اخبار ورزشیسایر اخبار

سلطانی‌فر: جایگاه واقعی ایران چهارمی جدول بازی‌هاست

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بازی‌های آسیایی در بسیاری از رشته‌ها و بخصوص در ورزش بانوان موفق بودیم.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر درباره نتایج کاروان ایران در بازی‌های آسیایی با اشاره به رضایت ریاست جمهوری از عملکرد کاروان ایران گفت: خوشبختانه نتایج جوانان سربلند و بخصوص بانوان کاروان ایران تا امروز رضایت مردم و مسئولان کشور را بدنبال داشته است و باید بگویم جایگاه واقعی ایران الان باید مکان چهارم بازی‌ها باشد.

وی افزود: با نگاهی به برنامه رشته‌های ورزشی پیش از شروع مسابقات سه رشته مدال آور ما شامل کشتی، تکواندو و بوکس برخی اوزان مدال آور خود را در برنامه این مسابقات از دست داد و این اولین تلاش میزبان برای رسیدن به سکوی چهارمی بود و در ادامه هم شورای المپیک آسیا با اضافه کردن رشته‌ای با قدمت کم در مسابقات قهرمانی آسیایی بنام پنچاک سیلات توانست «مزرعه ای از طلا» برای میزبان ایجاد کند و تاکنون ۱۱ طلا در این رشته گرفته است.

سلطانی‌فر ادامه داد: با همه این تمهیدات بازهم ورزشکاران و جوانان ایران خوش درخشیدند و شما دیدید در رشته کبدی تیم مردان و زنان ایران با شکست قهرمان جهان برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور یک رشته در هر دو بخش زنان و مردان قهرمان بازی‌های آسیایی شد در سنگنوردی علیپور قهرمان دنیاست و با شایستگی مدال طلا گرفت و انتظار ما از او کسب مدال در المپیک آینده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به طلاهای سلیمی و سیفی در وزنه‌برداری و ووشو گفت: کسب سومین طلای پیاپی بازی‌های آسیایی توسط این دو قهرمان موجب خرسندی مردم و عزت ورزش ایران شد و از آنها تشکر می‌کنم ضمن اینکه رکوردشکنی سهراب مرادی قهرمان ارزنده المپیکی ایران برای همه علاقمندان ورزش قابل توجه بود و امیدوارم روند موفقیت او ادامه داشته باشد.

سلطانی‌فر همچنین با تقدیر از کشتی‌گیران آزاد و فرنگی‌ ایران گفت: رشد کیفی مدال‌های قهرمانان ایران در این دوره از بازیهای به رغم کم شدن اوزان بسیار غرور انگیز بود و امیدوارم با تلاش‌های خادم و دیگر مربیان و قهرمانان نتایج ارزشمند آنها را در المپیک آینده شاهد باشیم.

وزیر ورزش و جوانان رشد بسیار خوب مدال آوری دختران ووشوکار و مدال آوری کاراته کاها و تکواندوکاران را از جمله نتایج خوب کاروان ایران در بازیهای آسیایی دانست و گفت: در ووشو مجموعه نتایج بسیار خوب بود هر چند منتظر مدال‌های طلای خواهران منصوریان بودم، اما بازهم از آنها و مجموعه فدراسیون تشکر می‌کنم در رشته تکواندو در بخش مردان نتایج خوبی گرفتیم و البته حرکت ارزشی خانم سلحشوری بانوی مدال آور تکواندوکار در یادها خواهد ماند، در رشته کاراته هم در هشت، وزن هشت مدال گرفتیم و این نتیجه خوب است.

سلطانی‌فر از طلای ارزشمند کیهانی در دوی ۳ هزار متر با مانع هم یاد کرد و گفت: مدال آوری در رشته‌های پایه و پر مدال مورد توجه و تاکید وزارت ورزش و جوانان است و از حسین کیهانی برای این موفقیت تشکر می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مدال‌های بانوان ورزشکار کاروان ایران اشاره کرد و گفت: خوشحالم با تصمیم درستی که در ستاد بازیهای آسیایی گرفتیم بیشترین تعداد ورزشکار زن را در تاریخ این بازی‌ها اعزام کردیم و مدال‌های متعدد آنها گواه شایستگی ورزشکاران زن ایران است و از تک تک آنها تشکر می‌کنم و به تمام فدراسیون‌ها تاکید مجدد می‌کنم که حمایت از برنامه‌های ورزشی زنان را در دستور کار خود داشته باشند و یکی از مبناهای ارزیابی ما در فدراسیون‌ها توسعه و حمایت از ورزش زنان است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زمان باقیمانده تا پایان بازیهای آسیایی گفت: هنوز در برخی رشته‌های مانند دوومیدانی، بسکتبال، والیبال، جودو، کوراش و قایقرانی رقابت‌های قهرمانان ایران ادامه دارد و امیدوارم شاهد مدال و کسب سکوهای برتر از سوی این قهرمانان باشیم و همانطور که اشاره کردم هدفگذاری ما موفقیت و کسب نتایج تاریخی در المپیک آینده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا