اخبار ورزشیفوتبال ایران

عزیزی:تعلل فدراسیون باعث شد برخی‌ها برای تیم ملی کانال بزنند!

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: وقتی فدراسیون فوتبال این همه زمان از دست می‌دهد، طبیعی است که برخی‌ها برای‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفته و برای تیم‌های ملی کانال بزنند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ورزشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبرگزاری فارس، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از جدایی کارلوس کی‌روش به طول انجامیده و وعده‌های مسئولان فدراسیون تا امروز محقق نشده است. از طرف دیگر کارشناسان فوتبال معتقدند تاخیر در انتخاب سرمربی تیم ملی به ضرر ما در آینده خواهد بود.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران پیرامون مسائل مختلف صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*وقتی فدراسیون تعلل می‌کند برخی برای هدایت تیم ملی کانال می‌زنند

*آنهایی که سنگ کی‌روش را به سینه می‌زدند جواب بدهند

*مردم مربی سطح پایین‌تر از کی‌روش را قبول نمی‌کنند

*پارسال می‌گفتند شفر از کره مریخ آمده اما با یک باخت شد ضعیف‌ترین مربی استقلال

*خودشان نخواستند وگرنه سرمربی ایران تا الان انتخاب شده بود

*کرانچار با آن همه ادعا نتوانست در تیم امید موفق شود، مربی ایرانی می‌تواند؟

*کی‌روش و فدراسیون از هم شکایت کردند، این چه رابطه‌ای بود؟

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: شنیده‌ام که فدراسیون با هر گزینه‌ای مذاکره می‌کند، در این بین کی‌روش سنگ‌اندازی‌هایی انجام می‌دهد. البته من فقط این موضوع را چون بر سر زبان‌ها افتاده شنیده‌ام، اما حالا این کارها را باید آقایانی جواب بدهند که سنگ کی‌روش را به سینه می‌زدند. این مربی زمانی مشتش را به سمت نیمکت تیم ملی کره نشان داد و چند هفته پیش از آنها عذرخواهی کرد. یا مرتب می‌گفت ایران در قلب من است اما حالا از فدراسیون فوتبال شکایت کرده است. نمی‌دانم این چه رابطه‌ای بود که یک مربی ۸ سال در ایران حضور داشت و بلافاصله بعد از جدایی از فدراسیون شکایت کرد و از آن طرف مسئولان فدراسیون هم حالا می‌خواهند از او شکایت کنند.

*باز هم می‌گویم مربی بعدی تیم ملی با یک باخت به رگبار بسته می‌شود

عزیزی در خصوص شایعات و احتمالاتی که پیرامون حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی مطرح می‌شود، گفت: اگر قرار باشد به جای کی‌روش یک مربی ایرانی را انتخاب کنند، این کار خنده‌دار است. اگر مربی ایرانی عاقل باشد، هدایت تیم ملی را قبول نمی‌کند چون قبلاً هم به خود شما گفته‌ام، با اولین باخت به او فحاشی می‌شود. متأسفانه دوستان و طرفداران چشم‌بسته یا چشم‌باز منتظر این هستند که تیم ملی یک باخت بدهد و با رگبار و مسلسل به سمت مربی تیم ملی حمله کنند. خودکشی و خودزنی نام این کار سرمربی ایرانی تیم ملی خواهد بود. جالب است در این بین یک عده هم قشنگ در حال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند.

*با ۱۵ بازی در لیگ یک و ۱۵ بازی در لیگ برتر گزینه هدایت تیم ملی شده‌اند!

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که منظورش چیست، گفت: مربی‌ای داریم که تعداد سال‌های حضورش در فوتبال به عنوان مربی هنوز به عدد ۲ نرسیده، او یک نیم فصل در لیگ یک بوده و یک نیم فصل هم در لیگ برتر، ولی الآن کاندیدای مربی‌گری تیم ملی ایران است. این افراد از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و مقصر تمامی این کارها فدراسیون فوتبال است. وقتی فدراسیون این همه زمان از دست می‌دهد، طبیعی است که این گونه آقایان کانال‌زدن را آغاز کنند. شما به یکباره در یک خبرگزاری مطرح می‌بینید که آقای X گزینه هدایت تیم ملی بزرگسالان یا تیم ملی امید شده است، با چه رزومه‌ای ۱۵ بازی لیگ یک و ۱۵ بازی لیگ برتر؟! آیا به نظر شما این مربی می‌تواند جای کی‌روش باشد. هر شخصی با کسی در فدراسیون رفیق است، لابی می‌کند تا خودش را کاندیدا معرفی کند. این هم به ضرر فوتبال ایران است و هم به ضرر فدراسیون. حالا که کی‌روش رفته مردم نمی‌پذیرند که یک مربی سطح پایین جای کی‌روش بیاید.

*شفر سبک فوتبال استقلال را متحول کرد

بازیکن سابق تیم ملی ایران در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: شما فکر می‌کنید شفر چگونه به ایران آمد؟ شفرزمانی که وارد ایران شد مربی کوچکی نبود. درست است که همه الآن در مورد شفر اظهارنظر می‌کنند و هر فرد کوچک و بزرگی را می‌بینید در رسانه‌ها در مورد این مربی نظر می‌دهد، ولی یادتان نرود او در بوندس لیگا حضور داشته، در دو جام جهانی مربیگری کرده، در تیم ملی آفریقا فعالیت داشته و مرد دنیا دیده‌ای است. زمانی که پارسال نتیجه می‌گرفت، همه می‌گفتند شفر از کره مریخ آمده، اما وقتی یک بازی را به پدیده باخت، به یکباره او شد ضعیف‌ترین مربی تاریخ استقلال. من معتقدم اگر او هر بدی داشت، سبک فوتبال استقلال را متحول کرد و سال گذشته تیمی ساخته بود که حریفان نمی‌توانستند دست استقلال را بخوانند. این‌که بعدها چه اتفاقی افتد نمی‌دانم، اما توانایی او کاملاً مشخص بود.

*پارسال شفر با ۶۰۰ هزار دلار سرمربی ایران می‌شد

عزیزی ادامه داد: شما فکر می‌کنید شفر نمی‌توانست سرمربی ایران شود؟ ما هم مربی با قیمت مناسب داریم و هم مربی با رزومه. همین شفر سال گذشته که با ۳۰۰ هزار دلار به استقلال آمد، می‌توانست با ۶۰۰ هزار دلار سرمربی ایران شود. او هم رزومه باشگاهی دارد و هم رزومه ملی، اما ما خودمان نمی‌خواهیم که مربی تیم ملی را زودتر انتخاب کنیم. اگر می‌بینید انتخاب سرمربی تیم ملی طول کشیده، به خاطر این است که نخواستند وگرنه صحبت راحت انجام دادن کاری ندارد.

*کرانچار چرا آمد، چرا رفت؟

عزیزی با اشاره به تغییرات در تیم ملی فوتبال امید گفت: فدراسیون فوتبال یک کمیته فنی دارد که همه آنها بزرگ و قابل احترام هستند. به خصوص شخص آقای کلانی که استاد من است و خیلی او را دوست دارم، ولی زمانی که قرار بود کرانچار به عنوان سرمربی امیدها انتخاب شود، من با این موضوع مخالفت کردم، چون کرانچار سال قبل از آن سرمربی سپاهان بود و با آن همه امکانات نزدیک بود این تیم را به سمت سقوط هدایت کند. وقتی یک مربی نمی‌تواند سپاهان با تماشاگر، امکانات و حمایت مدیرعامل را به سمت موفقیت سوق بدهد، چگونه می‌تواند با تیم امید نتیجه بگیرد؟ من این حرف را زدم ولی یک عده ناراحت شدند. حتی مرتضی محصص را در آکادمی دیدم و به او گفتم با چه استدلالی کرانچار را انتخاب کردید؟ الآن من از شما می‌پرسم چرا کرانچار آمد و چرا رفت؟ حالا که این تیم صعود کرده، چرا کرانچار باید برود؟ آیا علی دایی و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم امید می‌شوند؟ یک فرد عاقل بگوید چه اتفاقی افتاده که کرانچار از تیم امید جدا شد؟ واقعا ما چیزی نفهمیدیم اما به یکباره می‌بینیم یک نفر سرمربی تیم ملی امید شده و آقایان فقط با یک تصمیم عجیب سرمربی را عوض کردند. کرانچار با آن همه ادعا نتوانست، اما حالا مربی جدید و جوان تیم ملی امید را موفق می‌کند؟

*انتخاب‌ها در تیم های پایه روی روابط است

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عزیزی ادامه داد: من فکر می‌کنم خیلی از انتخابات در تیم‌های پایه به روابط افراد برمی‌گردد. هیچ دلیل و وعده منطقی هم در این باره وجود ندارد. در مورد تیم ملی بزرگسالان هم شما نمی‌فهمید چه اتفاقی خواهد افتاد. وقتی یک مربی با ۱۵ بازی لیگ یک و ۱۵ بازی لیگ برتر گزینه هدایت تیم ملی بزرگسالان و تیم امید است، دیگر باید حرفی زده نشود.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا