اخبار ورزشیسایر اخبار

سرمربی تیم‌ملی تنیس: خیانت در امانت نکردیم

سرمربی تیم‌ملی تنیس گفت: در این مدتی که در تیم ملی مشغول بوده و هستم خیانت در امانت نکردم و به عملکردم افتخار می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی تنیس کشورمان که در سنگاپور به سر می‌برد، از روز چهارشنبه در دسته سوم دیویس کاپ آسیا – اقیانوسیه و برای صعود به دسته دوم به مصاف حریفان خود می‌رود.

ملی پوشان کشورمان چند هفته زودتر و برای آماده سازی خود عازم این کشور شده بودند و دو هفته نیز در مسابقات فیوچرز حاضر شدند. ترکیب تیم ملی نسبت به دوره گذشته تغییراتی داشته و چند بازیکن جوان و کم تجربه وارد تیم شده‌اند و باید در میدان بزرگ دیویس کاپ خودشان را نشان دهند.

براین اساس سعید احمدوند که هدایت تیم ملی تنیس را برعهده دارد، می گوید رقابت‌های بسیار سختی پیش رو است و کسی نمی‌تواند خودش را برنده بداند. او همچنان می گوید دیویس کاپ آخرین حضور او در تیم ملی است و از برخی رفتار بازیکنان گلایه مند است.

احمدوند که چند دوره هدایت تیم ملی را در سالیان مختلف برعهده داشته است، به عملکرد خود افتخار می‌کند و می گوید در مدت زمان حضورم در تیم ملی خیچ وقت خیانت در امانت نکردم.

برهمین اساس سرمربی تیم ملی در مورد شرایط تیم ملی، حریفان و مشکلات این روزهای تنیس صحبت‌‌هایی را با خبرگزاری فارس انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

*کم کم به آغاز مسابقات دیویس کاپ نزدیک می‌شویم، شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بچه‌های خوبی داریم که در اردوی تیم ملی در حد توان تلاش کرده‌اند. در حال حاضر هم چون در روزهای آخر هستیم فشار تمرینات را کم کرده‌ایم و بیشتر روی تغذیه بچه‌ها کار می‌کنیم. سعی کردیم در این مدتی که اردو داشتیم سطح فنی بازیکنان را بالا ببریم.

*ترکیب تیم نسبت به دوره‌های قبل جوان شده است؟

آنقدر هم جوان نیستیم. تنها حسام و آرش هستند که بازی بین المللی نداشته‌اند، اما شاهین خالدان بازیکن با تجربه‌ای است. درواقع آپشن دیگری نداشتیم که بخواهیم استفاده کنیم. نفراتی را در تیم ملی جمع کرده‌ایم که به جای منم منم واژه ما را جایگزین کرده‌اند.

*آماده سازی در این مدت خوب بوده است؟ همه شرایط فراهم بود؟

در حد توان و امکانات خوب بود. ۵ هفته در مسابقات فیوچرز شرکت کردیم و طبق برنامه پیش رفتیم. البته که کمتر از تیم‌های دیگر بوده و این هم طبیعی است چون آنها خیلی حرفه‌ای تر از ما پیش می‌روند و برنامهریزی‌شان بهتر است.

* بچه‌ها انگیزه لازم برای این رقابت‌ها را دارند؟

امیدوارم بازیکنان تیم ملی قدر این فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته و افتخاری که نصیب شان شده است را بدانند و تمام تلاش خود را برای سربلندی تیم ملی انجام دهند. مطمئنا اگر در یک بازی بزرگ پیروز شوید رشد کرده‌اید، در غیر اینصورت بردن بازی آسان که کاری ندارد و چیزی به شما اضافه نخواهد کرد.

* حریفان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی‌ها سه شنبه قرعه کشی می‌شود و یا با تیم سوم یا چهارم بازی خواهیم کرد. سنگاپور و مالزی تیم‌های بسیار خوبی هستند. یکی از بازیکنان مالزی سال گذشته رنک ۴۰ دنیا بوده و بازیکن بسیار قابلی است. سنگاپور هم ۴ بازیکن بسیار خوب دارد. آنها برخلاف ما در مسابقات زیادی شرکت می‌کنند و به همین دلیل سرعت رشد و پیشرفت‌شان بالا است.

* با این شرایط امید به پیروزی کم است؟

بازی‌ها بسیار سخت خواهد بود. هیچی تیمی نمی‌تواند از قبل خود را برنده بداند. همه چیز ۵۰-۵۰ است. هر کسی که بگوید من می‌روم و برنده می‌شوم، چیزی از تنیس نمی‌داند. همه نتیجه‌ها به مو بند است! در حال حاضر کویت و قطر ضعیف‌ترین تیم‌ها محسوب می‌شوند، اما همین کویت را هم ما تاکنون نبرده‌ایم و قول می‌دهیم در این دوره شکست شان دهیم و این طلسم را بشکنیم.

* شرایط آب و هوایی چقدر تاثیر دارد؟ ملی پوشان عادت کرده‌اند؟

از سوی دیگر شرایط آب و هوایی هم کار را سخت می‌کند. کشورهای شرق آسیا به این شرایط آب و هوایی عادت دارند و راحت‌تر بازی می‌کنند. البته مسابقات در زمین سرپوشیده است و امیدوارم بهترین نمایش را داشته باشیم.

*می‌توانیم به دسته ۲ صعود کنیم؟

صرف نظر از نتایج ما به کاری که کرده‌ایم افتخار می‌کنیم. ۲ بار تیم را به دسته دو آوردم و یک بار هم تیم را در دسته ۲ نگهداشتم. به امانتی که در اختیارمان بوده خیانت نکردیم و کم هم نگذاشتیم. اینجا یک میدان ورزشی است و قرار نیست کسی بمیرد. دیویس کاپ هم تمام تنیس ایران نیست.

ظاهرا از برخی مسائل پیرامون تیم ملی ناراحت هستید؟

با وجود مخالفت‌ها و دشمنی‌هایی که وجود داشته و دارد، عملکردمان مثبت و قابل قبول است. متاسفانه برخلاف تمام دنیا اینجا همه چیز بر فرهنگ مربی محور است. در تمام دنیا بازیکن خودش همه چیز را یاد می‌گیرد و می‌سازد و مربی فقط نکات مهم و ریز را یاد می‌دهد. متاسفانه ما بازیکن حرفه‌ای در تنیس‌مان نداریم و آماتور هستیم. فقط می‌خواهیم ادای حرفه‌ایها را دربیاوریم.

* این موضوع را قبلا هم اعلام کردید و دلخوری‌هایی به وجود آورده بود.

۳۰ سال است در تنیس فعالیت می‌کنم و واقعیت‌ها را می‌گویم. بازیکن حرفه‌ای که برای تیم ملی طاقچه بالا نمی‌گذارد بازی برای پرچم کشور باید افتخار باشد، اما برخی این موضوع را متوجه نیستند و می گویند می‌خواهند با برنامه خودشان پیش بروند. مگر چنین چیزی در دنیا داریم؟ برخی تنیس را با وزنه برداری اشتباه گرفته‌اند. شاید شما به تنهایی وزنه بزنید، اما نمی‌توانید به تنهایی تنیس بازی کنید. بازیکنی که خودش را حرفه‌ای می‌داند ابتدا باید اخلاق داشته باشد. احترام پیشکسوت و مربی خود را داشته باشد و به جوانترها هم کمک کند.

*به نظر می‌رسد از برخی بازیکنان گلایه دارید.

اسمی از کسی نمی‌برم، اما چه زمانی آنقدر به جوانان بها داده می‌شد؟ من این کار را کردم. نه اینکه هرکسی که جوان بود را وارد تیم ملی کنم، اما این انگیزه را در آنها ایجاد کردم، اما متاسفانه برخی فکر می‌کنند با دو بار بازی در مسابقات بین‌المللی حرفه‌ای شده‌اند. احترام در تنیس ایران از یاد رفته و نمی‌دانم نسل فعلی چرا اینطور رفتار می‌کند و قابل درک نیست.

* به خاطر همین شرایط است که نمی‌توانیم رنگ المپیک را در تنیس ببینیم؟

کسی به المپیک می‌رود که سالی ۴۰ هفته در مسابقات مختلف بوده و چلنجر باشد. بازیکنان ما باید سال‌ها بازی کنند تا به این شرایط برسند. یک بازیکن ما ۱۰ هفته در فیوچرز که پایین‌ترین سطح مسابقات تنیس است بازی کرده و خودش را حرفه‌ای می‌داند. تا این فرهنگ و دیدگاه تغییری نکند به هیچ جا نخواهیم رسیدیم و پیشرفت نمی‌کنیم.

*اینکه گفته بودید دیویس کاپ آخرین حضور شما در تیم ملی است چقدر به واقعیت نزدیک است؟

همان طور که قبلا گفتم این آخرین دیویس کاپ من است و کارم با تیم ملی تمام می‌شود. صحبت‌هایی داشته‌ایم، اما وقتی وضعیت خود فدراسیون و ریاست آن مشخص نیست من که دیگر عددی نیستم!

* خداحافظی تان به خاطر مشخص نبودن وضعیت فدراسیون است؟

نمی‌دانم چرا موضوع به این سادگی را انقدر طول می‌دهند. یک انتخاباتی باید برگزار و رئیسی انتخاب شود. با این شرایطی که در حال حاضر وجود دارد نمی توان برای آینده برنامه ریزی کرد، چون تکلیف مشخص نیست و نمی‌دانیم باید چکار کنیم.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا