اخبار ورزشیفوتبال ایران

شیعی: انتخابات فدراسیون قبل از عید برگزار شود بهتر است

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه این فدراسیون باید هر چه سریع‌تر رئیس خود را بشناسد، گفت: معتقدم اگر انتخابات بعد از عید برگزار شود، فوتبال کشور آسیب خواهد دید.

به گزارش پیشرو اسپرت، محمود شیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین شرایط تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: اسماعیل شریفات از تیم ما جدا شده و به احتمال فراوان نیز با مارکو مدافع تیم‌مان نیز قطع همکاری خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه آیا شهریار مغانلو و سعید واسعی در پیکان ماندنی شدند یا خیر، گفت: این دو بازیکن از بهترین‌های تیم ما در خط حمله پیکان هستند و چون موفق کار کردند، ما نمی‌توانستیم این سازماندهی را برهم بزنیم. این نفرات با ما قرارداد دارند و در تیم ما خواهند بود. ما به واسعی و مقانلو فعلاً نیاز داریم و بهتر است در مقطع فعلی آنها به تیم ما کمک کنند تا در آینده ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه پیکان در خصوص اینکه باشگاه‌هایی مثل تراکتور و پرسپولیس خواهان جذب مغانلو بودند، گفت: از باشگاه استقلال کسی نامه رسمی به ما ارسال نکرد، ولی به جز تراکتور که نامه رسمی نوشت، اکثر تیم‌های لیگ برتری خواستار جذب این بازیکنان بودند که از آنها عذرخواهی کردیم.

شیعی در خصوص اینکه خواسته‌اش از پیکان در نیم‌فصل دوم چیست، عنوان کرد: ما انتظار داشتیم که جزو هشت تیم ابتدای جدول باشیم، ولی الان انتظار داریم در نیم‌فصل دوم نتایج جبران شود. اگر دقت کنید ۸ الی ۹ بازیکن پیکان با پیشنهاد باشگاه‌های دیگر مواجه شدند و این نشان می‌دهد تیم ما پتانسیل ارزشمندی دارد. ما انتظارمان این است بازیکنان پیکان حق‌شان را از فوتبال بگیرند و بازی‌های زیبای آنها منتهی به پیروزی شود. ما در نیم‌فصل اول خوب بازی کردیم اما از نظر دفاعی بعضاً دچار مشکل شده و گل‌هایی دریافت می‌کردیم که روی نتایج تیم اثر گذاشت. امیدوارم که در نیم‌فصل دوم به شرایط مطلوب برسیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در خصوص اینکه آیا بازیکنی به این تیم اضافه می‌شود یا خیر، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم تغییر زیادی داشته باشیم چون معمولاً تیم‌ها در نیم‌فصل دوم بازیکنانشان را آزاد نمی‌کنند، اگر تیمی بازیکنی جابجا کرد، خیلی کم اتفاق می‌افتد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر که نشست اعضا فردا برگزار می‌شود، در پاسخ به این سؤال که انتخابات این فدراسیون چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: من به هر تصمیمی که اعضای هیأت رئیسه می‌گیرند احترام می‌گذارم، ولی نظر شخصی‌ام این است اگر بتوانیم قبل از پایان سال انتخابات را برگزار کنیم، مطمئناً این تصمیم به نفع فوتبال است. طبعا برگزاری انتخابات و ثبت‌نام افراد برای ریاست زمان‌بر است، ضمن آنکه مدتی هم باید بررسی صلاحیت صورت بگیرد. اگر این بررسی صلاحیت‌ها به تعطیلات نوروز بخورد، خواسته و ناخواسته از نظر زمانی دچار مشکل می‌شویم.

شیعی خاطرنشان کرد: اگر انتخابات بعد از عید برگزار شود به برهه زمانی می‌خوریم که شرایط را سخت خواهد کرد. از طرف دیگر، تیم ملی فوتبال ایران هم در فروردین‌ماه بازی دارد و هم در خردادماه. وقتی فدراسیون رئیس نداشته باشد، در آن صورت شاید دچار مشکل شویم. من معتقدم انتخابات باید حتماً قبل از پایان سال برگزار شود تا شب عید ما رئیس فدراسیون داشته باشیم. ان‌شاءالله این موضوع را در جلسه هیأت رئیسه فردا مطرح خواهم کرد، اگرچه باز هم تأکید می‌کنم به نظر هیأت رئیسه احترام خواهم گذاشت.

وی در خصوص اینکه چطور نظر وی برعکس سایر اعضا است،‌ گفت: در هیأت رئیسه هفت هشت نفره تصمیم گرفته می‌شود، ولی معتقدم اگر شرایط اینگونه پیش برود فوتبال آسیب می‌بیند. تیم ملی در تاریخ‌های ۷ و ۱۲ فروردین و همچنین ۱۵ و ۲۰ خرداد بازی خواهد داشت و شما تصور کنید بین این دو تاریخ ما رئیس فدراسیون نداشته باشیم. طبعا این شرایط به سود تیم فوتبال ما نخواهد بود و اگر قرار باشد ما انتخابات را به بعد از عید موکول کنیم، تصور من این است که شاید در تیر یا اوایل مرداد بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم، چون تأیید صلاحیت‌ها و ثبت‌نام‌ها زمان‌بر است. آیا به نظر شما می‌توانیم در کوران مسابقات تیم ملی، انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم؟

شیعی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی و زمان‌بر شدن این موضوع، گفت: اگر فردا فرصت شود در مورد این موضوع نیز بحث خواهیم کرد، ولی نظر شخصی‌ام این است که مربیان ایرانی در مقطع فعلی مثل سربازانی هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. اعتقادم این است که برانکو مربی خوبی است و اگر شرایط ایجاد و به نفع مملکت باشد، از حضور این مربی استقبال می‌کنیم،‌ ولی در کنار او مربیان داخلی خوبی داریم که می‌توانیم از آنها کمک بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با شهادت سردار قاسم سلیمانی اتحادها بیشتر از قبل شده و تا جایی که خبر دارم، مربیان بزرگی آماده هستند که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند و این دست اعضای هیأت رئیسه را باز می‌گذارد که بتوانند راحت‌تر تصمیم بگیرند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا صحت دارد علی دایی یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی است، گفت: هنوز در این زمینه بحث نکرده‌ایم، اما خیلی مایل هستم علی دایی هم جزو گزینه‌ها باشد. با توجه به علاقه‌ای که به این مربی دارم و تعصبی که دایی به کشور ایران دارد، فکر می‌کنم او می‌تواند گزینه خوبی برای تیم ملی باشد. البته این مباحث همه در گرو مسائل فنی است که باید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بحث شود.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا