اخبار ورزشیسایر اخبار

غلامی: حضور در رزمایش مومنانه وظیفه من بود/ فدراسیون شطرنج روی هوا است

قهرمان شطرنج ایران گفت:به عنوان یک قهرمان و ورزشکار وظیفه داشتم تا در رزمایش مومنانه شرکت کرده و سهم خود را در کمک به مردم ادا کنم.

به گزارش پیشرو اسپرت،آرین غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حضورش در رزمایش مومنانه اظهار داشت: می‌خواستم با شرکت در این رزمایش سهم خود را در کمک به نیازمندان ادا کنم تا با همراهی و همدلی در این شرایط سخت باری را از دوش مردم برداریم. به هرحال به عنوان یک قهرمان و ورزشکار وظیفه داشتم تا این کار را انجام دهم.

وی ادامه داد: کمک‌ها در قالب کمک‌های میدانی و مالی انجام شد. چندین بسته مواد غذایی و لوازم بهداشتی جمع‌آوری شد و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت. من و امثال من ضمن حضور در مسابقات و کسب قهرمانی‌ها باید در مسائل فرهنگی هم حضور پیدا کنیم و کمک‌حال مردم خوب کشورمان باشیم.

قهرمان شطرنج ایران درمورد تغییرات اخیر فدراسیون و رفتن پهلوان‌زاده و آمدن نیکوخصال عنوان کرد: فکر می کنم فدراسیون روی هوا است. شنیدم که پهلوان زاده رفته و نیکوخصال آمده است. او بلافاصله پس از حضورش نایب رئیس و دبیر فدراسیون را تغییر داد. از وقتی که تیم جدید روی کار آمده هیچ تماسی با من گرفته نشده و هیچ صحبتی هم با من نشده است.

غلامی خاطرنشان کرد: چند روز پیش عکسی از ساختمان فدراسیون دیدم که خیلی برایم جالب بود. در راهروهای فدراسیون عکس استاد بزرگ‌های شطرنج ایران را نصب کرده بودند که من جایی در بین آنها نداشتم. نمی‌دانم عکس برای چه تاریخی بود، اما این موضوع خیلی نظرم را جلب کرد.

وی درخصوص عملکرد پهلوان‌زاده تصریح کرد: او از خانواده شطرنج بوده و بسیار پرتلاش بود. گاهی من شاهد بودم که او روزهای جمعه هم تا دیر وقت در فدراسیون می‌ماند و کارها را انجام می‌داد، اما کمتر مدیری داریم که در تمام موارد بی‌نقص باشد. یکی از نقاط قوت وی این بود که از جنس شطرنج بود و دغدغه این رشته را داشت، اما در مباحث مالی مشکلاتی در ایجاد شد که کار را خراب کرد.

وی افزود: من در رسانه‌ها شنیدم که ۵۰۰ میلیون تومان که برای برگزاری جام ستارگان بود که گم شده؛ البته دیدم که مسئولان فدراسیون این خبر را تکذیب کردند. عملکرد پهلوان‌زاده در مباحث شطرنجی متوسط رو به بالا بود، اما در موضوعات مالی مشکلات و کمبودهایی وجود داشت که نمی‌توان از عملکردش تعریف کرد.

قهرمان شطرنج ایران، خاطرنشان کرد: یکی از نکات منفی مدیریت پهلوان‌زاده این بود که همه به خود اجازه می‌دادند تا در کارها و تصمیماتش دخالت کنند و همین موضوع موجب می‌شد تا کارها خوب پیش نرود. باتوجه به اینکه خودش از جنس شطرنج بود، شاید اگر خیلی از تصمیمات را خودش به تنهایی می‌گرفت اوضاع بهتر می‌شد. دست‌های پشت پرده همیشه کارها را خراب می‌کنند؛ نمی‌خواهم نامی از فردی بیاورم، اما می‌دانم که آقایان هنوز در فدراسیون هستند.

غلامی درخصوص مهاجرت برخی قهرمانان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: همه افرادی که به این رده‌ها رسیدند، توسط کشورمان حمایت شدند و با حمایت ایران به این جایگاه رسیدند. من احساس می‌کنم آنها باید می‌ماندند، اما از طرفی هم معتقدم که مسئولان ورزش هم دین خودشان را ادا نکردند. وزارت ورزش باید بیشتر هوای قهرمانان را می‌داشت. رفتن کار اشتباهی بود و امثال فیروزجا باید بیشتر فکر می‌کردند. اگر او در ایران می‌ماند، اوضاع شطرنج ایران خیلی بهتر می‌شد و می‌توانستیم در جمع ۱۰ تیم برتر باشیم. فکر می‌کنم آنها زود و عجولانه تصمیم گرفتند، اما مسئولین هم کم کاری کردند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا