اخبار ورزشیسایر اخبار

صالحی‌امیری: ناامیدی را به کاروان تزریق نکنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاشند مشکلات اساسنامه فدراسیون‌های دوچرخه سواری و ژیمناستیک را رفع کنند.

به گزارش پیشرو ورزش، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه اختتامیه لیگ قایقرانی اظهارداشت: باید قدردان زحمات خانواده بزرگ قایقرانی باشیم. آقای سهرابیان باانگیزه و جدی مسیر تحولی آغاز کرده است. اعتقاد دارم قایقرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس خواهد درخشید. نسل و انگیزه‌های جدید وارد شده‌اند. در توکیو ما نازنین ملایی را شاهد بودیم که یک رکورد جدید ثبت کرد، در آسیا هم مدال‌های قایقرانی دو رقمی شد این نشان می‌دهد قایقرانی جهشی را آغاز کرده و آینده درخشانی خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: قایقرانی خصوصا در سخت‌افزار نیاز به کمک دارد چون تجهیزات بسیار گران است و باید در پیست کمک جدی کرد، آنها پیست استاندارد ندارند و نیاز به قایق و تجهیزات استاندارد دارند. ما به عنوان کمیته در حد توان کمک کردیم، باز هم متعهد به کمک هستیم.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی امکان حضور در رویدادهای مختلف خصوصا اردوهای خارجی، تصریح کرد: سهرابیان تلاش کرده و مربی خارجی آورده است، ما هم تعهد کردیم بخشی از هزینه‌های این مربی را پرداخت کنیم. قرار است آنها در چند رویداد خارجی شرکت کنند، به نظر می‌رسد مجموعه برنامه‌ها اگر حمایت جدی وزارت، کمیته و اسپانسرها باشد کارنامه درخشانی از قایقرانی در هانگژو و المپیک خواهیم داشت.

صالحی‌امیری درباره اینکه رشته‌هایی که برای بازی‌های آسیایی هزینه کرده بودند، آیا تعویق بازی‌ها ضربه نزده، خاطرنشان کرد: ما همین اتفاق را در توکیو داشتیم. بازی‌های آسیایی هم لغو نشده و به تعویق افتاده است. شورای المپیک آسیا اعلام کرده این بازی‌ها در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد و شورای کمیته اضطراری قرار است در طول یک ماه زمان جدید را اعلام کند. ما نباید مسیر ناامیدی و دلسردی را ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز گفتم سرپرست کاروان و کادر سرپرستی تا یکسال آینده فعال هستند. اگر ما ناامیدی را تزریق کنیم عملا در نتایج دچار مشکل می‌شویم. باید با همان شتاب قبلی اردوها را ادامه دهیم تا نتایج بهتری که پیش‌بینی کرده بودیم داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه مشکل فدراسیون ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری چه موضوعی است که وارد پروسه ثبت‌نام نمی‌شوند، گفت: باید تکلیف دو فدراسیون زودتر مشخص شود، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند تا مشکلات موجودی که در مسیر اساسنامه آنها قرار دارد را رفع کنند و زودتر شرایط برقرار شود. انشالله ظرف روزهای آتی موانع برطرف می‌شود اما مسئول برگزاری مجمع وزارت ورزش و‌جوانان است.

صالحی‌امیری درباره اینکه احسان حدادی گفته در ایران جایگزین ندارد و او به رکورد قبلی خود نرسیده، تصریح کرد: من رئیس کمیته ملی المپیک هستم و پاسخ شما مربوط به صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی است. احسان قهرمان ملی ما است. من تقاضا دارم که قهرمانان‌مان را تجلیل و تقدیر کنید. رویکرد ما باید مثبت باشد، من باور دارم که حدادی در پرتاب دیسک در آسیا امید اول ماست و با رئیس فدراسیون هم که صحبت کردم بر این باور بود که احسان حدادی می‌تواند طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را بگیرد. همچنین اعلام کرد بنابر تصمیم کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی حمایت‌ها خود را از سال ها از احسان حدادی انجام می‌دهند.

صالحی.امیری در مورد اینکه فکر می‌کند تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تکلیف فدراسیون‌های المپیکی که بدون رئیس هستند مشخص شود، تصریح کرد: ما به عنوان کمیته ملی المپیک وظیفه داریم که انتخابات را هرچه زودتر برگزار کنیم تا ثبات در مدیریت کمیته ملی المپیک شکل بگیرد هیات اجرایی در جلسه قبل تصمیم گرفت که با برگزاری مجمع فوق العاده دو پیشنهاد را مطرح کند یکی برگزاری انتخابات در ۲۰ تیر و دیگری در ۳۰ مرداد است. ما به دنبال این هستیم که هر چه زودتر انتخابات برگزار شود چرا که سال آینده بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم. همچنین رشته‌های ما باید به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس باشند. از این رو مهمترین نیاز به ورزش قهرمانی و کمیته ملی المپیک ثبات مدیریتی است. آرزویم این است که انتخابات زودتر برگزار شود و در مجمع هم این مسئله را مطرح خواهم کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =

دکمه بازگشت به بالا