اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

فغانی: تفکر عوض نشود با VAR هم همین مشکلات را داریم

داور فوتبال ایران گفت: وقتی تفکر و ساختار عوض نشود، با VAR هم قطعا این مشلات در لیگ خواهند بود.

به گزارش پیشرو ورزش، علیرضا فغانی در حاشیه مراسم رونمایی از جام جهانی اظهار داشت: خوشحالم جزو کشورهایی بودیم که جام وارد آن‌ها شد. امیدوارم این دوره از جام جهانی تیم ملی کشورمان به راحتی به دور بعدی صعود کند.

وی در خصوص اینکه تنها داور الیت فوتبال ایران است، گفت: همه داوران ما الیت هستند. من و کمک‌هایم با توجه به مسابقاتی که شرکت کردیم، لایسنس VAR داریم. قطعا در مسابقاتی که VAR‌باشد حضور داریم.

داور فوتبال کشورمان در مورد بازگشت به لیگ برتر عنوان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که صورت گرفته بود، هرموقع که ایران باشم و نیاز داشته باشند در لیگ قضاوت می‌کنم. در بحث بین‌المللی هم که کماکان هستم.

وی در مورد تاثیر سیستم کمک داور ویدئویی روی فوتبال کشور، گفت: وقتی تفکر و ساختار عوض نشود و همان باشد، با VAR هم قطعا این مشلات در لیگ خواهند بود. اگر تفکر عوض شود و VAR‌را کمکی برای فوتبال بدانند خیلی تاثیر گذار است. در غیر این صورت اگر این رفتارها ادامه داشته باشد، با کمک VAR هم هست.

فغانی در مورد اینکه جامعه داوری چه کمبودی دارد که منجر به این اتفاقات می‌شود، اظهار داشت: اتفاق خاصی نیست. اکثر تیم‌ها بازیکنانشان جوان شدند. بعضی وقت‌ها اشتباهات بازیکنان جوان تبعات بدی برایشان داشته، همانطور که تیم‌ها جوانگرایی کردند، داوری هم جوان شده است. باید به آن‌ها شانس بدهند. در لیگ برتر قضاوت کنند تا این بچه‌ها با تجربه شوند.

داور بین المللی فوتبال در خصوص اینکه آیا به داوران جوان نمره قبولی می‌دهد، گفت: آن‌ها خوب کار می‌کنند. همه ما داوران اشتباه می‌کنیم ولی جوان‌ها را مربیان کمتر تحمل می‌کنند. باید سعه صدربیشتری نسبت به داوران جوان داشته باشند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا