اخبار ورزشیفوتبال ایران

سخنگوی فدراسیون فوتبال: انتخابات نیمه دوم آبان یا دهه اول آذر برگزار می شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: فکر می کنم با روند فعلی در نیمه دوم آبان یا دهه اول آذر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می شود.

به گزارش پیشرو اسپرت، امیر مهدی علوی درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از ۱۰ فروردین فرآیند اصلاح اساسنامه و قوانین انتخاباتی در فدراسیون فوتبال استارت خورد. مسئولان کمیته حقوقی و تدوین مقررات با اعضای هیات رئیسه جلسات مختلفی برگزار کرده و دبیرکل فدراسیون هم گزارش های متعددی ارائه دادند.

وی افزود: برای نخستین بار پیش نویس اساسنامه به استحضار اعضای مجمع رسید و حدود ۲۹ پیشنهاد قبل از ارسال آن به فیفا از سوی آنها اخذ شد. این پیشنهادها هم هم به کمیته حقوقی و سپس دبیرکل فدراسیون رسید. در این ۳،۴ ماه جلسات مختلفی با حضور مدیران ارشد فدراسیون، اعضای هیات رئیسه، مسئولان کمیته تدوین مقررات و دبیرکل حتی تا پاسی از شب برگزار شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در نهایت شنبه هفته پیش اعضای هیات رئیسه جلسه ای داشتند که حدود ۸ ساعت طول کشید. بخش عمده این جلسه درباره پیش نویس اساسنامه و آئین نامه های انتخاباتی بود. تمام این نکته سنجی و دیدن زوایای مختلف برای تاکید روی بحث قوانین داخلی و توجه به آنها البته با درنظر گرفتن استانداردهای بین المللی نهادهای بالادستی و بین المللی بود.

علوی در گفت و گو با برنامه شب های فوتبالی تصریح کرد: در نهایت این پیش نویس دوشنبه هفته آینده به فیفا ارسال شد. فدراسیون جهانی نظرات خود را درباره مکاتبات اینچنینی در نهایت در یک بازه زمانی ۱۰ روزه ارائه می دهد. ۴۰ روز پس از دریافت نظر مشورتی فیفا و تایید پیش نویس، مجمع تصویب اساسنامه را خواهیم داشت. ۲ ماه پس از این اقدام هم مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال می تواند برگزار شود.

وی افزود: فکر می کنم با این روند نیمه دوم آبان یا دهه اول آذر به احتمال فراوان شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون هستیم.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا بحث ماده یک فدراسیون فوتبال و تعریف ساختار آن به عنوان «نهاد عمومی غیردولتی» حل شده است، پاسخ داد: همزمان با رایزنی ها برای تاکید روی قوانین داخلی کشورمان، ویدیو کنفرانس ها، تماس ها و مکاتبات زیادی هم با مسئولان ذی ربط در فیفا انجام شده است‌.

وی افزود: این تلاقی موضوعی حوزه فدراسیون فوتبال با تاکید روی قوانین داخلی و توجه تمام و کمال  به استاندارهای بین المللی انجام شده است. خوشبختانه در این زمینه با تلاش های دوستان گام های خوبی برداشته شده است‌. این موضوع در حال نهایی شدن است و اطلاع رسانی های بعدی را پس از دریافت پاسخ فیفا خواهیم داشت.

علوی درباره اینکه آیا فیفا به فدراسیون فوتبال اولتیماتوم داده است یا خیر ، عنوان کرد: مباحث مرتبط درباره پیش نویس اساسنامه دوشنبه هفته قبل به فیفا ارسال شد و فکر می کنم تا اواسط یا اواخر هفته جواب نهایی برای ما ارسال شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا