اخبار ورزشیورزش های رزمی

روزهای شلوغ پاراتکواندو در سال ۲۰۲۰

پاراتکواندوکاران در سال ۲۰۲۰ رقابت‌های شلوغ و مهمی را پیش رو دارند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پاراتکواندو در سال جدید رقابت‌های متعددی را پیش‌رو دارد اما با توجه به اینکه برای نخستین مرتبه به بازی‌های پارالمپیک راه پیدا کرده است مهم ترین رویداد پیش‌رو برای ورزشکاران این رشته را می‌توان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تلقی کرد. فدراسیون جهانی طی گزارشی به بررسی رویدادهای پیش‌رو پاراتکواندو در سال ۲۰۲۰ پرداخته است که در ادامه آن را می‌خوانید.

بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰

بدون شک بزرگترین رویداد رقابت‌های پاراتکواندو در سال جدید، بازی‌های پارالمپیک است که برای نخستین بار برگزار می‌شود. از سال ۲۰۱۵  این ورزش به اوج محبوبیت  خود رسید و ورزشکاران ۲۰ ملیت مختلف از طریق رنکینگ سیستم برای حضور در این رویداد مجوز گرفته اند و با روند رو به رشدی که داشته می‌توان پیش‌بینی کرد در پارالمپیک ۲۰۲۰ – توکیو ۷۲ پاراتکواندوکار مطرح دنیا از ۳۰ کشور در این رویداد حضور پیدا کنند.

تورنمنت کسب سهمیه قاره‌ای پارالمپیک ۲۰۲۰

در حال حاضر نیمی از ورزشکاران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک معرفی شده‌اند اما ۳۰ پاراتکواندوکار نیز می‌توانند از طریق مسابقات کسب سهمیه قاره ای جواز شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ را بدست آورند. مسابقات در ۵ قاره جهان، بهار امسال برگزار می‌شود و آخرین شانس برای کسب سهمیه را رقم خواهد زد.

قهرمانی قاره ای ۲۰۲۰

رقابت‌های قهرمانی قاره‌ای ۲۰۲۰ را نیز می‌توان از مهم‌ترین رویدادهای سال پیش رو ‌به حساب آورد چراکه امتیازی که پاراتکواندوکاران در این مسابقات تا تیرماه کسب می‌کنند در سید بندی آنها تاثیرگذار است. این مسابقات از قاره آسیا (اسفندماه) در بیروت لبنان آغاز می‌شود و در ادامه قهرمانی آفریقا در قاهره مصر، پن امریکن در سن خوزه کاستاریکا برگزار می‌شود اما تاریخ و محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی اروپا و اقیانوسیه هنوز مشخص نشده است.

جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۰

در سال جدید، مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی بعد از رویدادهای آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد و پاراتکواندوکاران فرصتی پیدا می‌کنند تا در سه رویداد با گرید ۲ برای کسب امتیاز رقابت کنند؛ جام ریاست آفریقا در آبیجان ساحل عاج – اردیبهشت‌ماه، پن امریکن در اسپوکن آمریکا – اردیبهشت ماه و آسیا در فلسطین آبان ماه.

تورنمنت‌های منطقه‌ای

تورنمنت‌های متعددی نیز در کنار رویدادهای مذکور در کسب امتیاز سال ۲۰۲۰ پاراتکواندوکاران تاثیرگذار خواهد بود. مسابقات آزاد پاراتکواندو با رقابت‌های مکزیک در بهمن ماه آغاز و با جام معروف کیم اونگ یانگ کره‌جنوبی به پایان می‌رسد. اما رویداد دیگر افتتاحیه‌ی رقابت های قهرمانی باشگاهه‌های اروپا توسط فدراسیون تکواندوی جهانی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 17 =

دکمه بازگشت به بالا