اخبار ورزشیورزش های رزمی

ساعی:‌ نتیجه تکواندو در قونیه بهتر از کشتی بود

رئیس فدراسیون تکواندو در نشست خبری گفت: با ۱۵ ورزشکار به قونیه رفتیم و نتایجی که کسب کردیم بهتر از کشتی بود.

به گزارش پیشرو ورزش، نشست خبری هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در مورد کسب نتایج تیم ملی تکواندوی مردان و بانوان در مسابقات جهانی و آسیایی در رده‌های سنی مختلف و برنامه‌های آتی فدراسیون تکواندو امروز چهارشنبه ۹ شهریور ماه در سالن جلسات فدراسیون تکواندو برگزار شد.

 

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در ابتدای صحبت های خود، اظهار داشت: قرار بود زودتر از اینها و به مناسبت روز خبرنگار در خدمت شما باشیم اما تداخلی که با مراسم‌ سوگواری امام حسین ع و مسابقات کشورهای اسلامی به وجود آمد،‌این مراسم امروز برگزار می شود. از همه عزیزان در رسانه که با انتقادهای خود ایرادت ما را گوش زد و یاد آوری می‌کنند، تشکر می‌کنم.

 

وی در ادامه افزود: از بدو ورود کار بسیار سخت و‌فشرده ای داشتیم. مسابقات جام فجر و باشگاه‌های آسیا و مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی و اوپن فجر را داشتیم. چهار رویداد سنگین که قرار بود در کیش برگزار شود و‌ پس از بررسی‌هایی که شد، چون تیم قبلی یک مقدار کارها را انجام داده بود و ما خبر نداشتیم، یک تیم کارشناسی گذاشتیم و دیدم به ضرر فدراسیون است که در کیش برگزار شود و طی پنج روز در تهران تصمیم گرفتیم برگزار شود و هزینه ها کم شد. تیم‌های بیشتری هم در مسابقات تهران حضور پیدا کردند چون حضور آنها در تهران برایشان کم هزینه تر بود.

 

ساعی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: با برگزاری مسابقات در تهران استقبال به اندازه ای زیاد شد که ما ناچار شدیم یک مقطع جلوی سایت را برای ثبت نام  بگیریم. مسابقات در طول یازده روز واقعا تیم برگزاری مسابقات تلاش کرد. نماینده فدراسیون جهانی از برگزاری مسابقات راضی بود. رئیس اتحادیه آسیا هم که در مسابقات حضور داشت واقعا راضی بود. امیدوارم این مسابقات جی تو سال‌های آینده هم برگزار کنیم.

 

رئیس فدراسیون تکواندو عنوان کرد: تلاش می‌کنیم جام فجر را در تابستان برگزار کنیم. مسابقات پومسه جهانی را در کره جنوبی داشتیم، تیم‌کیفی را اعزام کردیم و نتیجه خوبی کسب کردیم. یک تیم ۱۳ نفره اعزام کردیم. دوره قبل ۲۷ نفر اعزام شده بودند که این دوره نتایج راضی کننده بود. مسابقات قهرمانی آسیا را داشتیم‌که برای اولین بار بانوان ما روی سکوی قهرمان آسیا ایستادند و در کره جنوبی قهرمان شدیم. کادرفنی تلاش زیادی کرد که اتفاق خوبی را پس از سال ها رفم زد. این آنها خیلی همدل و همراه هستند، این نتیجه حاصل این همدلی است.

 

وی در خصوص بازی های کشورهای اسلامی گفت: ۱۵ ورزشکار اعزام شدند و بهترین نتیجه را کسب کردیم و نتایج ما بهتر از کشتی بود، کشتی با ۲۰ ورزشکار به قونیه رفت اما ما با ۱۵ ورزشکار رفتیم و با عنوان قهرمانی و کسب ۱۳ مدال به کارمان پایان دادیم.

 

ساعی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت تیم‌های ما ایجاد رقابت است. در نوجوانان و‌ نونهالان دو رویداد داشتیم و دو کادرفنی جداگانه گذاشتیم و در بزرگسالان هم به این شکل بود. تمام مسابقات پشت سر هم بود و نمی‌توانستیم یک کادر فنی و یک تیم ملی را به مسابقات اعزام کنیم. کمیته فنی تصمیم گرفت دو کادرفنی و دو تیم به مسابقات بروند.

 

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد نتایج رقم خورده در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بانوان ما برای اولین بار موفق شدند در خاک کره جنوبی بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند. این اتفاق تاکنون رقم نخورده بود و با تلاش کادرفنی این اتفاق رخ داد. این اتفاق نشان از همدلی بین کادرفنی بود که ما موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم.

 

وی در ادامه افزود: در مسابقات پومسه قهرمانی آسیا نیز موفق شدیم‌روی سکوی سوم قرار بگیریم و در مسابقات نونهالان جهان نیز در بخش دختران به مقام قهرمانی و در پسران، نایب قهرمان شدیم. تیم نوجوانان را با ترکیب ۵ نفره‌ از ۱۰ وزن اعزام کردیم که موفق به کسب ۴ مدال طلا شدیم که نتیجه بسیار خوبی بود و تیم دختران نیز به مقام قهرمانی رسید. بعد از آن تیم امید یا دوم خود به تورنمنت آزاد کره‌جنوبی اعزام شد که نتیجه خوبی در این مسابقات سنگین کسب کردیم.

 

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص موفقیت تیم ملی در نشست خبری امروز اظهار داشت: رقابت در بخش کادر فنی یکی از دلایل موفقیت تیم‌های ما بود. ما در بخش نوجوانان و نونهالان تا کادر فنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای دو رویداد متفاوت انتخاب کردیم، ضمن اینکه در بخش بزرگسالان نیز شرایط به همین شکل بود و با توجه به تعداد زیاد مسابقات امکان این وجود نداشت که یک تیم اعزام کنیم به همین دلیل کمیته فنی تصمیم گرفت دو تیم ملی با دو کادر فنی به مسابقات اعزام کنیم.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:‌ خوشبختانه در بخش پسران در مسابقات نوجوانان جهان ۴ بازیکن پسر ما موفق به کسب مدال طلا شدند و در آسیا نیز اتفاقا طلا گرفتند. ما آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیم ملی بزرگسالان دعوت کردیم تا عملکرد آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کنیم و آنها نیز خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محک بزنند.

 

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که تاریخ برگزاری مسابقات انتخابی تیم بزرگسالان چه زمانی است، گفت: ما برای انتخابی تیم ملی بزرگسالان که قرار است دوم مهرماه برگزار شود، مدال‌آوران نوجوانان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز دعوت کرده‌ایم. اگر آنها موفق نبودند در تیم ملی امید آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم مستعدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنیم و در تورنمنت‌های نزدیک آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام کنیم تا علی‌رغم حفظ امتیاز در رنکینگ نیز باقی بمانند. با توجه به حضور در مسابقات اخیر دستمان باز شده و درواقع می‌دانیم شاکله تیم ملی چه کسانی هستند. اولین هدف ما حضور در مسابقات منچستر است و بعد از این مسابقات نیز جلسه برگزار و کادر فنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب می‌کنیم.

 

ساعی در پاسخ سوال خبرنگار فارس که پرسید اگر ممکن است برای یک بار درباره رضا مهماندوست شفاف صحبت کنید، شاید برخی‌ها نمی دانند که در رشته‌های رزمی و حتی سایر رشته‌های غیرفوتبال پرداخت حقوق ۱۲ هزار دلاری برای یک ماه به یک مربی خیلی زیاد است. آیا فدراسیون تکواندو که یک رشته المپیکی است توان پرداخت چنین حقوقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رضا مهماندوست و سایر مربیان خارجی دارد گفت: زمانی که من مسئولیت فدراسیون تکواندو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده گرفتم تا جایی که مطلع بودم رضا مهماندوست تا سال ۲۰۲۴ با فدراسیون تکواندوی آذربایجان قرارداد داشت. ما در آن مقطع مربی داشتیم. از من بارها سوال شد و در رابطه با این موضوع خیلی شفاف اعلام کردم من حتما از او استفاده می‌کنم، اما او یک مربی‌ای است که در آذربایجان فعالیت می‌کند. در حال حاضر ما بیژن مغانلو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که بهترین مربی دنیا انتخاب شده است. مثلا یوسف کرمی ممکن است با پاکستان قراردادش تمام شود، آیا به تیم ملی ما می‌آید؟ او مثلا می‌گویم شاید ۱۰ هزار دلار قرارداد داشته باشد و قرارداد آنها به دلار است، اما اگر بخواهند در کشور خودشان کار کنند می‌خواهند به دلایل حقوق بگیرند؟ قطعا این مربیان ارزش زیادی دارند اما این مبالغ واقعا برای ما خیلی زیاد است. اما شنیده‌ام که مهماندوست خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر دوباره با کشور آذربایجان همکاری می‌کند و خیلی از این موضوع خوشحالم. به هر حال این نفرات نمایندگان کشور ما هستند و هر جا که باشند برای ما باعث افتخار است. به هر حال ما در تیم ملی یک مربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیاز داریم، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و واقعا پرداخت چنین حقوقی برای ما مقدور نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون تکواندو قرار است مبلغی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و طبق بند ماده ۱۴ دریافت کند، آیا این مبلغ دریافت شده است یا خیر، گفت: مبلغی که قرار است از مجلس شورای اسلامی به تکواندو بدهند ۲۰ میلیارد تومان است. امروز نهم شهریورماه است تا به امروز هیچ تفاهم نامه‌ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با دریافت این مبلغ با ما امضا نکرده است. بنده از روزی که حکم ریاست فدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته‌ام، به وزارت ورزش نرفته‌ام. یکی دو بار در رابطه با شورای برون‌مرزی به وزارت ورزش رفتم. از آن روز دوستان وقت نداشتند ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند تا به امروز تفاهم‌نامه‌ای نیز بین وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو امضا نشده است.

 

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما با وزارت ورزش و جوانان مشکلی نداریم، یک جاهایی به ما کم‌لطفی می‌شود؛ مثلا برای اعزام تیم ملی با سه بازیکن به مسابقات گرند پری که بالاترین سطح مسابقات است، به ما اجازه اعزام دو مربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهند. اعلام کردم که اگر مشکلی با اسم خواهر من که سرپرست و کمک مربی است دارید به ما بگویید تا مربی دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام کنیم، اما جواب من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندادند. سوال من این است وقتی بازیکنان به چنین مسابقاتی اعزام می‌شوند، آیا یک مربی دست‌تنها می‌تواند همه کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد. اگر بازی‌های ما همزمان برگزار شود، یک بازیکن ما چطور بدون کوچ برود و مسابقه بدهد؟ آیا چنین چیزی می‌شود؟ واقعا این کار سختی است. اما دوستان موافقت نکردند.

 

ساعی در مورد هزینه زیاد اعزام بازیکنان گفت: ما تا به امروز ۳۲ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و ۵ میلیارد تومان از وزارت ورزش و جوانان تقریبا هر ساله نزدیک به ۴ میلیارد تومان از کمیته ملی المپیک دریافت خواهیم کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات پومسه ۴٫۵ میلیارد تومان هزینه بلیت ما شده است و همین مسابقات بلغارستان نزدیک ۹۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشته است، ضمن اینکه تازه ما نصف نفرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ترکیه با اتوبوس به صوفیه اعزام کرده‌ایم تا برای ما هزینه کمتری داشته باشد. واقعا هزینه‌های ما خیلی زیاد است. هر ورزشکاری که در اردو حضور دارد، یک میلیون تومان برای ما هزینه دارد و تقریبا ۶۰۰ هزار تومان هزینه غذا می‌شود، ضمن اینکه هزینه‌های دیگری هم وجود دارد. ما طی ماه‌های گذشته ۲۱۰ تا ۲۱۵ نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تمام اردوها داشتیم. تغییراتی که در تیم‌های ملی تکواندو شده واکنش رئیس فدراسیون جهانی تکواندو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برداشت. دکتر چو به من گفت چقدر در تیم‌های ملی تغییرات ایجاد شده و این چه اتفاق خوبی است. او تعجب کرده بود که ما ۲۱۵ تکواندو کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اردوهای مختلف داشتیم. واقعا دوست دارم، با کمترین هزینه تیممان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مسابقات اعزام کنیم. بدون شک حضور مربی بدنساز، ماساژور هم می‌تواند رنگ مدال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهد هم می‌تواند جایگاه ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عوض کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که گویی شما در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک دلگیری‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارید، اگر ممکن است درباره این موضوع شفاف صحبت کنید، گفت: بالاخره ما قهرمان المپیک و شناسنامه کمیته ملی المپیک هستیم. اگر قرار باشد جایی در کمیته ملی المپیک نداشته باشیم واقعا جای تاسف است. بنده اگر مشکلی دارم بگویند دلیل آن مشکل چیست. مشکل هادی ساعی نداشتن پشتوانه سیاسی است. اگر من پشتوانه سیاسی داشتم کسانی بودند که من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حمایت می‌کردند، شاید نتیجه انتخابات کمیته ملی المپیک چیز دیگری می‌شد.

 

ساعی در مورد اینکه آیا مشکلی با مجمع فدراسیون تکواندو دارد یا خیر، اظهار داشت: شک نکنید مهم‌ترین ارکان فدراسیون اعضای مجمع هستند. من به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو مطیع مجمع هستم. اگر دوستان در مورد نایب رئیس بانوان فدراسیون تصمیمی نگرفته‌اند، حتما صلاحی دیده‌اند که این اتفاق رخ ندهد و باعث عقب افتادن این کارها شده است. گله‌ای ندارم، فقط کارها عقب افتاده است.

 

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد انتخاب دبیر فدراسیون تکواندو گفت: سعی می‌کنم هر چه زودتر دبیر فدراسیون روشن شود. با توجه به این که مسابقات بلغارستان و ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش رو داشتیم ناچار شدیم حسین‌زاده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان سرپرست معرفی کنیم. کسی که عضو هیات رئیسه است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما سرپرست گذاشتیم و سعی می‌کنیم زودتر تکلیف دبیر و نواب رئیسه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کنیم.

 

ساعی در ادامه در پاسخ به این سوال که علیرضا دبیر از پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گلایه‌هایی دارد و اینکه به نظر می‌رسد او به شدت با وزارت ورزش و جوانان مشکل دارد، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست، گفت: واقعا نمی‌دانم. این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسمش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چه بگذارم. اما یک جایی کم‌لطفی می‌شود. گفتند دیروز تماس گرفتیم در مورد اعزام تیم به مسابقات گرند پری، اما تا به امروز هیچ خبری نشده است. گفتم اگر مشکل اسم خواهر من است، ندا زارع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جایگزین او کنید. بنده خودم هر جایی که نیاز نبوده، نرفتم. به هر حال در حال حاضر کمترین هزینه، بلیت، هواپیما نزدیک ۸۰ میلیون تومان است. واقعا حضور سرمربی تیم ملی در کنار بازیکنان موضوع بسیار سختی است. ما نیاز داریم یک مربی دیگر کنار بازیکنان باشد، این خواسته من است.

 

وی در پاسخ به این سوال که مردم از تکواندو توقع دارند ونتایجی که در گذشته رقم خورده و حالا که شما آمده اید، انتظار کسب مدال المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند، نظر شما درباره این موضوع چیست، اظهار داشت: تا المپیک خیلی زمان باقی مانده است. ما ترکیب جوانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، پس از مسابقات قهرمانی جوان، مسیر المپیک مشخص خواهد شد. ما پس از مسابقات جهانی اگر مدال کسب کنیم، درواقع ۸۰ درصد راه المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رفته‌ایم. اما نکته مهم این است که کار ما برای کسب مدال المپیک خیلی سخت است. اگر ما نتوانستیم دوره قبل نتیجه بگیریم برای این است که یک تعداد محدود بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تمام مسابقات اعزام کردیم و به همین دلیل بچه‌ها در المپیک توان کسب قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتند. اصلا نمی‌توانیم یک بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تمام مسابقات شرکت دهیم. رنکینگ یک ماجرای متفاوت دارد و ما برای کسب سهمیه المپیک یک تیم آنالیزور داریم که آنها تمام اوزان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی می‌کنند. کسب سهمیه المپیک کار یک تیم فنی است. شاید اصلا به این نتیجه برسیم که تنها برای رقابت‌های قاره‌ای اعزام شویم و دو سهمیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آسیا بگیریم.

 

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم و دوستان هم می‌توانند برای موفقیت تکواندو به ما کمک کنند، امیدوارم که تکواندوی کشورمان در تمام مسابقات پیش رو موفق و سربلند باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا