اخبار ورزشیتوپ و تور

طباطبایی: تصمیمی برای لیگ بسکتبال می‌گیریم که به نفع همه باشد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:ما دوست داریم تصمیمی بگیریم که از این بحران عبور کنیم و البته این تصمیم ما به نفع همه باشد.

به گزارش پیشرو اسپرت، رامین طباطبایی در گفت‌و‌گو با برنامه ورزش و مردم در خصوص تعطیلی مسابقات لیگ این رشته و انتقاداتی که می شود، اظهار داشت: ما نظرات باشگاه‌ها را گرفته و این تصمیم را گرفتیم. سال قبل بعد از بازی ایران و قطر که بدون تماشاگر برگزار شد جلسه‌ای را با مدیران ۸ باشگاه برگزار کردیم و چون نمی‌دانستیم این ویروس کی‌ تمام می‌شود بازی ها را تا ۲۵ فروردین به تعویق انداختیم.

وی افزود: شما دیدید حتی المپیک لغو شد و ما دوباره از باشگاه‌ها نظرسنجی کردیم. آنها می‌خواستند ابتدا تکلیف قرارداد بازیکنانشان مشخص می‌شد. هر ۸ باشگاه از جمله باشگاه شهرداری از ما خواستند که بازی‌ها ادامه پیدا نکند. با همین شرایط نامه‌ای را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم که آیا مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا برگزار می‌شود یا خیر. من با نمایندگان ۶ باشگاه حرف زدم و خواستم زمانی را مشخص کنند که زمانی را برای اتمام لیگ مشخص کنیم که آنها چیزی اعلام نکردند.

طباطبایی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۸ باشگاه خودشان روی اتمام لیگ نظر مثبت داشتند ولی برای قهرمان لیگ منتظر هستیم تا ببینیم مسابقات غرب آسیا چه تصمیمی می‌گیرد و بعد ما هم تصمیم گیری کنیم.

وی در خصوص اینکه امسال چطور می‌تواند همه را راضی نگه دارد گفت: ما سعی می‌کنیم مثلا لیگی تحت عنوان تابستانه برگزار کنیم. اگر زمان بازی های غرب آسیا را بدانیم و باشگاه ها خودشان تمایل داشته باشند ما چنین روشی را در نظر گرفتیم که به صورت متمرکز یا در یک یا دو شهر برگزار کنیم تا نماینده ما به بازی های آسیایی اعزام شود. تصمیم گیری در این خصوص خیلی سخت است و خودتان می‌دانید که حتی کمیته ملی المپیک هم تاکنون با این بحران مواجه نشده است. ما دوست داریم تصمیمی بگیریم که از این بحران عبور کنیم و البته این تصمیم ما به نفع همه باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان خارجی شاغل در ایران هیچوقت اعتراض مالی ندارند گفت: خوشبختانه قراردادها بسیار فنی بسته می‌شود و جز یکی دو مورد تا به حال چنین موردی نداشتیم. خوشبختانه همان یکی دو مورد هم با بررسی شرایط توسط ما خیلی زود حل شده است.

طباطبایی در خصوص اینکه لیگ امسال تولیدی خوبی برای تیم ملی داشت چون خیلی ها می‌گویند میانگین سنی تیم ملی بالاس است یا خیر گفت: امسال باشگاه‌ها خیلی به هم نزدیک بودند و شهرداری گرگان که اول شد  دو باخت را متحمل شد. ما امسال با ۲ تیم در مسابقات شرکت کردیم و از همه توسط کادر فنی استفاده شد. ما در تیم ملی ب هم به دنبال پشتوانه سازی هستیم. تیم ملی قطعا جای بهترین‌ها است و امیدوارم به تدریج بازیکنان جوانمان را به تیم ملی کشور معرفی کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا