شریک تجاری جدید برای بارسلونا
این احتمال وجود دارد بارسلونا با یک برند جدید وارد شراکت شود.
به گزارش پیشرو ورزش، به عنوان یک برند و نهاد، باشگاه بارسلونا همچنان یکی از بزرگترین باشگاههای جهان است. در دنیای فوتبال، نامهای بسیار کمی هستند که آبی اناریها به عنوان یک برند با آنها قرارداد دارند.
در چند وقت اخیر اختلافاتی بین بارسلونا و یک شریک طولانی مدت وجود داشته است. نایکی که از سالها پیش مسئول ارائه کیتهای خود به بارسلونا بوده شریکی نیست که کاتالانها بخواهند با آن ادامه دهند. از نظر آنها، این همکاری به اندازه کافی به غولهای کاتالونیا با توجه به ارزش بالاتری که برای برند خود دارند، پاداش نمیدهد.
حالا از پوما به عنوان شریک تجاری بارسلونا نام برده میشود. موندو دپورتیوو گزارش داد اینکه چقدر پوما شانس سبقت گرفتن از نایک را برای تبدیل شدن به جدیدترین حامی فنی بارسا دارد، جزئیات معاملات و پیشنهادات مربوطه مشخص میکند.
از نایک درآمد سالانه بارسلونا ۶۶ میلیون یورو تخمین زده میشود. این مبلغ در گذشته بیشتر و تقریباً ۱۰ میلیون یورو بود اما از آن زمان به دلیل ناتوانی بارسا این درآمد کاهش یافته است. از سوی دیگر پوما آماده است تا فراتر برود. پیشنهاد فعلی آنها باعث میشود که بارسلونا ۱۰۰ میلیون یورو به عنوان پرداخت سالانه خود دریافت کند، مبلغی که در صورت فروش تعداد مشخصی کیت، به طور بالقوه می تواند به ۱۲۰ میلیون یورو افزایش یابد. علاوه بر این، آنها همچنین مایلند به بارسلونا ۱۰۰ میلیون یورو اضافی به عنوان پاداش خرید مستقیم بدهند.
در حال حاضر هیچ جزئیاتی ارائه نشده و قراردادی هم امضا نشده است. در حال حاضر نایک و بارسلونا به این مسیر ناآرام ادامه میدهند.