اخبار ورزشیسایر اخبار

صالحی امیری: برای بودجه هیچ نظر خواهی از دستگاه ها نشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته هیچ نظر خواهی از دستگاه ها برای تامین بودجه نشد.

به گزارش پیشرو ورزش، سید رضا صالحی امیری درمورد انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات قبلاً اعلام کرده بودیم که هفته اول بهمن برگزار می کنیم، اما چون ۱۰ فدراسیون المپیکی هنوز انتخابات خود را برگزار نکرده اند مجبور شدیم که یک ماه انتخابات را به تعویق بیاندازیم و ۱۷ اسفند این کار انجام می شود. بر اساس اساسنامه موظف هستیم نیم بعلاوه یک نفر از اعضای مجمع جز فدراسیون های المپیکی باشند که با شرایط کنونی این موضوع برای ما فراهم نبود. ۴۵ روز قبل از تاریخ مقرر، اقدامات برگزاری انتخابات را آغاز خواهیم کرد.

وی درمورد حواشی رخ داده در کمیسیون ورزشکاران، گفت: همه ورزشکاران عضو خانواده ورزش هستند و تمام کمیسیون هایی که داریم همه اعضای خانواده ورزش هستند. تمام افرادی که رای آوردند و رای نیاوردند فرقی برای ما ندارند. اتفاقی که رخ داد از نظر من غیرطبیعی نیست. در هر انتخابات کسی که برنده می شود خوشحال و کسی که برنده نمی شود ناراحت خواهد بود و دنبال مقصر می گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: هیچکس حق توهین ندارد. دبیر علاقمند بود که نفوذ بیشتری در کمیسیون داشته باشد. احسان حدادی که ۵ رای آورد هم قهرمان المپیکی است و حرمت وی باید حفظ شود. من فعلاً تامل کردم تا فضا آرام شود و دعوت به جلسه خواهم کرد. شک نکنید که حتماً این کمیسیون با همت همه قهرمانان پیش خواهدرفت.

صالحی امیری گفت: کمیته ملی المپیک خادم همه است و تمام کمیسیون ها جنبه مشورتی دارد. آنها پیشنهادات خود را ارائه خواهند کرد و نباید چیز دیگری به ذهن ها نفوذ کند.

وی درمورد بودجه سالانه و سهم ورزش از آن، اظهار داشت: قبل از هر چیزی از دولت و سازمان برنامه بودجه تشکر می کنم که لایحه بودجه را به مجلس ارسال کردند. تعجب کردیم که برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته هیچ نظر خواهی از دستگاه ها نشد. مثلاً اگر کمیته ملی المپیک دعوت می شد ما می گفتیم که سه رویداد مهم داریم و مستقل باید دیده شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک، افزود: بحث تلفیق هم مهم است و چگونه بدون نظر کارشناسی تصمیم گیری می شود؟ باید دید که آیا بودجه ورزش با ارگان دیگری قابل تلفیق هست یا خیر؟ دولت به ما کمک می دهد و ردیف بودجه برای ما در نظر می گیرد. ما امکان تلفیق نداریم، چون وظیفه ما است رویدادها را در بهترین کیفیت برگزار کنم. مهمترین نیاز ما ارز است و نمی توانیم رویدادی را برگزار کنیم و بگوییم که بودجه آن به جای دیگری وصل است.

صالحی امیری که میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود، ادامه داد: ۵۰ میلیارد فقط هزینه پروازها خواهد بود. مهمتر از همه مسئولیت را باید از کسی بخواهیم که به وی بودجه داده ایم؛ اگر بودجه ندهند چگونه می خواهند پاسخ بگیرند؟ از مجلس درخواست داریم که این موضوع را به صورت جدی تر پیگیری کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا