اخبار ورزشیسایر اخبار

فرامرزیان: وزارت ورزش به تعهداتش درخصوص فدراسیون‌ها و المپین‌ها عمل کرده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش به تعهداتش در خصوص پرداختی‌ها به فدراسیون‌ها والمپین‌ها عمل کرده است.

به گزارش  پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، ژاله فرامرزیان درآغاز سخنانش ضمن قدردانی از تلاشهای همکارانش در این روزها تاکید کرد که حمایت از حوزه های مختلف وزارتخانه در دستور کار است و کارشناسان این معاونت تمام وقت پیگیر امور محوله هستند.

او توضیح داد که سال ۹۸ به عنوان یکی از سال‌های سخت برای کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه بوده و چه محدودیت‌ها و مشکلاتی را برای دولت و زیر مجموعه اش به همراه داشته است.

فرامرزیان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان هم از این قاعده مستثنی نبوده ولی در عین حال با مدیریت دقیق، بیشتر برنامه‌ها در حوزه‌های قهرمانی، بانوان، همگانی،جوانان و فرهنگی این وزارتخانه اجرایی شد.

او المپیک ۲۰۲۰ را یکی از مهمترین رویدادهای پیش روی ورزش دانست و گفت : تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که در این شرایط بودجه لازم برای فدراسیون‌های المپیکی تامین شود.

معاون وزیر افزود : سال ۹۸ سال پرپیچ و خمی برای مردم کشورمان و مجموعه دستگاه‌های دولتی بود. منابع مالی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد و دسترسی به منابع خیلی ممکن نشد ، در وزارت ورزش سعی کردیم با وجودمحدودیت‌ ها برنامه‌ریزی‌ مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌های اصلی حوزه ورزش و جوانان را اجرایی کرده و عملیات دستگاهی را متوقف نکنیم.

وی گفت: علیرغم تخصیص منابع به حداقل ممکن ،در حد تعهدات سال ۹۷ که منابع قابل توجهی در اختیارمان بود، تأمین اعتبار کردیم و توانستیم پرداخت‌هایی را به فدراسیون‌ها داشته باشیم و با آخرین پرداختی‌هایمان، دقیقا مبلغ سر جمعی که قرار بود نسبت به سال ۹۷ تخصیص دهیم ، پرداخت شد و این روند ادامه هم خواهد داشت.

فرامرزیان در ادامه به تفاوت در تخصیص بودجه ها به فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: فدراسیون‌های المپیکی به جهت اینکه سال جدید برایشان سرنوشت‌ساز است، تخصیص‌های ویژه تری دریافت کردند.

او با تاکید بر اینکه نسبت به فدراسیون المپیکی مسئولیت بیشتری متوجه دستگاه است، اظهار داشت : به همین دلیل عملیات اولیه برای کسب سهمیه‌ها، هزینه‌های اعزام‌ها ،برپایی اردوهایی داخلی و حضور در رقابتهای برون مرزی و….منابع شان به نحوی تأمین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع افزود: تاکنون بالغ بر ۹۰ درصد از کل منابع پرداخت شده و مابقی را هم پرداخت می‌کنیم ضمن اینکه تمام تلاش مان را به کار خواهیم بست که با وجود کمبود منابع ، چرخ عملیات فدراسیون‌ها از فعالیت باز نایستد.

وی با بیان اینکه به تمام تعهدات خود نسبت به المپین‌ها عمل کرده است، اظهار داشت : براساس مصوبه ستاد بازی‌ها مقرر شد که به هر ورزشکاری که کسب سهمیه کند ۵ میلیون تومان پرداخت شود و در یک معادله‌ بحث مربی و سرمربی به نوعی تعریف شده ،به این ترتیب براساس مصوبه ،مطالبات در ۶ ماهه اول پرداخت و قرار است این پرداختها در ۶ ماهه دوم ادامه یابد.

ً
*اجرای برنامه ی همگانی سازی ورزش با محوریت ارتقا سطح سلامتی

ژاله فرامرزیان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات وزارت ورزش و جوانان به عمومی سازی ورزش با هدف ارتقا نشاط اجتماعی و سطح سلامتی در کشور اشاره کرد .
او گفت :در سال ۹۸ با توان بالا برنامه‌های ورزش همگانی را پیگیری کردیم و منابع آن را اختصاص دادیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با مناسب خواندن برنامه‌های عمومی ورزش در سراسر کشور، برگزاری المپیاد استعدادهای برتر و جام خوشه چین را مورد توجه قرار داد و با مثبت ارزیابی کردن، نتایج آنها توضیح داد:این دو برنامه که در سراسر کشور عملیاتی شد وآثار مثبتی را هم برای ورزش به همراه داشت رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد را به خود اختصاص داد .

*در سال گذشته ۴۰۰ پروژه عمرانی افتتاح شد
معاون توسعه مدیریت و منابع توضیحاتی را در حوزه‌های زیرساختی ها ارائه کرد و در این باره
از افتتاح ۴۰۰ پروژه عمرانی تا پایان سال ۹۸ خبرداد.

وی گفت : اگر شرایط اقتصادی کنونی ،پیش نمی‌آمد بسیاری از پروژه‌ها این قابلیت را داشت که تا پایان سال به بهره برداری برسد.

فرامرزیان تصریح کرد: برای سال گذشته ۶۰۰ پروژه را هدف‌گذاری کردیم و به‌رغم اینکه میزان تخصیص منابع عمرانی ما امسال در سر جمع کل متفرقه‌ها و ردیف‌های اصلی که کمتر از ۳۰ درصد بوده ،به هدف‌مان هم رسیدیم.

او در خصوص چگونگی اتمام این پروژه ها به همیاری‌های خیرین، بهره گیری از ظرفیت‌های ماده ۲۷ از طریق سرمایه گذارهای بخش خصوصی ، همکاری با سایر دستگاه ها از نظر جذب منابع متفاوت، همیاری‌ها عرصه‌های مختلف اجتماعی اشاره و تاکید کرد که تمام تلاشها در این زمینه تأمین منابع بوده که انجام شده تا این تعداد پروژه در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرامرزیان این نکته را مورد توجه قرار داد که برخی از پروژه هایی که توسط دولت تدبیر و امید افتتاح شد در تعهدات دولت قبل بود.

او گفت: تعداد پروژه‌های نیمه تمام ما در ابتدای سال ۹۷ بالغ بر ۴ هزار پروژه بود که امسال این تعداد پروژه به حدود ۳ هزار و ۲۰۰ پروژه رسیده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بالغ بر هزار و اندی از پروژه‌ها جزء زمین چمن‌های مصنوعی،مینی فوتبال برای حوزه‌های روستایی و زمین چمن های بزرگ برای حوزه های شهری با هدف گسترش فضاهای ورزشی و دسترسی همگانی به این ورزش بوده است . مابقی پروژه ها هیچ کدام شاید در موارد بسیار نادر جز افتتاح جدید بوده که در دولت تدبیروامید انجام شده است.

او این نکته را متذکر شد که بعضی از پروژه ها که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید پروژه هایی بودند که سابقه۱۲و ۱۳ ساله شروع پروژه داشتند که با همت همکاران مان امسال به بهره برداری رسید و دراختیار مردم عزیز کشورمان قرار گرفت.

ژاله فرامرزیان با تاکید براین مطلب که تمام تلاش‌ ها برای جذب ، مدیریت و توزیع منابع صورت گرفته، افزود: همه این اقدامات با تعامل سایر دستگاه‌ها ، خیرین ، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و پیمان‌کاران فراهم شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و من از این همکاری هاکه زمینه سلامتی مردم را مهیا کرد ،تشکر می کنم.

او این بخش از سخنانش را با اعلام خبر اخذ مجوز بهره‌برداری ۵۰ مکان ورزشی از هیات وزیران به پایان رساند.

*برای ۳ سال مجوز بهره‌برداری بیش از ۵۰ مکان ورزشی تخصصی را برای فدراسیون‌ها گرفتیم

معاون وزیر ورزش و جوانان اخذ مجوز بهره‌برداری بیش از ۵۰ مکان ورزشی تخصصی با بهره‌برداری سه ساله توسط فدراسیون‌ها از هیأت وزیران را یکی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اعلام کرد.

او دراین باره توضیح داد : یک مسأله ای که فدراسیون‌ها با آن مواجه بودند، مکان‌های تخصصی بود که علاقه‌مند بودند از آن بهره‌مند شوند اما طبق قانون بایدآن ها را مزایده می‌گذاشتیم. برای رفع این مشکل با رایزنی هایی که انجام دادیم ،مجوز بهره‌برداری بیش از ۵۰ مکان ورزشی تخصصی را برای بهره‌برداری سه ساله توسط فدراسیون‌ها از هیأت وزیران گرفتیم.

فرامرزیان گفت: به این ترتیب ابلاغ و اعلام کردیم استانی هایی که هیأت ورزشی استانش نیاز مند بهره مندی از مکانهای ورزشی تخصصی است و نباید آن مکان به اجاره برود را اعلام  کند تا مسیر قانونی طی می‌شود و خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی برای واگذاری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی تخصصی وجود ندارد.

وی در خصوص نحوه نگهداری از آن اماکن ورزشی نیز گفت: البته تعهداتی را هم هیأت‌ها دارند و باید از آن اماکن به درستی استفاده کنند، به این معنی که صرفا فعالیت ورزشی در آنجا صورت بگیرد و در قبال تخریب ، آب، برق و گاز خود هیأت متعهد و مسئولیت آن را بر عهده دار است تا اگر سه سال آینده شرایط مهیا بود،مجددا مجوز بهره‌برداری این فضاها را تمدید کنیم.

معاون وزیر در خصوص اماکن روستایی که در اختیار دهیاری‌ها گذاشته شده نیز اظهار داشت : مکان های روستایی بسیار وجود دارد که برای نگهداری آنها حتی پرسنل و نیروی خدماتی نداریم حتی برای پرداخت آب و برق و گاز این مکان‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم برای رفع این مساله نیز یک مصوبه از شورای عالی اداری گرفتیم.

او گفت : با این مصوبه ضمن اینکه مدیریت این مکان‌های خیرساز را در اختیار خیرین قرار دادیم بلکه فضاهای ورزشی روستایی را در اختیار دهیاری‌ها قرار دادیم که آنها بتوانند به مردم خدمات ارائه دهند و از طریق درآمد هزینه هم که طبق قانون است به نوعی بتوانند این فضاها و خدمات ورزشی را توسعه بدهد.

فرامرزیان گفت: این مهم از توفیقاتی بود که سالیان سال برای اینکه در نحوه خدمات رسانی و عدم انجام تخلف در نحوه مدیریت و خدمت‌رسانی مناسب به مردم با استفاده از فضاهای ورزشی داشته باشیم، صورت گرفت.

*به روز رسانی ساختار وزارت ورزش و جوانان

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد ساختار معاونت بانوان در سراسر کشور خبرداد.

او در این باره توضیح داد: بعد از ادغام دو دستگاه ورزش و جوانان ساختار این وزارتخانه به روز نشده بود که با تلاش همکاران و همراهی سازمان اداری استخدامی ، این ساختار در پایان سال ابلاغ شد ،در این ارتباط بهترین اقدام ایجاد معاونت بانوان بود که با تلاش بسیار شکل گرفت براساس ساختار جدید در حال حاضر یک معاونت جوانان داریم، حوزه فرهنگی هم به صورت مستقیم زیرمجموعه مدیرکل قرارگرفت و معاونت بانوان فعالیت خودش را آغاز کرد.

فرامرزیان اضافه کرد :براساس ساختار جدید هم اکنون ۲۲ شهرستان به روز شده اند و در خصوص مابقی شهرستان‌ها در راستای قانون جمعیتی،اطلاعات شهرستانهای بالای ۷۰ هزار در حال جمع آوری است و هر شهرستانی که در این اشل قرار بگیرد نمایندگی‌هایشان به ادارات شهرستانی تبدیل می شوند.

*افزایش اشل حقوقی کارکنان وزارت ورزش و جوانان
معاون وزیر ورزش و جوانان به افزایش اشل حقوق کارکنان وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت : اشل حقوقی‌ پرسنل این وزارت در سطح بسیار پائینی قرار داشت و در سنوات گذشته بسیاری از دستگاه‌ها توانسته بودند فوق‌العاده ویژه را دریافت کنند ولی وزارت ورزش از جمله دستگاه‌هایی بود که این اتفاق برایش نیفتاده بود .
او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان ، میراث و وزارت ارشاد پایین‌ترین حقوق‌ها را در بین سایر دستگاهها دارند. براین اساس بعد از رایزنی‌های متعدد و مکاتبات مکرر دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با دکتر روحانی و دکتر جهانگیری، دستور مساعد دریافت شد.

فرامرزیان افزود : موافقت‌ها و گزارش‌های اولیه با این پیش زمینه که تعهد مازاد نداشته باشیم اخذ شد و خوشبختانه شورای حقوق و دستمزد هم موافقت خود را اعلام کرد و به این ترتیب کل دستگاه هایی که به نوعی  این فوق العاده را دریافت نکرده بودند این موافقت شامل حالشان شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: توانستیم احکام همکارانمان را چه در ستاد و چه در سراسر کشور با ۵۰ درصد افزاش تهیه و صادر کنیم و منابع را هم پیش بینی کرده بودیم و این دغدغه بزرگ پرسنل حل شد.

*مقدمات حضور بانوان در ورزشگاه ها در سال ۹۸ از سال ۹۷ آغاز شده بود

او اعلام کرد که تلاش برای حضور زنان در ورزشگاهها از سال ۹۷ آغاز شده است.

او پیش از بیان نظراتش در این خصوص توضیح داد که در این باره به عنوان یک فعال حقوق زنان اظهار نظر می کند.
فرامرزیان افزود : برای اینکه بانوان در شرایطی قرار بگیرند که آن شرایط مورد رضایت‌شان باشد و حقوق شان را مطالبه کنند نیاز است که صبور باشند تامقدمات اتفاقات خوب برایشان فراهم شود.

او اظهار داشت : خوشبختانه از سال ۹۷ مقدمات حضور بانوان به عنوان تماشاگر رشته های مختلف ورزشی شروع شده بود. براین اساس بود که بانوان توانستند در مسابقات والیبال و بسکتبال که در سال ۹۷ برگزارشده بود حضور پیدا کنند و درتداوم آن برنامه ها، سال ۹۸ هم حضور بانوان در استادیوم ورزشی فوتبال تحقق یافت.

*آرزو می‌کنم در سال جدید، مردم حزن و اندوه سال ۹۸ را به فراموشی بسپارند

او در خصوص سال ۹۸ گفت: ایران در سال گدشته با اتفاقات عجیبی مواجه بود و بعضی از آنها باعث تلخ کامی و بعضی باعث استقامت ملت ایران شد .برخی مثل ویروس کرونا هم که تمامی جهان را درگیر کرده ،اما واقعیت این است ،سال ۹۸ سالی پرتلاطم برای مردم کشورمان بود و همه ما درتبعات و اثار این اتفاقات سهیم هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ادامه داد : با همه این مسائل امیدوارم در سال جدید تمامی حزن‌های سال ۹۸ را به فراموشی بسپاریم و مردم خوب این سرزمین، که صبور ،مقاوم ،باگذشت و مظلوم هستند بتوانندبا سربلندی سالی پرنشاط را آغاز کنند و با شکست ویروس کرونا مردمان جهان و مردم خوب ایران بتواند سالی متفاوت و موفق را آغاز کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + یک =

دکمه بازگشت به بالا