اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

علی‌نژاد: موضوع کفاشیان بحث داخلی فوتبال است، ما دخالت نمی‌کنیم/امیدواریم ایران برنده پرونده ویلموتس باشد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: بودجه کشتی با سایر فدراسیون ها تفاوت جدی دارد، ما پول محدودی داریم طبیعی است اگر بتوانیم کمک می‌کنیم و این مقدار به کشتی کمکی نمی‌کند.

به گزارش پیشرو اسپرت، مهدی علی‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مالی فدراسیون کشتی اظهار داشت: وقتی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم بودجه کشتی با سایر فدراسیون ها تفاوت جدی دارد. ما پول محدودی داریم طبیعی است اگر بتوانیم کمک می‌کنیم و این مقدار به کشتی کمکی نمی‌کند. دبیر می‌تواند از توانایی‌هایش استفاده و اسپانسر جذب کند.

وی افزود: همین دوبنده ها می‌توانند برای کشتی سود آور باشد. هر ورزشی یک بازار در کنارش دارد. عموما فدراسیون هیچ نقشی در این بازار ندارد. ما باید یک سازگاری داشته باشیم. در وزارت ورزش سازمانی شکل گرفت که مسائل اقتصادی را پیگیری می‌کند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص پرداخت بودجه به فدراسیون‌های ورزشی در سال ۹۹ عنوان کرد: براساس شاخص‌های تعیین‌شده فدراسیون‌ها ارزیابی می‌شوند. این موضوع در ۵ بخش تعریف شده، امتیازات جمع و قیمت هر امتیاز مشخص می‌شود. این بودجه براساس عدالت و شایستگی‌ها داده می‌شود. هر فدراسیونی که در حوزه قهرمانی موفق عمل کند بودجه بیشتری هم می‌گیرد.

معاون وزیر ورزش در رابطه با تفاهم نامه با فدراسیون برای تخصیص بودجه عنوان کرد: نباید بگوید هر فدراسیون دو تا فدراسیون اداره می‌شود. ما کمک می کنیم، اگر فدراسیون تفاهم نامه  را امضا نکند پول نمی‌دهیم. نیاز به تایید فدراسیون ها برای بودجه وجود ندارد.

علی نژاد در رابطه با اینکه زنگ خطر در خصوص افت کشتی به صدا در آمده عنوان کرد: شانه بودجه وزارت ورزش کوچک است. این یک هشدار به کل کشور است که بیایند به کشتی کمک کنند. ماهم باید بتوانیم هرکاری را لازم است انجام دهیم و منابع را برای کشتی بیاوریم. کار کرد ورزش ملی است و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند. خوشحالم که در خدمت جامعه کشتی هستم. اقدامات صورت گرفته در خصوص سایت مهم و اساسی است که می‌تواند در جذف مخاطب و توسعه یک رشته نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: کشتی یا هر رشته دیگری که عملکرد ضعیفی داشته باشند در واقع تنبیه می‌شوند و دولت پول کمتری می‌دهد. این مانند عدالت است و باعث می‌شود فدراسیون‌ها تشویق شده و انگیزه بیشتری پیدا کنند. چرا به کشتی پول بیشتری داده می‌شود؟ چون نتایج خوبی در بازی‌های آسیایی، مسابقات بین‌المللی و المپیک دارد.

معاون وزیر با اشاره به اینکه مراحل پایانی کار بودجه در حال انجام است، گفت: تا دو هفته آینده اعداد و ارقام مشخص می‌شود. کرونا کار اقتصاد در کشور را دچار مشکل کرده و ما باید این موضوع را درک کنیم. یک دلیل کاهش قیمت نفت کاهش تولید آن است. کرونا در اقتصاد کل دنیا تاثیر گذاشته است. امیدواریم در مذاکره با سازمان برنامه و بودجه تخصیص بیشتری بگیریم.در این چند ماه فعالیت‌ ورزشی هم نبود اما کم کم ورزش کار خود را شروع کرد. تکلیف اردوهای ملی را هم مشخص خواهیم کرد.

علی‌نژاد درباره حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال و بحث ورود مجلس، تصریح کرد: ما اساسا در کار فدراسیون‌ها در حوزه مدیریتی به ویژه فوتبال به خاطر حساسیت فیفا دخالتی نداریم. در عزل و نصب‌ها به هیچ وجه اجازه دخالت نداریم. اینکه فردی نایب‌رئیس اول فدراسیون بوده و به خاطر محرومیتی که کمیته اخلاق همان فدراسیون ایجاد کرده سرکار نیامده و اینکه کمیته استیناف همان فدراسیون محرومیت را کم کرده و این فرد می‌خواهد برگردد یا خیر، موضوع داخلی فدراسیون است.

وی افزود: هر گونه دخالت ما به ضرر فوتبال ایران تمام خواهد شد و فکر نمی‌کنم شما رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و مردم از ما کاری را بخواهید انجام دهیم که به فوتبال ایران ضرر بزند. یکی از ایراداتی که فیفا درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال گرفت حضور وزیر و معاون در مجمع بود که گفتند باید حذف شود که ما پذیرفتیم. ما به عنوان وزارت ورزش حتی در مجمع فدراسیون فوتبال هم حضور نخواهیم داشت.

معاون وزیر عنوان کرد: طبیعی است وقتی چنین نگاهی هست امکان دخالت نداریم. حق و تکلیف ۲ موضوع کنار هم هستند، وقتی حقی در دخالت نداریم تکلیفی هم گردن ما نیست. مطمئن هستم نمایندگان مجلس و دیگرانی که اظهارنظر می‌کنند هم به این موضوعات دقت نظر خواهند داشت و از وزارت ورزش چیزی را نمی‌خواهند که در اختیارش نیست کاری کند.

وی همچنین درباره صحبت‌های قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر استیضاح وزیر تصریح کرد: او به این شکل نگفته و گفته سوالاتی از وزیر داریم که پیگیری می‌کردیم. الان بحثی در مجلس وجود ندارد و چیزی به دست ما نرسیده که استیضاح مطرح شده است. هر زمانی مجلس محترم دعوت کند وزیر پاسخگو خواهد بود. این حق مجلس است که  سوال کند. پاسخ ما همان است که عرض کردم در جایی می‌توانیم دخالت کنیم که مراجع بین‌المللی و داخلی این اجازه قانونی را داده باشند. وقتی نتوانیم دخالت کنیم نمی‌توانیم درباره اتفاقاتی که در یک فدراسیون می‌افتد پاسخگو باشیم.

علی‌نژاد همچنین درباره اساسنامه قرارداد ویلموتس و اینکه آیا افکار عمومی در این خصوص قانع شده، یادآور شد: مسئولانی که مرتبط بودند به ویژه رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این خصوص در یک برنامه تلویزیونی مفصل توضیحاتی را ارائه کرد. من نظرسنجی رسمی درباره اینکه افکار عمومی قانع شدند یا خیر ندیدم. فکر نمی‌کنم فدراسیون هم به صورت رسمی نظرسنجی کرده باشد.

وی ادامه داد: هر کسی می‌تواند از نظر خودش دیدگاهی داشته باشد. آن کس که وظیفه داشت توضیح داد. نهادهای نظارتی که جنبه قانونی دارند ورود کردند. سوالات و ابهامات را پرسیده‌اند و پاسخ‌ها هم دریافت می‌شود. ما در داخل پرونده‌ای هستیم که شاکی به نام ویلموتس داریم. در اظهارات به گونه‌ای عمل نکنیم که در روند کار اختلال ایجاد شود. امیدواریم ایران برنده پرونده ویلموتس باشد بعد از آن می‌توان راحت‌تر درباره ابعد این قرارداد گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر ورزش درباره اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی و عدم پاسخگویی شورای نگهبان، گفت: این اساسنامه مصوبه دولت را گرفته و به شورای نگهبان رفته و در حال بررسی است. ایرادی به آن گرفته نشده است. این اساسنامه طبق موازین بین‌المللی نوشته شده، دخالت دولت کمتر و استقلال فدراسیون‌ها هم بیشتر شده است. این چیزی بود که مجامع بین‌المللی خواسته بود. منتظر شورای نگهبان هستیم. اگر اظهارنظر کنند می‌توانیم آن را اجرایی کنیم تا آن زمان طبق اساسنامه جاری کار می‌کنیم.

علی‌نژاد درباره اینکه استادیومی ویژه بانوان در حال ساخت است، گفت: اطلاعی ندارم. این کارها عمرانی است و می‌توانید از مدیرعامل شرکت توسعه بپرسید.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا