اخبار ورزشیفوتبال ایران

سجادی: به استعفای گل محمدی ورود نمی کنم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اتفاقات دربی و استعفای یحیی گل محمدی صحبت کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، سید حمید سجادی در حاشیه مراسم افتتاح کمپ رفاهی شهید سجاد عفتی درباره امکانات فدراسیون کشتی اظهار داشت: امکانات که واقعا عالی است. خدا را شکر به مبارکی امروز که میلاد حضرت ولی عصر و نیمه شعبان است، این اتفاق برنامه ریزی شد و حُسن سلیقه و حُسن انتخاب بوده است. امکانات مکمل بسیار برای ما ارزشمند است. به عنوان کسی که وقتی ورزش می‌کردم با برخی نواقص و کمبودها در دو و میدانی مواجه بودیم، امکانات رفاهی و درمانی می‌خواستیم. فیزیوتراپی، تغذیه ورزشی، ماساژ، مشاوره، روش‌های رفع خستگی می‌خواستیم. دو و میدانی خیلی رشته سنگینی است. دونده‌ها به این دلیل که مدام گام‌شان روی زمین کوبیده می‌شود، مدام پا درد و استرس خاصی در عضلات دارند.

وی افزود: آن مواقع همیشه دوست داشتیم یکی باشد به داد ما برسد و روش‌های رفع خستگی، برگشت و بازیافت سریع را برای ما انجام بدهد. دبیر در سخنرانی‌اش گفت که یکی از فلسفه‌هایش و دیدگاه ارزشمندش این است که کاری کنند تا در این محل ورزشکاری که شبانه روزی در اختیار اردو قرار می‌گیرد، ماندگاری‌اش راحت تر و اضطراب و استرسش به دلیل کاهش وزن و تمرینات فشرده کمتر شود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: برخی مواقع شاید این عزیزان روزی ۳ جلسه تمرین کنند، بدنسازی، مرور فن، حرکات تخصصی و رژیم‌های مختلف ورزشی دارند. بعد از مکمل‌ها که به ماندگاری ورزشکار کمک می‌کند، چنین امکاناتی هم خیلی کمک کننده و مهم است که دبیر در برنامه‌هایش داشت. به سهم خودم قدردان این شرایط و امکانات هستم که در ورزش کشور وجود دارد و انجام می‌شود. فدراسیون کشتی هم پیش رو است زیرا می‌گویند قدر زر زرگر شناسد.

سجادی اضافه کرد: اگر یادتان باشد فدراسیون فوتبال هم چندین سال قبل و در زمان علی کفاشیان چنین امکاناتی مثل زمین تمرین تیم‌های ملی فوتبال را در آکادمی فوتبال شکل داد. خوابگاه کوچکی را تبدیل به هتل کردند. الان هم در سایر رشته‌ها چندین سال خبری نبود اما دبیر پیش رو شده است.

وی ادامه داد: دبیر امکاناتی را ایجاد کرده است. فضای نیمه سازی هم وجود دارد که در گذشته برای فدراسیون بوکس بوده است. طبق تفاهمی که با شرکت توسعه داشتند، در اختیار فدراسیون کشتی قرار دادند. باز هم طرح دارند که از آنها حمایت می‌کنیم. امیدوارم هرچه زودتر امکانات کامل‌تر شود تا هرچه به سمت المپیک پاریس می‌رویم، تیم های ملی آزاد و فرنگی از این امکانات برای المپیک، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان استفاده کنند. از رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسال هر سال در کشتی مسابقات متعدد و اردوهای مستمری داریم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به من گزارش دادند اردوی تیم ملی از روز گذشته تعطیل شد اما از دوم فروردین باید به اردو بازگردند. فشردگی زیادی وجود دارد. اگر به یک کارمند بگویید دو روز تعطیل هستید و باید فروردین بیایید و ۶-۵ ساعت کار کنید، امکان دارد آن کارمند با رضایت نیاید اما تیم ملی است. ورزشکار باید از خانواده‌اش خداحافظی کند و ۲۴ ساعته در اختیار تیم ملی باشد. این حرکات نشان می‌دهد انسجام در فدراسیون کشتی خوب است و هدفمند هستند. امیدوارم به اهداف خود برسند.

سجادی گفت: ما هم فدراسیون کشتی را دعا کرده و باید با تمام وجود در خدمت فدراسیون‌هایی که اینگونه کار می‌کنند، باشیم. برخی فدراسیون‌ها امکانات‌شان محدود است و شاید شرایطی مثل تکواندو، کشتی یا فوتبال نداشته باشند.

وی در خصوص دلیل اختصاص نیافتن بودجه به فدراسیون وزنه‌برداری برای تجهیز سالن تمرین ورزشکاران این رشته، پاسخ داد: امکاناتی که در اختیارشان بوده نیم قرن پیش ساخته شده است. امکانات باید به روز باشد. گفتیم سالن تمرین وزنه برداری را هم مطالعه کنند. ۳-۲ بار هم بازدید کردیم. حتی قبل از مسئولیت وزارت و زمانی که معاون بودم هم از این سالن بازدید کردیم. همه ما اذعان داریم سقف سالن کوتاه و محقر و کوچک است. باید با علی مرادی صحبت کنیم تا مشخص شود چه کارهایی می‌توانیم برای وزنه برداری انجام بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد شرایط علی مرادی برای حضور در فدراسیون وزنه برداری، توضیح داد: ما باید به قانون احترام بگذاریم. مرادی قانونا بازنشسته نشده و مشکل قانونی ندارد. مرادی، عزیز و برادر ما است که مدیری تحصیلکرده، متعهد، مومن و باسابقه ای است که کارش هم خوب انجام می‌دهد. وزنه‌برداری رشته‌ای المپیکی است که به مدال‌هایش در المپیک و بازی‌های آسیایی نیاز داریم. جایی بحث قانونی پیش آمد و صحبتی شد اما الان فعلا به عنوان رییس فدراسیون کارش را انجام می‌دهد و ما هم او را حمایت می‌کنیم تا جایی که قانون اجازه بدهد. مرادی هم مانند ما تابع قانون است.

سجادی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، گفت: بالاخره در فوتبال رفتید. خود پولادگر مشغول بررسی برخی افراد است. هیات مدیره می‌تواند ۳ یا ۵ نفره باشد. با توجه به شکل جدید واگذاری نیاز است در هیات مدیره افرادی حضور داشته باشند که اشراف و احاطه کاملی نسبت به مباحث روز اقتصادی، بورس دارند. اگر هم اشراف نداشتند از مشاورانی در باشگاه‌ها باید استفاده شود که تخصص لازم را داشته باشند. قربان زاده که روز گذشته هم در دربی حضور داشت، مشورت‌های لازم را می‌دهد و جلسات متعددی را گذاشته است. همچنان هم جلسات کارگروه‌های تخصصی ادامه دارد.

سجادی عنوان کرد: امیدوارم شرایط به بهترین شکل و قانونی پیش برود. استقلال و پرسپولیس در گذشته تیم‌های ملی بودند و می‌گفتیم مردمی هم هستند اما اکنون در عمل هم ملی هستند و هم مردمی. باید از شرایط گذار به بهترین شکل عبور کنیم. طبق آنچه قربان‌زاده اعلام کرده قرار است تا پایان تابستان وضعیت واگذاری دو باشگاه به ۱+۵۰ درصد غیردولتی برسد. امیدواریم خصوصی‌سازی به بهترین شکل، درست‌ترین و تخصصی‌ترین راه پیش برود. طبیعی است در این راه تخصص هیات مدیره هم می‌تواند خیلی کمک کند.

وی عنوان کرد: من هم در خدمت آجورلو و درویش هستم. هر موقع نیاز و احتیاجی به وزارت خانه دارند، بدون نوبت در خدمت‌شان هستیم. این موضوع را به دفترمان هم گفته‌ایم. از ۶-۵ صبح تا پاسی از شب تلفنی و حضوری در خدمت مدیران عامل باشگاه‌ها هستیم. وزارت خانه هم در دسترس آنها است. می‌خواهیم این کار ملی و مردمی به بهترین شکل اتفاق بیفتد. همه جوره در خدمت هستیم. امروز هیات مدیره پرسپولیس چهار نفره است و اگر یک نفر در آن نباشد، دلیلی ندارد کارشان انجام نشود. این چیزها نگرانی ندارد و خواهش می‌کنم آنها را بولد نکنید و نگویید یک نفر استعفاء کرد. باشد یک نفر وقتی استعفاء می‌دهد نفر دیگری جایش می‌رود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اینگونه نیست که مدیرعامل را را تنها بگذاریم، هواپیمایی بدون خلبان و یک ماشین بدون راننده شود. کارشان را انجام می‌دهند. گاهی تیم مدیریتی تغییر می‌کند. پیشنهاداتی برای پرسپولیس وجود دارد و روی افراد پیگیری می‌کنیم تا اگر قرار است تغییراتی در هیات مدیره به وجود بیاید یا عزیزانی اضافه شوند، چند اسم مطرح هستند. البته پیگیری این موضوع با محوریت درویش است و خودش کار را پیگیری می‌کند. در استقلال تیم کامل است و کار را انجام می‌دهند. در پرسپولیس هم این ۴-۳ نفر به بهترین شکل کار را انجام می‌دهند. فکر نمی‌کنم موضوع خاصی باشد.

سجادی در مورد دربی پایتخت عنوان کرد: بازی خوبی بود. البته مباحثی درباره داوری مطرح شد و تماشاگران اعتراضاتی داشتند. این مسائل تخصصی است. همیشه در ورزش چنین مسائلی مطرح است که باید کارشناسان داوری در موردش نظر بدهند. کاری به نتیجه ندارم و همین قدر که کرونا در کشور مدیریت می‌شود و استادیوم تماشاگر را بعد از بازی تیم ملی به خودش دید، به حدی خوشحام شدم که خداوکیلی انگار دنیا را به من داده بودند. استاندار و قربان‌زاده هم که برای اولین بار به ورزشگاه آمده بود، خیلی خوشحال شدند و کلی هم برای‌شان در مورد این اتفاق توضیح دادم.

وی درباره استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس اظهار داشت: باور کنید این موضوع را نمی‌دانم و به این چیزها ورود نمی‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان درمورد اظهارنظر سیدجلال حسینی مبنی بر اینکه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مقصر اتفاقاتی هستند که برای پرسپولیس می‌افتد، گفت: من چیزی نشنیده‌ام و نمی‌دانم. به من هم کسی چیزی منعکس نکرده و صلاح نیست در مورد این جزئیات صحبت کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا