اخبار ورزشیورزش بانوان

زمان شروع لیگ برتر والیبال بانوان مشخص شد

زمان آغاز بیست‌ودومین دوره لیگ برتر والیبال بانوان مشخص شد.

به گزارش پیشرو ورزش، طبق اعلام سازمان لیگ والیبال، باشگاه‌ها تا یکم شهریورماه برای ثبت‌نام تیم‌های خود در سامانه ملی والیبال برای شرکت لیگ برتر والیبال بانوان سال ۱۴۰۱ فرصت دارند و مراسم قرعه‌کشی این مسابقات هفتم شهریورماه انجام خواهد شد.

این مسابقات مطابق با قوانین و مقررات بین المللی FIVB و آیین‌نامه برگزاری رویدادها و انضباطی سازمان لیگ فدراسیون والیبال انجام خواهد شد.

ورودی باشگاه‌های شرکت کننده در سال جاری افزایش نخواهد داشت و مبلغ آن امسال، ۲۰۰ میلیون ریال است. در صورتی که باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک مردان نسبت به شرکت تیم بانوان در لیگ برتر اقدام کنند از سه درصد تخفیف از هشت درصد سهم فدراسیون از محل قرارداد بازیکنان تیم مردان برخوردار می‌شوند.

دیدارهای لیگ برتر بانوان روزهای جمعه ساعت ۱۳:۰۰ برگزار می‌شود و تغییر در تاریخ و ساعت بازی تنها به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده با توافق کتبی دو تیم و تأیید سازمان لیگ حداقل ۴۸ ساعت قبل از مسابقه و یک بار در طول فصل امکان پذیر است.

مسابقات در دور مقدماتی به صورت رفت و برگشت و در دوره پایانی به صورت پلی آف و دو برد از سه بازی اجرا می‌شود. مرحله پلی‌آف، بین تیم های اول تا چهارم برای تعیین مقام های اول تا چهارم و بین تیم های پنجم تا هشتم رنکینگ برای تعیین رتبه های پنجم تا هشتم انجام خواهد شد.

فصل نقل و انتقال بازیکنان برای لیگ برتر بانوان، از یک روز پس از پایان نیم فصل اول تا یک روز قبل از شروع نیم فصل دوم خواهد بود که باشگاه‌ها مجاز هستند پس از توافق با بازیکنان خود حداکثر ۵ نفر را از لیست حذف و نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنند.

حداکثر یک ماه قبل از شروع مسابقات باشگاه نسبت به معرفی دو باب سالن ورزشی مطابق با چک لیست ارسالی فدراسیون جهت بازدید و تایید ناظر سازمان لیگ اقدام کند و حداکثر دو هفته قبل از مسابقه سرپرست مسابقه، سرپرست داوران ، داوران محلی با ذکر درجه و رابط رسانه‌ای باشگاه به صورت مکتوب معرفی شود.

هر تیم می تواند حداکثر ۲۰ بازیکن شامل ۱۲ بازیکن بزرگسال، دو بازیکن زیر ۲۳ سال (امید)، سه جوان، سه نوجوان داشته باشد و سهمیه ملی‌پوشان در هر تیم حداکثر پنج بازیکن بزرگسال، دو جوان و دو نوجوان است.

ترکیب بازیکنان هر تیم در هر مسابقه باید شامل ۱۱ بازیکن بزرگسال، یک بازیکن امید، یک بازیکن جوان، یک بازیکن نوجوان باشد و چنانچه تیمی بازیکن زیر ۲۳ سال نداشته باشد می‌تواند از بازیکن جوان یا نوجوان استفاده کند.

کادر فنی تیم‌ها شامل پنج نفر (سرمربی، دو کمک مربی، فیزیوتراپ و پزشک) است.

در لیگ برتر بانوان مربی و کمک مربی تیم‌ها باید حداقل دارای کارت مربیگری سطح یک بین المللی باشند و تیم‌هایی که فیزیوتراپ و پزشک ندارند می‌توانند از یک کمک مربی دیگر با درجه کارت یک استفاده کنند.

کادر اجرایی تیم شامل : سرپرست، مدیر فنی، بدنساز، تمرین دهنده، آنالیزور، روانشناس، کارشناس تغذیه، ماساژور و تدارکات خواهد بود که هیچ یک از این افراد مجاز به حضور در ناحیه بازی نیستند.

سازمان لیگ به منظور حمایت از ترویج ورزش پاک در طول برگزاری مسابقات برای هر مسابقه که لازم باشد از بازیکنان آزمایش دوپینگ خواهد گرفت. تمامی اعضای تیم بایستی حداقل ۲ دوز واکسن تزریق کرده باشند و در صورت نیاز به انجام تست، آزمایش بایستی در آزمایشگاه‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گیرد.

البته با توجه به شرایط بی ثبات پاندمی کرونا، در صورت ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا مسابقه با حداقل ۶ بازیکن سالم برگزار خواهد شد و در شرایط حاد کرونایی فدراسیون والیبال تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.

باشگاه‌ها تا یکم شهریور ماه برای ثبت نام در سامانه ملی فرصت دارند و جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی این مسابقات هفتم شهریور برگزار خواهد شد. این مسابقات دهه اول مهر ماه آغاز می‌شود.

شرایط سنی رده های سنی لیگ برتر بانوان به شرح زیر است:

نوجوانان شامل متولدین ۱۱ دیماه ۱۳۸۳ تا دهم دیماه ۱۳۸۵

جوانان شامل متولدین ۱۱ دیماه ۱۳۸۱ تا دهم دیماه ۱۳۸۳

امید شامل متولدین ۱۱ دیماه ۱۳۷۹ تا دهم دیماه ۱۳۸۱

بزرگسالان متولدین دهم دیماه ۱۳۷۹ به قبل

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا