اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

سجادی: نگاه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم نگاه حمایتی از ورزش است

وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه رئیس جمهور و مجموعه دولت سیزدهم نگاه حمایتی از ورزش کشور است و همه درتلاش هستند که بهترین اتفاقات در این حوزه رخ دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، سیدحمید سجادی درخصوص برگزاری جلسه ستاد بازی‌های آسیایی و پاراسیایی که امروز با حضور مسئولین کمیته المپیک و پارالمپیک در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: جلسه ستاد عالی بازی‌ها که شامل مسابقات المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی می‌شود همیشه با حضور فعال و منظم کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تشکیل می‌شود. از بهترین نکاتی که امروز در دستور جلسه بود انتخاب فدراسیون‌ها و رشته‌هایی بود که طبق شاخص‌های تعیین شده می‌توانند جواز حضور در بازی‌های آسیایی را به دست آورند.

وی افزود: در رابطه با شاخص‌ها امروز صحبت های زیادی انجام شد. بسیاری از رشته‌های ورزشی ما مدال آور در سطح بازی های آسیایی هستند که این رشته ها قطعا به مسابقات اعزام خواهند شد. بعضی از فدراسیون‌ها و رشته‌های دیگر شاید در سنوات گذشته شانس کسب مدال نداشتند اما مراحلی از رشد را پشت سر گذاشتند و الان شانس کسب مدال هستند و این رشته‌ها برای اعزام مورد کارشناسی و بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در این ستاد خاطرنشان کرد: موضوع پاداش و حقوق احتمالی برای ورزشکاران آسیایی همچون حقوق درنظر گرفته شده برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک می‌گیرند از دیگر موارد مطرح شده در این ستاد بود. از سال‌های قبل نیز به همین گونه بود افرادی که سهمیه المپیک را کسب می‌کنند در اردوها از یک کمک هزینه برخوردار بودند. در این ستاد موضوع کمک هزینه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و اگر بتوانیم منابع لازم را داشته باشیم برای بازی‌های آسیایی نیز این کمک هزینه ها نیز پرداخت خواهد شد. باید منابع به دست فدراسیون ها برسد که برای بانوان و آقایان ورزشکار که در اردوها حضور دارند استفاده شود و بتوانیم بیشتر از گذشته درخدمت قهرمانان باشیم.

وی گفت: در رابطه با پیوست فرهنگی کاروان نیز پیشنهاداتی ارائه شد و اینکه کاروان اعزامی ما به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی بتواند با بهترین کیفیت حضور داشته باشد. فرصت چندان زیادی تا شروع بازی های آسیایی هانگژو باقی نمانده و در دو هفته اول مهرماه سال آینده استارت بازی‌ها زده خواهد شد و بعد از آن نیز به سمت بازی‌های پاراآسیایی خواهیم رفت. هرچند که زمان زیادی باقی نمانده ولی در عین حال فرصت چندان کمی هم نیست و باید برنامه ریزی‌هایی که از قبل بوده را شتاب دهیم و اجرا کنیم. تصمیمات جدید را نیز با تیم جدید کمیته ملی المپیک و پارالمپیک پیش خواهیم برد.

دکتر سجادی ادامه داد: خسروی وفا و تیم همراه شان در کمیته المپیک ایده ها و برنامه های جدیدی در دست دارند که از همه این ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و فصل جدیدی را برای چهار سال آینده ترسیم کرده اند که ما نیز در وزارت ورزش و جوانان سعی خواهیم کرد با تعامل برآیندی که همگان در این دوره جدید از ورزش کشور انتظار دارند را به نمایش بگذاریم و آنچه که نتیجه ورزش کشور است مورد رضایت مردم عزیز و خانواده ورزش قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی تمام ناشدنی است و روز به روز مسابقات جدیدی در پیش داریم که با تحول‌های چشمگیر همراه است و ما نباید از چرخه پیشرفت دنیا عقب بمانیم و خودمان را به روز کنیم و با استفاده از بهترین امکانات در این رقابتی که ایجاد شده که شامل تغییر، تحول و دگرگونی ورزش است ما نیز بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.

وی با اشاره به صحبت های مطرح شده درخصوص پاداش روی سکو اظهار داشت: این پاداش هر چند شاید مبلغش زیاد نباشد ولی برای ورزشکار شیرین است. زمانی که ما نیز ورزشکار بودیم این پاداش برای ما ارزشمند بود که از لحاظ مادی و معنوی مورد حمایت قرار بگیریم. درخصوص نحوه و مبلغ پرداخت پاداش روی سکو در جلسه بعدی ستاد تصمیم خواهیم گرفت. پاداش دیگر که به مدال‌آوران پرداخت می‌شود پاداشی است که طبق آیین نامه موجود اعطا می‌شود. برای همه رشته‌ها طبق جدول پاداش‌ها مشخص شده است که چه مقدار پرداخت شود. زمانی پرداخت این پاداش‌ها به صورت سکه انجام می‌شد ولی به دلیل تغییرات مبلغ سکه در چند سال گذشته سکه حذف شد و به صورت امتیاز پاداش ها پرداخت می شود.

دکتر سجادی ادامه داد: درحال برنامه ریزی هستیم که پاداش هایی که از گذشته باقی مانده و هنوز پرداخت نشده در صورت تامین منابع تا قبل از پایان سال با حضور رییس جمهور به قهرمانان و مدال آوران پرداخت خواهیم کرد. این اتفاق موجب انگیزه و تقویت روحیه بین قهرمانان ما خواهد شد و همه سعی و تلاش مجموعه برای برگزاری این مراسم خواهد بود. درحال دورخیز به سمت بازی‌های آسیایی و المپیک هستیم و در این دو راه مهم فدراسیون‌ها و ورزشکاران ما باید در مسابقات مختلفی شرکت کنند و نیاز به روحیه است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: نگاه رییسی و مجموعه دولت سیزدهم نگاه حمایتی از ورزش کشور است و همه درتلاش هستند که بهترین اتفاقات در این حوزه رخ دهد. در جلساتی نیز که به اتفاق خسروی وفا خدمت رییس جمهور رسیدیم توصیه‌های بزرگواران بر این است که به بهترین شکل درخدمت جامعه ورزش و قهرمانان باشیم.

وی درخصوص اعزام فدراسیون‌ها و رشته‌های مختلف به بازی‌های آسیایی گفت: فدراسیون‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شامل ۱۰ فدراسیون است که قطعا به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. دسته سوم شانس کمتری برای مدال آوری دارند که ستاد و کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه ستاد این تصمیم را می‌گیرند که رشته‌هایی که در دسته سوم قرار دارند کدامشان به مسابقات اعزام شوند. این بررسی از زوایای مختلف و با حضور روسای فدراسیون‌ها انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در جلسات ستاد و بررسی که با حضور روسای فدراسیون صورت می‌گیرد برآورد خواهد شد که چه تعداد مدال کسب خواهد شد. هرچند که همه می‌دانیم در ورزش هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و ممکن است به دلیل یک اتفاق ورزشکاری که شانس مدال است از مدال گرفتن بازبماند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا