اخبار ورزشیفوتبال ایران

عزیزی خادم: تیم ملی برای سریع‌ترین صعود به جام جهانی آماده می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به‌عنوان مسئول فوتبال ملی هیچ غروری ندارم.
به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت: فوتبال ملی به لطف خدا آبرومندانه و سرافرازانه در میادین مهم بین‌المللی حاضر شده است. تیم ملی در تمام حوزه‌ها نگاه بلندپروازانه در پیش گرفته که بخش مهم و اعظمش به واسطه حضور، تلاش و تجربه سازندگان فوتبال و پیشکسوتان است که تاریخ ارزشمند فوتبال هستند. اگر امسال فوتبال سربلند است، بخش مهم آن به واسطه زحمات همه عزیزان در عرصه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: در حوزه بانوان، چه در فوتسال و چه در فوتبال همینطور است. در عرصه داوری هم می‌بینیم دختران شایسته ایران از نام بزرگ ایران دفاع می‌کنند و جای خوشحالی است. آنچه که واقعاً تعاملی نانوشته است، بین رسانه ورزشی و فوتبال ملی یا فدراسیون فوتبال به‌عنوان متصدی رسانه ملی، سربلندی ایران و آینده فوتبال ملی است و هدفی مشترک است که همه ما را کنار هم قرار داده است. فدراسیون نوپا و در حوزه‌های مختلف فعال است؛ از جمله در فوتبال بانوان که امروز باعث سربلندی است.

رئیس فدراسیون فوتبال با تمجید از عملکرد بانوان فوتبال کشورمان گفت: هر بار هم بنده به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتبال بخواهم صحبت کنم، آنقدر سربلندی بانوان برای من تازگی دارد و ارزشمند است که هر جایی با افتخار صحبت می‌کنم. در حوزه تیم‌های پایه، پیروزی‌های ارزشمند بچه‌های زیر ۱۵ سال در مسابقات کافا باعث افتخار است یا تیم امید که کاری بود که باید شروع می‌شد و از تجارب تلخی که از قبل وجود داشت، باید استفاده کرده و برنامه ریزی می‌کردیم.

عزیزی خادم در خصوص موفقیت‌های فوتبال ایران تصریح کرد: در حوزه تیم ملی، رضایت افکار عمومی مشخص است و امروز هر ایرانی، به پیروزی تیم ملی افتخار می‌کند. همه خوشحال هستند و لذت می‌برند که بخش اعظم آن بابت زحمات پیشکسوتان است. بنده به‌عنوان متصدی فوتبال ملی، دست همه‌ عزیزان را می‌بوسم و اگر کاری از دستم در فدراسیون برمی‌آید، با همه وجود در خدمت هستم. در شش یا هفت ماهی که در فدراسیون مستقر بودم، شرایط سخت بوده است. با این حال نمی‌خواهم به گذشته برگردم. از تمام عزیزانی که در ادوار گذشته زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هر کسی دیدگاه و روشی در فدراسیون دارد، اما سعی کردیم نگاهی داشته باشیم که همراه با توسعه برای فوتبال ملی، همه ابعاد را در بربگیرد. فوتبال ملی خارج از نقص نیست، اما راه تعامل، همکاری و کنار هم بودن را یاد گرفتیم و در نهایت، کار برای ایران عزیز افتخار است. امروز هم به لطف الهی، قدم در مسیری گذاشتیم که سریع‌ترین صعود را به جام جهانی داشته باشیم. به حضور تک تک شما افتخار می‌کنیم و حتماً بیشتر با افتخار در کنار شما خواهیم بود. فشردگی بازی‌ها در بانوان، تیم ملی فوتسال، استعدادیابی و تیم ملی فوتبال بالاست. از همکارانم در فدراسیون تشکر کنم که شبانه‌روزی کار کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال، حضور کنار پیشکسوتان را وظیفه خود دانست و خاطرنشان کرد: به همه شما و تک تک کسانی که در کنار ما نیستند، افتخار می‌کنیم. قطعاً سرمایه این عزیزان و تجارب آنها ارشمند است و با تجاربی که این عزیزان دارند، باید برای آینده فوتبال برنامه‌ریزی کنیم. باید همه به این فضای جدید کمک کنیم و باعث رونق فوتبال ملی و اعتماد افکار عمومی باشیم.

«استعدادیابی کار بسیار مهمی است که برای اولین بار به این وسعت انجام شده است؛ آن هم در راستای عدالتی که توزیع فوتبال دارد.»، عزیزی خادم ضمن بیان این جمله عنوان کرد: امروز با توجه به انفجار اطلاعاتی، فوتبال به مسیری رفته که کسی از این گستره فوتبال نادیده گرفته نشود. در حوزه زیر ۱۵ ساله‌ها حدود ۱۲ هزار نفر دیده شدند، در زیر ۱۹ ساله‌ها هم در آینده‌ای نزدیک کار استارت خواهد خورد. در حوزه بانوان و فوتسال هم برای اولین بار است که استعدادیابی شروع می‌شود.

عزیزی خادم در مورد شرایط سخت فدراسیون به واسطه تحریم‌ها گفت: به‌عنوان مسئول فوتبال ملی هیچ غروری ندارم. به‌خاطر تحریم‌هایی که حاکم است، سعی کردم اگر نیاز بوده، زنگ بزنم و حتی خواهش کنم تا استعدادی به دلیل مسائل مالی و معیشتی از دیده شدن جا نماند. با وجود اینکه تیم ملی فوتبال را به‌عنوان پیشتاز فوتبال ملی در نظر داریم، فوتسال و بانوان را نیز نادیده نگرفتیم. همچنین استعدادیابی را که بحثی مهم است، نادیده نگرفتیم و حتی برای رفتن به این مسیر خواهش، تمنا و التماس کردیم.

رئیس فدراسیون در خصوص تغییر شرایط تیم‌ملی ایران اظهار داشت: اگر به این فکر کنیم که وضعیت فوتبال شش ماه گذشته چطور بود و الان چطور است، همه چیز مشخص است و الان تیم ملی برای سریع‌ترین صعودش آماده می‌شود. آدم‌ها زود فراموش می‌کنند، اما فوتبال ایران چند ماه پیش با یک مساوی در بحرین، از حضور در جام جهانی کنار می‌رفت. فوتبال ایران اما امروز سرافراز و سربلند است. ما شکرگزار خداوند هستیم و امیدواریم گذشته، چراغ راه آینده باشد. مطمئنیم در این مسیر صادقانه ای که همه کنار هم هستیم، روزهای بهتری در انتظار ایران است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا