اخبار ورزشیسایر اخبار

صالحی‌امیری: تیم امید مسئله فوتبال نشده است/۲۰۰ میلیون تومان به این تیم کمک کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و کمیته در خصوص تیم فوتبال امید کوتاهی نخواهند کرد.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که امسال سال پرکاری را پیش رو دارید و رشته‌های مختلف باید سهمیه کسب کنند، اولویت شما در سال ۹۸ چیست، اظهار داشت: ۳ نکته اساسی وجود دارد؛ اول اینکه سال گذشته برای نخستین بار برنامه استراتژیک کمیته را تصویب کردیم که از ابتدای ۹۸ تا ۱۴۰۲ مبنای عمل کمیته خواهد بود.

وی افزود: نقشه راه دیده شده و در حوزه‌های مختلف از جمله منابع مالی، سهمیه المپیک، ارتباط بین‌الملل، ارتباط با فدراسیون‌ها و … تعریف شده است. از روزمرگی خارج شده‌ایم و در چارچوب برنامه پیش می‌رویم. نکته دومک اینکه در سال ۹۸ باید برای کسب سهمیه در فدراسیون‌ها حداکثر آمادگی شکل بگیرد در این صورت باید پشتوانه مالی ایجاد شود. تا الان دولت و سازمان برنامه و بودجه کوتاهی نکرده است. باید اردوهای مستمر داخلی و خارجی داشته باشیم تا ورزشکاران آمادگی کسب سهمیه را داشته باشند. نکته دیگر کسب سکو در المپیک ۲۰۲۰ است که هدف آرمانی ما به شمار می‌رود.

صالحی‌امیری که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد درباره برگزاری توجه به مسائل اساسی فدراسیون‌ها، عنوان کرد: توجه به نیازهای فدراسیون‌ها به ویژه سخت‌افزارها بسیار مهم است. فدراسیون‌ها نیاز به تکنولوژی، ابزار جدید و استاندارد نیاز دارند که به روز باشد و در عرصه بین‌المللی به انها کمک کند. متاسفانه تولید بسیاری از این وسایل را در داخل نداریم و مجبوریم وارد کنیم. چون در مسابقات جهانی از یک برند خاص استفاده می‌کنند و ما هم مجبوریم از این برند استفاده کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک از دیگر اولویت‌های کمیته در سال جدید را مسائل فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: بحث توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی از دیگر موارد است. تربیت انسان‌های اخلاق مدار با مرام پهلوانی از دیگر مواردی است که ورزش را بستری برای توسعه انسانی می‌دانیم. شما دیدید در سیل ورزشکاران در کنار مردم بودند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت همه فرصت‌های موجود از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۸ است. با انسجام و وفاق به توسعه عالی به کسب سکو و سهمیه خواهیم رسید. برای رسیدن به قله باید تعامل و همکاری وجود داشته باشد. سیاست من این است هیچگاه وارد حاشیه نشوم. خوشبختانه وزیر ورزش، پارالمپیک و فدراسیون‌ها در کنار رسانه تعامل دارند. از رسانه‌ها خواهش دارم همه را به وحدت دعوت کنند. با وزیر ورزش تصمیم گرفتیم وارد حاشیه نشویم و انرژی را برای رسیدن به قله صرف کنیم. اگر تمام تلاش‌های ما به رضایت مردم و لبخند آنها منجر نشود فاقد اعتبار است.

صالحی‌امیری همچنین درباره عدم صعود ایران به المپیک که ۴۴ سال از آن می‌گذرد و اینکه جلساتی خواهید داشت تا تیم امید در مرحله بعدی سهمیه بگیرد، خاطرنشان کرد: مسئله تیم امید به مسئله بلندمدتی تبدیل شد که متاسفانه آزاردهنده بود. مسئله مهم اینکه چرا در مسیر توجه به فوتبال، تیم امید دیده نمی‌شود. بررسی‌های ما نشان می‌دهد تیم امید مسئله فوتبال نشده است به همین دلیل باید در کنار باشگاه‌ها، تیم امید را به عنوان یک ظرفیتی که می‌تواند ملی‌ساز آینده باشد، دید. باشگاه‌ها بستر این حرکت هستند.

وی افزود: کاستی‌هایی وجود دارد. اگر باشگاه‌ها همکاری می‌کردند در تیم امید وضعیت بهتری داشتیم. آنها هم مشکلات خاص خود را دارند و چون هزینه پرداخت می‌کنند، احساس می‌کنند بازیکن باید تمام وقت در اختیار آنها باشد. من و وزیر ورزش از نزدیک جلساتی در وزارتخانه داشتیم و حضورا جلساتی با مسئولان تیم داشتیم. آنها قول دادند تیم را برای رسیدن به هدف آماده کنند بنابراین برای رسیدن به هدف در نوع نگاه به تیم نیازمند بازنگری هستیم. هیچ کوتاهی در این خصوص نخواهیم داشت. قبل از سال نیاز مالی داشتند که روز سه‌شنبه قبل از سال جدید ۲۰۰ میلیون تومان تیم را شارژ کردیم. از منظر حمایتی چه تاج، چه وزیر و چه ما کوتاهی نخواهیم کرد اما نگاه به تیم باید تغییر کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا