اخبار ورزشیفوتبال جهان

علت تاسیس بیمارستان از زبان فوروارد تیم فوتبال لیورپول

سادیو مانه در مصاحبه ای گفت به چه خاطر به فکر ساخت بیمارستانی در زادگاهش افتاد.

به گزارش پیشرو اسپرت، چند روز قبل اعلام شد ستاره سنگالی خط حمله لیورپول در حال ساخت بیمارستانی در شهر بمبالی، محل تولدش است تا بیمارانی که به کوید ۱۹ دچار می شوند، را تحت مداوا قرار دهد.

ستاره تکنیکی برای این منظور رقمی حدود ۳٫۵ میلیون دلار را کنار گذاشت تا سهم خود را به عنوان یک ورزشکار حرفه ای مردمی نشان دهد.

مانه بعد از گذشت چند روز در مصاحبه ای عنوان کرد انگیزه اصلی او برای انجام چنین کاری چه بوده است.

وی به گاردین گفت: حدود ۷ سال داشتم. یادم می آید که قرار بود که در زمین فوتبال بازی کنیم. پسر عمویم به طرفم آمد و خبر فوت پدرم را داد. آن لحظه فکر کردم می خواهد با من شوخی کند. نتوانستم چیزی درک کنم اما بعد متوجه شدم چه اتفاق تلخی افتاده است.

مانه ادامه داد: پدرم هفته ها قبل از مرگ، از بیماری رنج می برد.برای او مقداری داروی سنتی تهیه کرده بودیم و حدود ۳، ۴ ماهی وضعیتش تثبیت شده بود، اما بیماری او شدت پیدا کرد.در بامبالی بیمارستانی نبود. پس مجبور شدیم او را به دهکده مجاور ببریم تا مشخص شود امکان نجاتش هست یا خیر که این اتفاق نیفتاد.

بازیکن ارزنده خط حمله لیورپول افزود: قبل از فوت پدرم، همیشه به من می گفت که چقدر به من افتخار می کند. او مردی مهربان با قلبی بزرگ بود. البته مرگ او تاثیر زیادی برمن و خانواده ام گذاشت. در آن موقع به خودم گفتم باید مثل او مهربان باشم. باید تلاش کنم و ابتدا به مادر و خانواده ام کمک کنم و بعد به فکر جامعه ام باشم.

مانه که  قبل از ایده ساخت بیمارستان، مدرسه ای را در محل تولدش برای کودکان و نوجوانان ساخت، از مدت ها قبل به فکر تاسیس مرکز درمانی بود تا به مردمش کمک کند.

او گفت: به یاد دارم خواهرم در خانه متولد شد. زیرا در جایی که ما زندگی می کردیم بیمارستان نبود. از این جهت وضعیت کاملا ناراحت کننده ای وجود داشت. دلم می خواست بیمارستانی بسازم و به مردم، امید بدهم.البته کار سختی بود. زیرا کسی را نداشتم که از من حمایت کند و باعث شود در این زمینه به رویای خودم نزدیک شوم. خوشحالم که بعد از سال ها توانستم به این ایده برسم و آن را عملی کنم.

مانه قبل از شروع به ساخت بیمارستان ۴۰ هزار پوند کمک نقدی در اختیار دولت کشورش قرارداد تا در زمینه مقابله با کرونا خرج شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =

دکمه بازگشت به بالا