اخبار ورزشیسایر اخبار

فخری: نمی‌دانم چرا سالن شمشیربازی را به جودو دادند؟/ از ۳ قاره پیشنهاد کار دارم

سرمربی تیم ملی شمشیربازی گفت: نگاه‌ها به شمشیربازی فرق کرده و مسئولان ورزش اهمیت زیادی به این ورزش دادند اما نمی‌دانم با چه نگاه کارشناسی‌شده سالن شمشیربازی رابه جودو دادند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پیمان فخری با اشاره به اینکه نتایج المپیک هنوز برای ما تلخ و دردناک است،‌ اظهار داشت: هنوز پس از گذشت چند سال وقتی تصاویر المپیک ریو را تماشا می‌کنیم برای من و مجتبی عابدینی این اتفاق تلخ و دردناک است. اینکه اتفاقی که قرار بود تاریخ‌ساز باشد از دست رفت. ما عزم خود راجزم کرده‌ایم برای اتفاقات بزرگتر، سه سال رویایی راپشت سر گذاشته‌ایم، مدال قهرمانی جهان راکسب کردیم. این اتفاق آرزوهایی بود که وقتی ما می‌گفتیم کسی باور نمی‌کرد. کشوری که جزو ۳۰ کشور دنیا در شمشیربازی نبود الان در بین ۵ کشور جهان است.

وی در ادامه صحبت‌های خود در برنامه رکورد گفت: اگر همین الان سرچ کنیم در المپیک ریو بیشترین بودجه راکشتی گرفته بود و با کمترین بودجه‌ای که شمشیربازی دارد، ما مدال قهرمانی جهان رامی‌گیریم. واقعا این بودجه جواب نمی‌دهد اما با بضاعتی که فدراسیون شمشیربازی دارد توانسته است مدیریت کند و اتفاقات بزرگی رقم بخورد.کنار این بچه‌های جوان نتیجه گرفتیم. دو ماه گذشته در مسابقات زیر ۲۳ سال مدال نقره کسب کردیم. بضاعت ما کم است، امیدوارم نگاه‌ها ویژه‌تر شود. شمشیربازی نشان داده که می‌تواند بهتر از این باشد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی افزود: یکی از دوستان اخیرا لینک خبری رابه ما ارسال کرد که سالن رابه جودو تحویل دادند.  بی‌خیال این  موضوع شدیم از بچه‌ها خواستم از ته دل کار کنند و با تمام کمی و کاستی‌ها ساخته‌ایم.

وی در ارتباط با دستمزدش و اینکه گویا دستمزد شما پایین است و تغییری نکرده است، تصریح کرد:‌ دستمزد همکاران خارجی بیشتر شده، شاید کمترین حقوق‌ها رادر بین ۲۰ تیم برتر دنیا بگیرم. البته این  خواسته خودم بود. خوشبختانه نگاه‌ها به شمشیربازی فرق کرده و مسئولان ورزش اهمیت زیادی به این ورزش دادند اما نمی‌دانم با چه نگاه کارشناسی‌شده سالن شمشیربازی رابه جودو دادند. این سالن را۵ آرشیتکت ایتالیایی طراحی کردند. در المپیک ۲-۱۲ صورت جلسه شورای معاونین به این شکل بود که سالن برای شمشیربازی باشد اما در آن مقطع گفتند برای ۶ ماه سالن شمشیربازی رابه کشتی بدهند اما بعد از همان ۶ ماه دیگر این سالن رابه ما نداند و حالا به نام محمد بنان شده است. بعدها گفتند سالن رامی‌دهند، مصوبه هم شد اما دیگر ندادند.

فخری عنوان کرد: فکر می‌کنم آنطور که گفته می‌شود نخواهد بود و ما المپیک خوبی راخواهیم داشت. کاراته به ورزش المپیک اضافه شده و این رشته جزو رشته‌های خوب است، کشتی هم جزو رشته‌های خوب ما است، مطمئن باشید آن طور که عنوان می‌شود نخواهد بود. شمشیر بازی هم از همه نگاه‌ها تا قبل از المپیک به این رشته‌ها ویژه‌تر می‌شود، البته نگاه‌ها از سوی مسئولان ورزش ویژه‌تر خواهد شد. سال سختی از لحاظ اقتصادی است اما تمام هم و غم ما به سمت المپیک است.

وی  با اشاره به مسابقات کسب سهمیه المپیک لهستان، خاطر نشان کرد: اگر به جمع ۴ تیم برتر دنیا برسیم، ۴ تیم برتر به صورت مستقیم به المپیک صعود می‌کند و بعد از آن تیم های برتر قاره‌ها سهمیه می‌گیرند. ما رنکینگ پنجم هستیم. اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا ۴ تیم برتر صعودکننده به المپیک اروپایی باشند به همین دلیل ما را اذیت می‌کنند اما تلاش می‌کنیم خیلی شیک و گردن‌کلفت سهمیه رابگیریم.

فخری تاکید کرد: سه مسابقه تا پایان مسابقات سهمیه‌ها راکسب کرده‌ایم، اما بعد از مسابقات لهستان اگر امتیاز خوبی بگیریم چینی‌ها به ما نخواهند رسید. ۴ ماه به مسابقات کسب سهمیه المپیک باقی مانده، نگذاشتیم کار به اما و اگر کشیده شود. بچه‌ها در ۴ مسابقه باقیمانده سهمیه المپیک راکسب کردند. در قهرمانی جهان وقتی با چینی‌ها روبرو شدیم ناراحت بودیم اما حالا چین را از کسب سهمیه المپیک دور کردیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در پاسخ به این سوال که گویا پیشنهاد‌ات خوب کاری اروپایی و آسیایی دارید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت:  من یک کاری را خودم شروع کردم و خودم باید تمام کنم. همیشه به بچه‌ها گفته‌ام پول همیشه هست، راهی که شروع کردیم حیف است. از سه قاره پیشنهاد دارم از اروپا، آسیا و قاره آمریکا پیشنهادات خوبی داده‌اند اما چیزی که به من آرامش می‌دهد این است که کاری که شروع کرده‌ام را تمام کنم.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا