند.

قاسمپور تصریح کرد: سازمان لیگ باید خیلی زودتر این کار را انجام می‌داد چون در این سالها بازیکنانی به فوتبال ما آمده‌اند که درجه سه یا چهار هستند و حتی بازیکنان معمولی فوتبال ایران عملکرد بهتری از آنها داشتند. برخی از این بازیکنان خارجی که به ایران آمدند حتی ۱۰ دقیقه هم برای تیم‌هایشان بازی نکردند.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به حضور برخی مربیان در لیگ ایران گفت: رادوولویچ مدتی تمام باشگاه‌های ایران را دور زد و به ذوب‌آهن پیوست. به نظر شما او چه کاری برای این تیم اصفهانی انجام داد؟ متأسفانه در این بین یکسری از استعدادهای جوان را از بین بردیم و شک نکنید با حضور برخی مربیان و بازیکنان خارجی یکسری‌ها در فوتبال ایران پول پارو کردند. خروجی این قضیه هم در فدراسیون فوتبال روشن شد و ۱۶۷ میلیارد تومان بدهی روی دست مملکت باقی ماند.

قاسمپور در خصوص اینکه خیلی از کارشناسان معتقدند بازیکنان و مربیان خارجی بزرگ می‌توانند سطح کیفی فوتبال ایران را بالا ببرند گفت: من هم موافق هستم که اگر مربی یا بازیکن خارجی خوب به فوتبال ایران بیایند به ما کمک خواهند کرد اما نه این بازیکنان بنجل که طی یک دهه اخیر دلارهای کشور ما را به حساب‌هایشان بردند. شما به فوتبال قطر یا امارات نگاه کنید که ستاره‌های دنیا را به کشورشان بردند و تجربیاتشان را به مربی و بازیکنان خود منتقل کردند. اما ما کدام مربی را آوردیم که کار او را به ایرانی‌ها منتقل کرده باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: همین برانکو که به فوتبال ایران آمد، در دنیا مطرح نبود. هر چند اعتقاد دارم او توانایی‌های خوبی داشت و نظم و انضباط را در کارش سرلوحه کرده بود اما وقتی به عربستان رفت، چه نتیجه‌ای گرفت؟ همه دیدند که سه ماهه از الاهلی اخراج شد. در قطر بازیکنی مثل مارسل دساییلی چند سال پیش به فوتبال این کشور رفت و یکی مثل ژاوی نیز در لیگ قطر بازی کرد و حالا هم مربی شده است.

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: آنهایی که می‌گویند حضور بازیکن و مربی خارجی فوتبال ما را حرفه‌ای می‌کند در این قضیه اشتباه می‌کنند. ما اصلا فوتبال حرفه‌ای نداریم و دو باشگاه مطرحمان هر روز یک طرف تهران تمرین می‌کنند. نفت آبادان یک ورزشگاه دارد که به ۹۰ سال پیش برمی‌گردد. آیا به نظر شما این فوتبال حرفه‌ای است که در آن از بازیکن یا مربی خارجی استفاده شود؟

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا