اخبار ورزشیورزش های رزمی

علی‌نژاد: قدمت تاریخی چینی‌ها چندین هزار ساله است

رئیس فدراسیون ووشو گفت: چینی ها قدمت تاریخی چندین هزار ساله دارند و حالا ما باید برویم با آنها رقابت کنیم که ۱۵۰ میلیون ووشوکار دارند.

به گزارش پیشرو اسپرت، مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط ووشوکاران پیش از اعزام به مسابقات جهانی به چه صورت است، گفت: سه ماه و نیم است بچه‌ها در اردو حضور دارند و برای شرکت در مسابقات جهانی آماده می‌شوند. انتخابیه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و از فیلترهای مختلفی عبور کردند و در نهایت این ۱۶ نفر در بخش تالو و ساندای مردان و بانوان انتخاب شدند. ما هم سعی کردیم آن امکاناتی که در اختیار داشتیم را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهیم.بچه‌ها احساس کمبود نکنند. شرایط نسبتا خوبی برای بچه‌ها فراهم شده است اما فراموش نکنیم که ما با ۴ مربی ایرانی راهی مسابقات می‌شویم. در گذشته سه مربی چینی داشتیم و حالا بخشی به خاطر مسائل مالی نمی‌توانیم آنها را در ایران داشته باشیم و چینی‌ها را رد ایران نداریم. واقعا این طور نیست که حتما نیازی به آنها نداشته باشیم.

وی  در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ووشوکاران در دیدارهای تدارکاتی پیش از اعزام مسابقات جهانی نتوانستند حضور پیدا کنند، گفت: در عین حال دیدار های تدارکاتی خارجی نتوانستیم برای آنها داشته باشیم هر چند که ۳ تا ۴ تیم از ارمنستان، لبنان، کرواسی و افغانستان به ایران آمدند و خیلی این اردوی مشترک و مسابقات مفید بود. چون نقاط ضعف و قوت بازیکنان برای مربیان مشخص شد. در هر صورت ما کار سخت و دشواری را در چین داریم.امیدواریم بچه‌ها در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی که ۱۰۲ کشور حضور خواهند داشت نتایج قابل قبولی را کسب کنند.فدراسیون ووشو در این ۱۰ سال گذشته در اوج بوده و ما از سال ۲۰۹ که نائب قهرمان جهانی شدیم همینطور مقام‌هار ا کسب کردیم که آخرین آن هم قهرمانی جهان در روسیه است.

رئیس فدراسیون ووشو  در ادامه صحبت‌های خود گفت: امیدواریم بچه‌ها بتوانند روی سه سکو در چین باشند. ما هر کدام از این سکوها را کسب کنیم به نظرم موفقیت است و به هدفمان رسیده‌ایم. کار خیلی سخت است. شرایط دو سال پیش با امروز خیلی فرق کرده است. حالا با توجه به اینکه چینی‌ها هم میزبان هستند قطعا شرایط میزبانی برای هر کشوری یک شرایط خاص است. یک مثال می‌گویم. در بازی‌های آسیای اینچئون، کره جنوبی دو مدال طلا کسب کرد. در حالی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا هیچ مدال طلایی کسب نکرد. این نشان می‌دهد آن میزبانی بود که کره‌ای‌ها دو مدال طلا کسب کردند. در همین مسابقات اخیر جوانان آسیا برونئی ۴ مدال طلا کسب کرد آنها در طول تاریخ ورزش‌شان این اندازه مدال طلا کسب نکرده بودند. یا در مسابقات جهانی مالزی و اندونزی تعداد طلاهایی که این دو کشور زمانی که میزبان بودند کسب کردند معادل کل طلاهایشان در مسابقات جهانی بود.

علی‌نژاد  در پاسخ به این سؤال که آیا در مسابقات جهانی باز هم می‌توانیم مثل دوره قبل عنوان قهرمانی را کسب کنیم، گفت:‌ما راهی چین می‌شویم. آنها شرایط میزبانی را دارند کسب عنوان قهرمانی سخت است. شرایط تدارکات ما نمی‌تواند مثل دو سال پیش باشد. وضعیت کشور را همه می‌داند در چه وضعی است. ما دچار تحریم‌های ظالمانه هستیم. تحریم‌های سخت و دشوار. همین که به لطف خدا می‌توانیم سرپا باشیم و تیم‌ها را در رده‌های سنی به مسابقات اعزام کنیم و اردوها منظم برگزار شود و بچه‌ها با شور و نشاط تمرین کنند این یک موفقیت است. حالا صرف نظر از هر نتیجه‌ای که کسب می‌شود. فکر می‌کنم به لطف خداوند ما یکی از سکوهای اول تا سوم را مجددا در ساندا کسب خواهیم کرد.

وی  در مورد تیم ملی تالوی مردان و بانوان گفت: در بخش تالو تیم دوئلین ما تیم باتجربه‌ای است. دوره قبل هم مدال طلا کرده است. الان هم فکر می‌کنم می‌توانند و شانس کسب مدال طلا را دارند. اما در بخش انفرادی هر سه نفری که به مسابقات اعزام می‌شوند بار اولی است که به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. در بخش دختران دو نفری را که داریم بچه‌های باتجربه‌ای هستند. علیرغم سن کمی که دارند آنجا هم رویداد بسیار سختی پیش رو دارند. در تالو هدف گذاری ما این نیست که هر بازیکنی که می‌رود مدال بگیرد چون این شدنی نیست اما قطعا بچه‌ها تمام تلاششان را می‌کنند که بهترین عملکرد را داشته باشند و بتوانند یک رقابت شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه صحبت‌های خود گفت: به هیچ عنوان نباید انتظار داشته باشیم این بچه‌ها در چین مدال کسب کنند. در واقع اگر نیمی از این بچه‌های تالو بتوانند مدال کسب کنند به نظرم موفقیت بوده است کما اینکه ما دوره قبل یک مدال طلا و دو برنز کسب کردیم. طلای دوئلین و در انفرادی دو برنز کسب کرده بودیم.

علی‌نژاد در مورد اعزام تعدادی از جوانان به مسابقات جهانی بزرگسالان گفت«‌در بخش ساندای پسران علی خورشیدی اولین بار است به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. عرفان آهنگریان هم به همین شکل است. سه نفر دیگر میلاد عارفی‌مقام؛ محسن یوسفی و یوسف صبری دوره قبل مدال طلا کسب کردند.یک حساب و کتابی که می‌کردم متوسط سن آنها ۲۲ تا ۲۳ سال است. نشان می‌دهد که تیم یک تیم جوان است. تالو هم این طور است سه نفر در انفرادی اولین بار است در مسابقات جهانی بزرگسالان حضور پیدا می‌کنند که پیش از این در بخش جوانان بودند و تازه از جوانان به بزرگسالان آمده‌اند. یکی از این همین نفرات یک ماه پیش در مسابقات برونئی جوانان مسابقه داد. بچه‌ها جوان و آینده‌دار هستند. امیدوارم در چین بتوانند علاوه بر اینکه کسب تجربه کند نتایج خوبی به دست آورند.

وی  در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی از برنامه‌های فدراسیون جهانی که در چین قرار است برگزار شود مطلع هستید یا خیر، گفت: بله قرار است در چین اتفاقات مهمی رخ دهد. مهمترین اتفاقی این است که هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد. انتخابات فدراسیون جهانی و کنگره انتخاباتی را داریم. یک حادثه خیلی تعجب‌آور و شاید حتی بهت‌آور برای ما دو هفته پیش رخ داد. یوزاچینگ علیرغم کاندیداتوری که داشت بعد از ۱۶ سال کاندیداتوری ریاست فدراسیون جهانی ناگهان کناره‌گیری کرد و در عوض او وزیر ورزش چین که رئیس کمیته المپیک چین است همزمان آمد و کاندید ریاست فدراسیون جهانی شد. اولین بار است که وزیر ورزش چین می‌آید و کاندید ریاست فدراسیون جهانی می‌شود. این یکی از نکاتی است که نشان می‌دهد ووشو برای چین چقدر اهمیت دارد. ووشو رشته ملی آنهاست و وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک آنها می‌آید و کاندید ریاست فدراسیون جهانی این رشته می‌شود. این پیام دارد. پیامی که نشان می‌دهد همه حاکمیت چین پشت ووشوی کشورشان است و به آن قدمت تاریخی چندین هزار ساله حالا ما باید برویم با آنها رقابت کنیم و خیلی کار دشوار و نابرابری است چرا که آنها ۱۵۰ میلیون ووشوکار دارند.

رئیس فدراسیون ووشو  گفت:‌ قبل از آن هم هیأت رئیسه جهانی را داریم و یک روز قبل از آن هم کمیته فدراسیون جهانی جلسه خواهد داشت که از بچه‌های ما پورغلامی کمیته فنی، لشکری کمیته پزشکی، اوجاقیکمیته ورزشکاران و حضرتی کمیته ووشوی سنتی در جلسات حضور خواهند داشت. این برنامه‌های جانبی است که برگزار خواهد شد.

علی‌نژاد  در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان عضو هیأت رئیسه در انتخابات شرکت خواهید کرد یا خیر،‌گفت: من از طرف آسیا کاندید شدم که عضو هیأت رئیسه جهانی شوم امیدوارم در انتخابات رای بیاورم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا