اخبار ورزشیفوتبال ایران

عزیزی خادم: اسکوچیچ با قدرت هست

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اسکوچیچ با قدرت هست و از وی حمایت می‌کنیم، همگرایی و وحدت مناسبی با تیم ملی و کادرفنی وجود دارد.

به گزارش پیشرو ورزش، شهاب‌الدین عزیزی خادم در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من هم بسیار خوشحال هستم با وجود مشکلات و شرایط سخت فدراسیون فوتبال درباره میزبانی جام جهانی و سایر مسائل تیم ملی بانوان به رنکینگ برگشت و این موضوع با وجود نا به سامانی ها جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد:  پس از نزدیک به یک سال و نیم تا دو سال وقفه بازگشت بانوان به رنکینگ فوتبال بانوان نقطه عطفی است. یکی از نکات مهمی که برای تیم همکار من مهم و حائز اهمیت است تلاش برای توسعه فوتبال بانوان است و روی این موضوع کار خواهیم کرد.  این جزو برنامه های ما بوده و برای خودمان افتخار می‌دانیم زیرا جزو مشیت فدراسیون فوتبال است.

*وظیفه می دانیم در کنار بانوان قدم برداریم

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: قشر عظیمی از جامعه کشور بانوان هستند و از این حیث خوشحالیم با وجود کم‌لطفی‌هایی که در این مدت در حوزه فوتبال بانوان شده، برای فدراسیون وظیفه می‌دانیم که در کنار بانوان قدم بردارد و برای تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان بانوان آرزوی توفیق و موفقیت دارم.

* مصوب کردیم تیم های لیگ برتری در حوزه پایه و بانوان تیمداری کنند

عزیزی خادم ادامه داد: تا جایی که برای ما امکان داشته باشد در این راه قدم برمی‌داریم. یکی از برنامه‌های مورد تصویب در جلسه اول هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال این بود که تیم‌های لیگ برتری در حوزه تیم‌های پایه‌ و بانوان تیمداری کنند، قطعاً در این راستا پس از پایان لیگ با دوستان صحبت می‌کنیم تا برنامه‌ریزی انجام شود و این امر به توسعه فوتبال بانوان کمک خواهد کرد. چنین بحثی هم سبب شکوفایی فوتبال بانوان می‌شود و هم در راستای موازین عدالتی و توزیع عادلانه قرار می‌گیرد. اتفاقات میمون و مبارکی افتاده و وظیفه خودمان می‌دانیم از فوتبال بانوان حمایت کنیم این امر برای ما یک افتخار است.

* از این فدراسیون به نام فدراسیونی نام می‌برند که در راه توسعه فوتبال بانوان قدم برداشته

وی ادامه داد: هر چند تیم ملی بزرگسالان خیلی مهم است و فکر می‌کنم خیلی از دغدغه فدراسیون‌های قبلی هم صعود تیم ملی به جام جهانی بوده، اما بحثی که تاریخ به قضاوت درباره آن می‌نشیند این است زمانی که بخواهند از این فدراسیون یاد کنند از آن به نام فدراسیونی نام می‌برند که در راه توسعه فوتبال بانوان قدم برداشته است. این نکته برای ما خیلی مهم و حائز اهمیت است. به همین دلیل همکاران من و موسوی، اعضای هیأت رئیسه در این راستا تلاش کرده و از تمام امکانات استفاده خواهیم کرد، هر چند بسیاری از محدودیت‌ها و معذوریت‌ها برای ما قابل درک است، اما می‌خواهیم در یک چارچوب با حفظ کرامت انسانی، شأن و منزلت بانوان گرامی و در راستای نگاه فدراسیون سعی خواهیم کرد قدم‌های مؤثری برداریم.

* در حد توانمان برای توسعه بانوان قدم برمیداریم

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مطمئن باشید فدراسیون در حد توان و بضاعت خود به توسعه فوتبال بانوان و نگاه عدالتی در این مسیر قدم برمی‌دارد. به هر حال فدراسیون نوپاست و با مشکلات متعددی مواجه شده، اما در کمتر از دو ماه و نیم تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان زیرنظر سرمربی باتجربه‌ای مثل مریم ایراندوست و  همکارانش کار می‌کند.

وی تصریح کرد:‌امروز از تمرین تیم ملی جوانان که سرمربی‌اش مریم آزمون است هم بازدید کردم. به همکاران اعلام کردیم با وجود محدودیت‌ها در رده پایه فوتبال بانوان سعی داریم تیم ملی جوانان را به دو تیم الف و ب تقسیم کنیم. با وجود محدودیت‌های مالی توسعه فوتبال بانوان جزو اولویت‌های کاری من است. امیدوارم خداوند منان در این راستا به ما کمک کند تا بتوانیم قشر زیادی از جامعه را خوشحال کنیم.

* حوزه بانوان گسترش پیدا کند به شکوفایی حوزه آقایان هم کمک می‌کند

وی داد: از موسوی خواسته‌ام در جلسه‌ای که با موسوی، آزمون و نویدی برگزار کردم، از آنها خواستم برای توسعه فوتبال بانوان کنگره‌ای برگزار کند و با تمام بازیگران این عرصه در حوزه فوتبال بانوان جلسه‌ای گذاشته شود تا از این طریق فوتبال را درحوزه آموزش به دل خانواده‌ها ببریم. اطمینان دارم هر چه فوتبال در حوزه بانوان گسترش پیدا کند، به شکوفایی و توسعه‌اش در حوزه آقایان هم کمک خواهد شد. این نکته مهم مغفول مانده اما آگاهانه و با مطالعه در این مسیر قدم برداشته‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فوتبال را باید با حفظ کرامت، شأن و منزلت انسانی با استفاده از آموزه‌های اخلاقی،‌اسلامی و میهنی به دل خانواده‌ها ببریم. پیشاپیش عید سعید فطر را هم به همه اهالی رسانه و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم با این نگه توسعه‌ای در حوزه فوتبال بانوان بتوانیم به بخش کوچکی از وظایف خود عمل کنیم.

* توافق اولیه با شارلروا انجام نشده است

عزیزی خادم درباره ادعای مریم ایراندوست مبنی بر موافقت فدراسیون فوتبال به برگزاری یک فوتبال دوستانه در ورزشگاه آزادی گفت: دیدم ایراندوست درباره تیم شارلووا صحبت کرد، اما این مسائل در حد گفتمان و صحبت بود. توافق اولیه تاکنون انجام نشده اما امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد و فوتبال بانوان بتواند ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های بین‌المللی از تمام زیرساخت‌ها استفاده کند. بازی در ورزشگاه آزادی پیشنهاد خوبی است.

* ورزشگاه آزادی در اختیار فدراسیون نیست

وی ادامه داد: ورزشگاه آزادی تنها متعلق به آقایان نیست و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. از نظر من مشکلی وجود ندارد اما این ورزشگاه متعلق به شرکت توسعه و تجهیز است و در ید ما نیست. اگر برگزاری بازی قطعی شود همین جا بازی خواهیم کرد. ورزشگاه آزادی در اختیار فدراسیون نیست. با این وجود اگر برنامه‌ای باشد که منافاتی با فدراسیون و شرکت توسعه و تجهیز نداشته باشد برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی حرکت خوبی است.

* از اسکوچیچ با قدرت هست و از او حمایت می‌کنیم

وی در مورد مطرح شدن شایعه مذاکره با برانکو ایوانکوویچ با وجود قرارداد با اسکوچیچ توضیح داد: اسکوچیچ با قدرت هست و از وی حمایت می‌کنیم. همگرایی و وحدت مناسبی با تیم ملی و کادرفنی وجود دارد. احتمالا درباره افرادی که صحبت می‌کنید باید خودتان جواب بدهید. آنهایی که اسم این افراد را می‌آورند احتمالا خودتان هستید.

* با نگاه موقتی بیگانه هستیم

عزیزی خادم در مورد اینکه مدت ها بود که در بانوان ابلاغیه به مربی داده می شد تا در تورنمنت شرکت کنند، آیا حالا قرارداد منعقد می‌شود یا فدراسیون به همان روال قبلی ابلاغیه می دهد، گفت:  رویه و روند قبل خیلی به ما ارتباطی ندارد اما آن چه که روند ورویه است؛ ما با نگاه موقتی بیگانه ایم. وضعیت هر مربی باید کاملا شفاف و تایمش مشخص باشد. وقتی مربی صلاحیت دارد و مورد تایید فدراسیون است اگر قراردادش طولانی‌تر باشد و فصلی نباشد به خود فدراسیون و مربی کمک می کند.
وی افزود: شاخصه اصلی فوتبال بانوان مربیان و کادرفنی هستند و آن‌ها باید در چارچوب عرف، دیده و استاندارد سازی شوند. این هم قدم جدیدی در فدراسیون جدید است.

*پیگیری می کنیم بانوان هم واکسن بزنند

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه واکسیناسیون تیم ملی آقایان آغاز شده و اعضای تیم ملی بانوان چه زمانی واکسن خواهند زد، اظهار داشت: امروز به من پیشنهاد دادند. حتما این موضوع را پیگیری می کنیم. شهره موسوی پیگیر این موضوع است. پیگیری ویژه می کنیم که بانوان هم قبل از بازی‌هایشان از واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

*بر اساس سوابق سرمربیان تیم ملی انتخاب شدند

وی در پاسخ به این سوال که ملاک برای انتخاب کادرفنی تیم‌های ملی و جوانان بانوان چه بوده، عنوان کرد: سوابقی داشتن در هیات رئیسه آمده، بحث و بررسی شده و هیات رئیسه هم مصوب کرد. اکثر آن‌ها هم با تجربه هستند و سوابق بالایی دارند. آرزوی بهترین‌ها را برایشان داریم. هرجا ببینیم کسی می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند و سوابق و برنامه‌ای دارد، حتما از کانال کمیته و معاونت بانوان اقدام می‌کنیم.

*یکی از نکات بارز این فدراسیون این است که آمده فضا را باز کند

عزیزی خادم تصریح کرد: مسیر فدراسیون، بسته نیست. فوتبال برای همه است. نگاه فدراسیون نگاه توسعه‌ای است. آمده‌ایم که این فضا را برای همه مردم و اقشار باز کنیم. فکر می‌کنم یکی از نکات بارز این فدراسیون این است که آمده فضا را باز کند. ان شاالله بتوانیم این مسیر را برای همه ریل گذاری کنیم که همه بتوانند از امکان جدید برای تیم‌های ملی بانوان استفاده کنند و این را باید به فال نیک گرفت.

* قنبرزاده با قدرت به کارش ادامه می دهد

وی در مورد وضعیت منصور قنبرزاده سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال، گفت: او کارش را با قدرت انجام می‌دهد و مشکلی ندارد.

* امیدوارم در پرونده شستا آنچه به نفع فوتبال است رقم بخورد

رئیس فدراسیون در خصوص مساله شستا عنوان کرد: شستا من فکر می‌کنم تیم حقوقی ما به اندازه کافی در این مورد صحبت کرد. امیدوارم در این موضوع آنچه به نفع فوتبال است رقم بخورد.

* فوتسال بانوان از فوتبال آن جدا نیست

وی در مورد فوتسال بانوان، اظهار داشت:  فوتسال بانوان هم جدا از فوتبال بانوان نیست. در همان راستا قدم بر می داریم. خانم موسوی به عنوان نماینده فدراسوین در این مورد صحبت می کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا