اخبار ورزشیفوتبال ایران

فدراسیون فوتبال: برای پرواز تیم ملی به لبنان به مشکل خورده‌ایم

سخنگوی فدراسیون فوتبال از بروز مشکل برای پرواز تیم ملی فوتبال کشورمان به لبنان برای رویارویی با تیم ملی فوتبال این کشور خبر داد.
به گزارش پیشرو ورزش، حسین شریفی پس از جلسه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری با رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یکی دو خبر دیدم که خبرهای حاشیه‌ای و زرد بود. برای مثال گفته بودند ورود ممنوع است و یکسری‌ها به جلسه راه پیدا نکردند! قرار نبود یکسری‌ها بیایند و اعلام کرده بودیم مدیران عامل باشگاه‌ها می‌توانند حضور داشته باشند. همکاران و حراست فدراسیون و سازمان لیگ تلاش کردند جلسه به بهترین کیفیت برگزار شود. باشگاهی که مدیرعامل یا نماینده‌اش حضور داشته است دلیلی ندارد نماینده اضافه‌ای از آن در جلسه شرکت کند.

وی افزود: در این جلسه، بحث واگذاری تبلیغات محیطی به خود باشگاه‌ها مطرح شد که طبیعتاً نظرات مخالف و موافق خود را داشت. سیزده مدیرعامل بین پنج تا ۱۵ دقیقه صحبت کردند. بحث‌ها به اشتراک گذاشته شد و در نهایت خروجی جلسه این بود که کارگروه چابک‌سازی لیگ باشگاهی ایران با حضور چند مدیرعامل تقویت شود. عزیزی خادم پیشنهاد داد که از بین تیم‌های پرطرفدار، تیم‌های صنعتی و بخش خصوصی یا تیم‌های پیشرو چهار نماینده انتخاب و به گروه اضافه شوند و بحث چابک‌سازی لیگ را پیش ببریم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: حتماً در فدراسیون فوتبال از این حرکت استقبال می‌کنیم. به قول معروف چه کسی از پول بدش می‌آید؟ اگر باشگاه‌ها بتوانند رقم بزرگ‌تری را محقق کنند، به گونه‌ای که منفعت عامه برای همه باشگاه‌ها لحاظ شود، در فدراسیون از این قاعده استقبال می‌کنیم، اما با الزامات خودش، اینکه تضمین‌های لازم داده شود. اگر قرار است درآمدی محقق شود باید همه تضمین‌های مالی‌اش لحاظ شود، از آن طرف ما هم استقبال می‌کنیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم نظر کارگروه چه خواهد بود.

شریفی با اشاره به دو بازی پیش روی تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: تیم ملی دو بازی خیلی مهم و سخت را در پیش دارد. شاید برخی‌ها بگویند سوریه تیم راحتی است و لبنان اسم و رسمی ندارد، اما لبنان پنج امتیاز دارد و نمی‌توانیم بگوییم حریفی از پیش باخته است. از طرفی، فدراسیون روزهای سختی را سپری می‌کند. هواپیمایی زاگرس به‌عنوان همراه پروازی تیم ملی مجوزهای لازم را برای رفتن به لبنان ندارد. تعداد انتخاب‌های ما با اینکه با دو هواپیمایی صحبت کردیم محدود شده است و برای این دو سازمان هواپیمایی نیز مجوز صادر نشده است. در جریان دلیل صادر نشدن مجوز هواپیمایی نیستم و دوستان در سازمان هواپیمایی باید صحبت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که شاید مسائل سیاسی کشور لبنان اجازه صدور مجوز سفر را نمی‌دهد، یادآور شد: ممکن است به خاطر شرایط سیاسی لبنان باشد، اما نمی‌توانم چیزی را تکذیب یا رد کنم. انتخاب‌های ما به شدت محدود است و قاطعانه می‌گویم به سختی می‌توانیم دو انتخاب داشته باشیم. عددهای مطرح شده به شدت عجیب و غریب است و فدراسیون فوتبال تنهاست. خواهشم از دوستان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی این است که تیم ملی را همراهی کنند. تیم ملی هواپیمای اختصاصی خودش را داشته است، اما در این راه با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم و باید زودتر پرواز جایگزین را اعلام کنیم. اگر قرار باشد تیم ملی در ابتدای هفته آینده، تهران را به مقصد لبنان ترک کند، باید هر چه زودتر تکلیف این مسئله مشخص شود. آنهایی که می‌توانند کمک کنند، امروز باید کمک کنند. برای عکس یادگاری با تیم ملی همه حضور داریم، اما در این روزهای سخت و تنگدستی دوستان باید به فدراسیون و تیم ملی فوتبال کمک کنند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض برخی باشگاه‌ها به عدم اعلام نتیجه صدور مجوز حرفه‌ای گفت: مدارک باشگاه‌ها ابتدا بررسی و پس از پایان بررسی، شرایط به شکل مکوتب در سامانه به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. با پایان روند کار در مهلت زمانی، مدارک برای صدور حکم بررسی می‌شود که هیچ اطلاعاتی به باشگاه‌ها داده نمی‌شود و این بخش، جزو محرمانگی فرآیند بررسی است. با پایان این مرحله، حکم کمیته بدوی صادر و دلایل رد درخواست باشگاه‌ها مشخص می‌شود. اعتراض این باشگاه‌ها در کمیته استیناف صدور مجوز بررسی خواهد شد و هر باشگاهی که اقدام به دریافت مجوز حرفه‌ای می‌کند، به‌صورت میانگین ۱۵ نامه دریافت کرده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا