اخبار ورزشیفوتبال ایران

عزیزی‌خادم:تیم ملی در نتیجه‌گیری جزو بهترین تیم های جهان بود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:مشکل طارمی حاد نبود و امیدواریم که در اردوی بعدی شاهد حضور او باشیم.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، شهاب عزیزی خادم از امین ابراهیمی، مدیرعامل کارخانه فولاد خوزستان، حمید گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد و عبدالکاظم طالقانی رییس هیات فوتبال خوزستان به سبب میزبانی خوب طرح استعدادیابی زیر ١٩ ساله ها تشکر کرد و در رابطه با بازی‌های پیش روی تیم ملی گفت: در ابتدا باید بگویم فراموش نمی کنیم که سال گذشته و در چنین روزهایی فوتبال ملی در یک مخمصه تاریخی گرفتار بود، اما امروز به لطف خدا و تلاش‌های همه ارکان فدراسیون، کادرهای فنی تیم‌های ملی و بازیکنان ارزشمند ایران در رتبه نخست رنکینگ فیفا در آسیا و گروه مقدماتی جام جهانی هستیم و سال ٢٠٢١ را نیز با پیروزی های پیاپی پشت سر گذاشتیم و به عنوان یکی از تیم‌های بی شکست جهان، خود را در بالاترین سطح دنیا معرفی کردیم. اما نکته قابل توجه این است که برای تاریخ‌سازی، تحقق سریع‌ترین صعود به جام جهانی و جابجایی رکوردهای فوتبال ملی به پیروزی در بازی های پیش رو نیاز داریم. موضوعی که با اتحاد و همدلی ان‌شاء‌الله محقق خواهد شد.

وی پیرامون طرح استعدادیابی هم اعلام کرد: فلسفه کاری نو و جدیدی در فدراسیون فوتبال و مسیر استعدادیابی لحاظ شده که از شعارهای انتخاباتی بنده در سال گذشته هم بود و به همت همکارانم در بخش‌های مختلف فدراسیون این کار به خوبی در حال انجام است. برای توسعه متوازن فوتبال در کشور، استعدادیابی به عنوان پیش نیاز اساسی باید به درستی مدیریت شود و الزامی است.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: باتوجه به برنامه ریزی جهت اجرایی شدن “ایران کاپ” که طرحی در ابعاد ملی به شمار می‌آید، می توانیم بار استعدادیابی را در سال‌های آینده کمتر کنیم و سریع تر به توسعه و رشد متوازن و همگانی در فوتبال برسیم. ما در پی عملیاتی شدن شعار “فوتبال برای همه” هستیم و البته در این مسیر باید کنار یکدیگر قرار بگیریم و تلاش کنیم و با اتحاد کارها را جلو ببریم.

عزیزی خادم در رابطه با ایران کاپ ادامه داد: گفتمان این فدراسیون، گفتمان توسعه است. در این مسیر ایران کاپ هم از ابزارهای توسعه است که می‌تواند به عنوان یک عامل وحدت آفرین در ایران مطرح شود. به این دلیل که هم باعث ایجاد توسعه متوازن در کشور می شود و هم اتحاد ملی را افزایش می دهد. از سوی دیگر قومیت های متنوع و استان های مختلف در این چارچوب کنار هم قرار می گیرند و یک‌صدا و یک‌دل کارها را به پیش می برند.

عزیزی خادم در مورد مهدی طارمی نیز گفت: مهدی طارمی زحمات زیادی برای فوتبال ملی ایران کشیده است. شخصا امیدوارم مهدی برنده جایزه پوشکاش باشد. او از چهره‌های اخلاق مدار، منظم، متعهد و زحمتکش فوتبال ایران است که افتخارات زیادی را برای فوتبال ما به دست آورده و یکی از سفیران فوتبال ایران و قاره آسیا در سطح جهانی است. مشکل طارمی حاد نبود، امیدواریم که در اردوی بعدی شاهد حضور او باشیم. آن چیزی که برای ما مهم بوده و هست و خواهد بود، نظم و احترام متقابل است. موضوعی که از الزامات تیم ملی به حساب می آید. حفظ حرمت ها و نگاه حرفه ای از نکاتی است که باید رعایت شود و همه به آن پایبند باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خاتمه بیان کرد: از کادر فنی تیم ملی حمایت می کنیم. فدراسیون از اصول حرفه ای و اخلاقی خودش عدول نمی کند و از تصمیمات سرمربی هم در چارچوب رفتار حرفه ای حمایت خواهد شد. امیدواریم که همه ما در راستای رفتار حرفه ای حرکت کنیم. ارزش‌های اخلاقی برای ما مهم است. امیدوایم که طارمی هم در اردوهای بعدی کنار تیم ملی باشد. یادمان نمی رود که برای رسیدن به این مرحله از یک تنگنای تاریخی عبور کردیم. تیم عراق که حریف بعدی ما در بازی روز ٧ بهمن ماه است، سال پیش همین موقع جایی ایستاده بود که می توانست تیم ملی فوتبال ایران را حذف کند؛ اما امروز به لطف الهی تیم ملی ایران سال ٢٠٢١ را بدون هیچ شکستی پشت سر گذاشت و در نتیجه گیری جزو تیم های برتر جهان بود.

در ادامه امیدواریم که سال ٢٠٢٢ هم بتوانیم این روند را ادامه بدهیم. امسال، سال جام جهانی است؛ برای ما خیلی مهم است بتوانیم تمام تلاش‌مان را در راستای تاریخ سازی و جابجایی رکوردهای تاریخی فوتبال ایران انجام دهیم و بهترین نتیجه را برای فوتبال ملی ایران به دست بیاوریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا