اخبار ورزشیفوتبال ایران

عزیزی:‌ تغییر اسکوچیچ اوج نامردی است

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت:‌ چگونه دوباره درباره کارلوس کی روش حرف می زنیم، آیا دوست داریم بار دیگر فردی که مدام ما را ضایع می‌کند به تیم ملی بیاید؟

به گزارش پیشرو ورزش، خداداد عزیزی درباره شایعات مطرح شده نسبت به احتمال برکناری دراگان اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال کشورمان و انتخاب کارلوس کی‌روش به جای وی اظهار داشت: در مورد اسکوچیچ پیش از این نیز نظرم را گفتم اگر بخواهیم به کسی که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی بهترین نتایج با تیم ملی کسب کرده شانس حضور در جام‌جهانی را ندهیم، اوج بی‌معرفتی و نامردی است. خیلی فوتبال عجیب و غریبی داریم چند سالی است دلال‌ها به شدت در فوتبال ما چمباتمه زده‌اند و خودشان را در سطح باشگاهی به این فوتبال انداخته‌اند.

وی افزود: متأسفانه دلال‌ها در مورد مربیان ملی سایه خود را در فوتبال ما می‌اندازند هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند قیمت بازیکنان را به ۱۵ و آرام آرام به ۲۰ میلیارد رسانده‌اند. آیا در لیگ برتر ما بازیکنی ارزش این مبلغ را دارد؟‌ زمانی باید به یک فوتبالیست ۲۰ میلیارد بدهیم که یک تنه ۱۵ بازی را برای ما درآورد و با آن بازیکن در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شویم.همه این هزینه‌ها زیر سر دلال‌ها و مدیران باشگاه‌های دولتی است.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان در مورد اینکه سکوت اسکوچیچ و منفعل عمل کردن او نسبت به برخی درخواست‌ها شاید سبب شده در موقعیت حساس کنونی شاهد مطرح شدن گزینه‌های مختلف برای تیم ملی باشیم توضیح داد: دوست داریم عده‌ای به ما زور بگویند اگر کسی در مورد حق و حقوق حرف نزند دور برمی‌داریم و هر روز برایش گزینه انتخاب می‌کنیم فردی هم مثل کی‌روش که آمد که نمی‌دانم در مورد قراردادش بگویم ترکمنچای یا گلستان با ما قرارداد ترکمنچای بست شاید به جزء دلال‌ها اهالی فوتبال، فدراسیون و وزارت ورزش یادشان رفته که کی‌روش جامعه فوتبال، فدارسیون، وزارت ورزش و جوانان و … ما را آدم حساب نمی‌کرد. چگونه بار دیگر در مورد او حرف می‌زنیم آیا دوست داریم بار دیگر فردی که مدام ما را ضایع می‌کند به تیم ملی بیاید؟ میرشاد ماجدی و دوستان حاضر در فدراسیون و هیأت رئیسه می‌دانند در زمان سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی چه اتفاقاتی افتاد.

عزیزی در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال موضع رسمی خود را در مورد این مسائل مطرح نکرده اما بین صحبت‌های سرمربی تیم ملی و میرشاد ماجدی در مورد انتخاب حریفان تدارکاتی اختلاف وجود دارد به شکلی که اسکوچیچ می‌گوید درخواست قوی‌ترین بازی‌ها را داشتیم اما سرپرست فدراسیون این موضوع را رد می‌کند، گفت:‌ اجازه بدهید ابتدا یک نمونه در مورد کی‌روش بگویم او در زمان سرمربی‌گری تیم ملی قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی ما را برای یک اردو به روسیه برد اهالی فدراسیون فوتبال این موضوع را می‌دانند که ۳ میلیون دلار هزینه این اردوی ۱۰ روزه شد. با این همه چپاول مال و اموال فدراسیون و فوتبال ملی آیا باید بار دیگر کی‌روش را انتخاب کنیم؟ در این اردو چه کاری انجام دادند که ۳ میلیون دلار هزینه شد اگر بازیکنان و کادر فنی ما در آن اردو صبحانه و ناهار ۱۰ صد دلاری می‌خوردند. اگر هر نفر روزی سه هزار، دلار صد دلاری بخورد و لای نان، پنیر و گوجه صبحانه‌اش ۱۰۰ دلاری بگذارد و ظهر هم لای چلوکبابش ۱۰، ۱۰۰ دلاری بگذارد، روزی سه هزار دلار و ۱۰ روزش ۳۰ هزار دلار می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع هزینه ما یک میلیون دلار در این اردو می‌شد. ۵۰۰ هزار دلار هم به روسیه برای بازی داده باشیم این مبلغ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. ۵۰۰ هزار دلار نیز خرج های دیگر آقایان کنیم، یک میلیون دلار دیگرش چه می‌شود؟

حماسه‌ساز ملبورن افزود: فدراسیون ما اکنون برای ۱۰۰ هزار دلار مانده است، اصلا روی مباحث فنی کی‌روش هیچ وقت صحبت نمی‌کنم بلکه در مورد رفتارش حرف می‌زنم می‌گویم در دورانی که سرمربی تیم ملی بود مستعمره کی‌روش بودیم آیا دوست داریم بار دیگر مستعمره این آقا شویم؟‌آیا دوست داریم هر چیزی دلش می‌خواهد بار دیگر به ما بگوید؟ اگر دوست دارید بار دیگر کی‌روش را بیاورید.

عزیزی گفت: با کی‌روش در جام‌جهانی قرار است چه اتفاقی مقابل انگلیس ولز برای ما بیفتد و چه ضمانتی برای ما وجود دارد؟ نتایجی که او در جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ گرفت برانکو هم در جام‌جهانی ۲۰۰۶ گرفت!‌ حشمت مهاجرانی در جام‌جهانی ۱۹۷۸ و جلال طالبی در جام‌جهانی ۹۸ نیز چنین نتایجی گرفتند و همیشه تیم ملی ما حذف شد.

وی در مورد اینکه انفعال اسکوچیچ و سکوت او در مقابل صحبت‌های ماجدی شاید یکی از دلایلی باشد که ما را در مورد ترس او از برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ به نتیجه می‌رساند عنوان کرد:‌ این وسط بازی موش و گربه راه افتاده است تیم‌های قدرتمند دنیا با ما بازی نمی‌کنند و اگر قرار باشد بازی کنند پول‌های کلانی می‌خواهند که نداریم مگر در دوره قبلی و برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازی‌های خیلی خفنی انجام دادیم؟ مگر یادتان رفته با سیرالئون بازی کردیم که دمپایی پای بازیکنانش بود.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان افزود: چگونه می‌شود برای اسکوچیچ بنده خدا که با هر شرایط فوتبال ما ساخت و با کسب بهترین نتایج تیم ما را به جام‌جهانی آورد چنین ایراداتی می‌گیریم مگر در زمان کی‌روش با چه تیم‌هایی بازی کردیم؟‌ غیر از آفریقای جنوبی و سیرالئون و … با چه تیمی بازی کردیم؟‌

عزیزی در مورد اینکه تیم ملی در آن زمان با تیم‌هایی مثل تونس،‌الجزایر و … بازی کرد و تعداد بازی‌های خیلی بیشتر از الان بود، پاسخ داد: تعداد بازی‌ها به این دلیل بیشتر بود که کی‌روش هر چه دلش می‌خواست فحش می‌داد اما اسکوچیچ با وزارت ورزش چنین کاری انجام نمی‌دهد آقای حمید سجادی که یک ورزشی هستید این را بدانید دلال‌ها دنبال کی‌روش هستند و اگر بخواهید او را برگردانید باید تا کمر مقابلش خم شوید اگر آمادگیش را دارید و کمر شما آسیب نمی‌بیند بار دیگر کی‌روش را انتخاب کنید.

وی در خصوص مطرح شدن گزینه‌هایی مثل برانکو ایوانکویچ و برخی مربیان ایرانی مثل علی دایی و نکونام و اینکه آیا با فرصت محدود تا جام‌جهانی و در شرایطی که تیم ملی می‌تواند دو بازی دوستانه انجام بدهد آیا مورینو و گواردیولا نیز با نشستن روی نیمکت تیم ملی شق‌القمر کنند، گفت:‌همه حرف من نیز همین است وقتی از تیمی هستیم و در گروهی حضور داریم که ممکن است اتفاقی برای ما رخ بدهد اما با شرایط فعلی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد. در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با آرژانتین و ۲۰۱۸ با پرتغال و اسپانیا همگروه بودیم. الان نیز شانس کمی برای صعود داریم اما این موضوع ربطی به آوردن فلانی و فلانی ندارد زیرا هیچ تیمی با ما بازی دوستانه نمی‌کند و برای فیفادی برنامه‌ریزی نکردیم به همین دلیل از وزیر ورزش می‌خواهم فریب دلال‌‌ها را نخورد زیرا تیم ملی با اسکوچیچ بهترین نتایج را کسب کرده است.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد پس از ماجرای مهدی طارمی و اسکوچیچ رختکن تیم ملی با سرمربی کروات همسو نیست گفت: اصلا مهم نیست رختکن همسو باشد یا نباشد. من به بازیکنان کاری ندارم اما خیلی خنده‌دار است که می‌گوییم که رختکن با مربی همسو نیست به درک که همسو نیست اسکوچیچ نفر اول فنی ما است و هر کسی با او همسو نیست به خانه خود برود. از چه چیزی می‌ترسیم مگر می‌خواهیم در جام‌جهانی قهرمان شویم که اکنون نگران فلانی هستیم.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان تصریح کرد:‌این تیم ملی اسمش جمهوری اسلامی ایران و متعلق به همه است ربطی ندارد که چه کسی همسو است یا نیست.

وی در مورد حضور نداشتن میرشاد ماجدی در کشورمان توضیح داد: متأسفانه هیأت رئیسه‌ای داریم که وسط جنگ است به دوستان برنخورد اما همه شمشیرها را از رو بسته‌اند.

عزیزی در خصوص اینکه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند در جریان تغییر سرمربی نیست گفت: پس چه کسی در جریان است؟‌

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا