اخبار ورزشیورزش بانوان

طاهریان: باید روی رشته‌های زودبازده سرمایه‌گذاری کنیم

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: باید حتما در همه رشته‌ها مربی خارجی در سطح بالا داشته باشیم. فدراسیون‌ها هم باید این کار را انجام دهند تا زنان در بهترین شرایط باشند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ،طاهره طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نتایج بانوان ملی‌پوشان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: در خصوص نتایج بانوان ایران به عنوان یک کارشناس نه شخصی که دارای سمت هستم باید بگویم نتایج بسیار چشمگیر و ارزشمند بود. از سالها قبل که در ورزش هستم می‌دیدم چقدر با ورزش بانوان مخالفت می‌شد حالا شرایطی به وجود آمده که آنها می‌توانند در عرصه ورزش قهرمانی فعالیت کنند.

وی افزود: ما شرایط برابری در ورزش قهرمانی زنان نسبت به دیگر کشورها نداریم و نتایج به دست آمده در شرایط نابرابر بوده است به همین دلیل همه مدال‌های نقره و برنز برای ما حکم طلا را دارد چرا که بانوان ما شرایط یکسان ندارند. در تاریخ ورزش زنان در بازی‌های آسیایی این دوره بهترین نتایج را داشته‌ایم به خصوص در رشته‌هایی که تلاش زیادی کردند تا به مدال برسند مثل کبدی.

نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه باید روی رشته‌های مدال‌آور در بخش زنان سرمایه‌گذاری شود، عنوان کرد: شرایط بانوان ما به دلیل فرهنگی که داریم و به خاطر همسر و مادر بودن‌شان با فعالیت قهرمانی دیگر کشورما متفاوت است به همین دلیل حتما باید روی رشته‌هایی سرمایه‌گذاری کرد که زودبازده و مدال‌آور هستند. ما فهمیدیم در کبدی می‌توانیم فعالیت خوبی داشته باشیم. شنیده‌ام در برخی از مدارس این رشته فعال است و جذابیت زیادی هم دارد.

طاهریان با بیان اینکه باید در بخش بانوان حتما مربی خارجی به کار گرفته شود، تصریح کرد: ما باید حتما در همه رشته‌ها مربی خارجی در سطح بالا داشته باشیم. فدراسیون‌ها هم باید این کار را انجام دهند تا زنان در بهترین شرایط باشند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از فدراسیون‌ها مثل والیبال و بسکتبال مربیان خارجی مد نظر دارند اما به دلیل هزینه‌های سنگین نمی‌توانند مربی خوب جذب کنند، عنوان کرد: برای کسب مدال حتما باید مربی خارجی داشته باشیم و من این موضوع را در کمیته ملی المپیک مطرح می‌کنم. یکی از شرایط ما برای حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی باید مربی خارجی باشد. اگر می‌بینید کبدی موفق بوده علاوه بر تلاش ورزشکاران، این موضوع به مربی خارجی برمی‌گردد. شاید ۱۰ سال قبل از مربی ایرانی استفاده می‌کردیم اما الان نمی‌توانیم. موفقیت زنان مطالباتی برای جذب رمبی خارجی دارد. امیدوارم فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شرایطی را فراهم کنند تا با تجهیزات خوب و با برنامه مناسب شرایط حضور زنان را در میادین بین‌المللی بهتر کنیم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک افزود: مدال‌های روئینگ بانوان خوب بود چون مربی خوبی داشتند و این مربی برایشان وقت گذاشت. ما وقتی این نتایج را می‌بینیم قطعا در فدراسیون‌ها، کمیته و وزارت به دنبال شرایط بهتر هستیم. مربی هم یکی از اولویت‌های ماست.

طاهریان با بیان اینکه یک سوم زنان حاضر در بازی‌های آسیایی مدال گرفته‌اند، یادآور شد: این تعداد کسب مدال بسیار خاص است. صالحی‌امیری نیز در مدت کوتاه حضور در کمیته بیشترین حمایت را از بانوان داشته و وزارت هم همین طور.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا