اخبار ورزشیفوتبال ایران

سردار با گل فیرمینویی از علی دایی و مهدوی‌کیا جلو زد!

ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ در جریان برتری تیمش مقابل بنفیکا یک گل زیبا به ثمر رساند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  “ورزش سه”، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا در گروه G، تیم زنیت سنت‌پترزبورگ که مثل دیدار با لیون سردار آزمون را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب در ورزشگاه گازپروم آرنا مقابل بنفیکا پرتغال قرار گرفت.

 

زنیت در شروع مسابقه نبض بازی را در دست داشت اما در ادامه بنفیکا توپ و میدان را در اختیار گرفت ولی در حالی که تیم پرتغالی سوار بر میدان بود، روی اشتباه خط دفاعی این تیم و پاس اوزدوئف، آرتم زیوبا در دقیقه ۲۱ گلرنی کرد و یاران آزمون را پیش انداخت.

 

زنیت که در نیمه دوم نیز سوار بر بازی بود، در دقیقه ۷۰ با گل به خودی روبن دیاز اختلاف را بیشتر کرد تا امیدهای بنفیکا صفر امتیازی برای کسب امتیاز در روسیه کمرنگ‌تر از قبل شود.

 

در دقیقه ۷۸ اوزدوئف پاس بلند زیبایی از میانه زمین فرستاد تا حمله خطرناکی برای زنیت سنت‌پترزبورگ شکل بگیرد که با رها کردن توپ توسط زیوبا، سردار آزمون در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با دریبل اودیسیاس ولاچودیموس گلر بنفیکا، بدون نگاه کردن به دروازه خالی و به سبک فیرمینو ستاره برزیلی لیورپول گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

 

 

 

سردار آزمون سه دقیقه پس از این گل به‌عنوان سومین تعویضی زنیت سنت‌پترزبورگ جای خود را به الکساندر اروخین داد که خروج او برای تیم روسی خوش یمن نبود و در دقیقه ۸۵ بنفیکا یکی از گل‌های خورده را توسط رائول د توماس جبران کرد.

 

در نهایت یاران آزمون موفق شدند به برتری ۳ بر یک خانگی مقابل بنفیکا برسند تا ۴ امتیازی شود و با احتساب گل زده بیشتر نسبت به لیون ۴ امتیازی که تفاضل‌اش همانند زنیت ۲+ است ولی یک گل کمتر به ثمر رسانده، در صدر جدول گروه G لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

 

سردار آزمون که در اولین بازی این رقابت‌ها برابر لیون فرانسه یک گل زیبا به ثمر رسانده بود، با باز کردن دروازه بنفیکا پرتغال، چهارمین گل خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند تا بالاتر از علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که پیش از این در این مسابقات ۳ گل زده بودند، تبدیل به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا