اخبار ورزشیفوتبال ایران

غیاثی: گل تراکتورسازی آفساید بود

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: گل تراکتورسازی به پرسپولیس به درستی مردود شد و این گل آفساید بود.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت اکبریان داور بازی پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: متأسفم که برخی کارشناسان از خودشان قانون درمی‌آورند و حرف‌هایی می‌زنند که قابل توجیه نیست، گلی که تراکتورسازی به پرسپولیس زد در موقعیت آفساید به ثمر رسید و مهاجم نیم‌تنه در آفساید بود.

وی افزود:‌اینکه گفته می‌شود توپ به سر مدافع پرسپولیس برخورد کرده و آفساید نباید اعلام می‌شد درست نیست، زیرا در این قانون اگر مدافع به صورت آگاهانه بازی کند و به توپ ضربه بزند و توپ به مهاجم حریف برسد، گل آفساید نیست، اما وقتی توپ فقط به سر مدافع پرسپولیس برخورد کرده و تغییر مسیر هم نداده و این برخورد تأثیری در  حرکت توپ نداشته، گل تراکتورسازی آفساید است و کمک‌دارو به خوبی این آفساید را اعلام کرد.

وی درمورد نحوه قضاوت زاهدی‌فر در بازی استقلال خوزستان گفت: تیم داوری مسابقه هم قضاوت خوبی را به نمایش گذاشت و مشکلی در قضاوت این بازی نبود.

وی در مورد اینکه شفر به خاطر قطع بازی به دلیل بارش شدید باران معترض شد، گفت: تصمیم برای قطع بازی به خاطر شرایط آب و هوایی فقط با داور مسابقه است و هیچ کس دیگری در این مورد نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند، اما با توجه به اینکه زمین ورزشگاه غدیر اهواز خوب زیرسازی شده و آبی روی زمین باقی نمی‌ماند، بهتر بود که داور بازی را به خاطر بارش باران قطع نمی‌کرد و حداقل تا پایان نیمه اول بازی را ادامه می‌داد و برای نیمه دوم در مورد این مسئله تصمیم‌گیری می‌‌کرد.

سخنگوی کمیته داوران همچنین با اشاره به بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فوتبال گفت:‌به هر حال مجلس قانونی را تصویب کرده و دولت هم باید آن را اجرا کند و همه در برابر قانون مطیع هستند، البته نباید فراموش کرد که ورزش شرایط خودش را دارد و شاید بهتر بود که مجلس محترم شورای اسلامی با توجه به اینکه قرار است این قانون در ورزش اعمال شود، از کارشناسان هم نظرخواهی می‌کرد. اکنون اجرای این قانون با دولت است و صالحی امیری رئیس محترم کمیته المپیک اعلام کرده به همراه وزیر ورزش تصمیم گرفته‌اند که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از قانون ایثارگری استفاده کند و به سر کارش برگردد، این مسئله هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: با این شرایط تاج می‌تواند دو سال دیگر در فدراسیون فوتبال بماند، اما مسئله مهم دیگری که است اینکه ما باید به قوانین مجامع بین المللی هم احترام بگذاریم، وقتی عضو مجمع بین‌المللی هستیم نمی‌توانیم به قوانین آنها بی‌توجه باشیم. رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون آسیا صراحتا اعلام کردند که در صورت دخالت دولت و یا شخص ثالث، منظورشان مجلس هم بود، در فوتبال ما تعلیق می‌شویم، اگر فوتبال ما تعلیق شود، تمام هزینه‌هایی که برای کی‌روش و تیم ملی کرده‌ایم بر باد می‌رود و تیم ملی حتی نمی‌تواند در جام ملت‌های آسیا شرکت کند.

وی تصریح کرد: در بخش‌های دیگر و در ورزش هم که عضو مجامع بین‌المللی هستیم، شاید بسیاری از قوانین آنها را نپسندیم، اما گاهی مجبور هستیم به این قوانین تن بدهیم، فراموش نکنیم که فیفا، عربستان و کویت را به خاطر چنین مسائل مشابهی تعلیق کرده بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا