اخبار ورزشیفوتبال ایران

طارمی بهترین بازیکن ماه پرتغال شد

رسانه آماری گل پوینت پرتغال به تمجید از ستاره ایرانی پرداخت و او را بهترین بازیکن ماه دانست.

به گزارش پیشرو ورزش، فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در لیگ پرتغال به پایان رسید و طارمی توانست عنوان تاثیرگذارترین بازیکن فصل این رقابت را بدست آورد. او در این فصل توانست ۱۶ گل و ۱۱ پاس گل را به ثبت رساند و بهترین بازیکن فصل پورتو در اولین سال حضورش لقب گیرد.

رسانه گل پوینت پرتغال که با آمار و امتیاز کار می‌کند،‌ طارمی را بهترین بازیکن ماه دانست و او را یک «فرمانده و جنگجوی ایرانی» خطاب کرد.

گل پوینت نوشت که طارمی با امتیاز ۷٫۴۹ بهترین بازیکن این ماه لیگ پرتغال نام گرفت و توانست به مانند دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) بهترین بازیکن این رقابت لقب گیرد. طارمی در این ماه توانست در ۵ بازی ۳ بار عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند کند و آمار ۴ گل و ۵ پاس گل را در ۵ بازی انتهایی لیگ به ثبت رساند.

طارمی در دیدار مقابل فارنسه یک شاهکار به ثبت رسانید و روی ۲ گل و ۲ پاس گل تاثیر مستقیم داشت و توانست نمره ۸٫۶ را از گل پوینت کسب کند.

ستاره ایرانی در ماه آخر یک زوج خوب را با «تونی مارتینز» ایجاد کرد و باعث شد تا خروج «موسی مارگا» اصلا به چشم نیاید و پورتو بتواند در فصل آینده روی یک خط تهاجمی موثر حساب باز کند.

طارمی در این ۵ بازی، ۱۰ موقعیت گلزنی برای خود ایجاد کرد که از این تعداد ۴ گل به ثمر رسید. او در این ماه ۱۲ پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش نیز ساخت که از آن تعداد ۵ گل به ثبت رسید.

طارمی در این ۵ بازی در محوطه جریمه حریف بسیار تیم‌های مقابل را آزار داد و توانست آمار جالب ۲۷ تاثیر موثر را در محوطه به ثبت رساند. این بازیکن بالاتر از سرجیو اولیورا و اوتاویو مونتریو توانست ماهی فوق العاده به ثبت رساند و به تاثیرگذارترین بازیکن پورتو نام گیرد.

در تصویر زیر شکل پاس گل های مهدی طارمی در این فصل را مشاهده کنید. نکته جالب این است که طارمی توانسته از هر ۲ سمت راست و چپ برای یارانش گل بسازد. او البته بیشتر گل‌هایش را در این فصل از سمت راست و میانی محوطه جریمه وارد دروازه حریفان کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا