اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

رنگرز: حضور در کرواسی تحقق گام دوم چرخه انتخابی بود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در کرواسی مجموعه ای از اهداف مدنظر ما بود که به آن رسیدیم.

به گزارش پیشرو ورزش، حسن رنگرز در خصوص مسابقات کرواسی اظهار داشت: در وهله اول از اینکه فدراسیون کشتی امکان حضور ۱۸ کشتی گیر در رقابت‌های رنکینگ کرواسی را مهیا کرد صمیمانه از فدراسیون تقدیر و تشکر می کنم. چراکه در حال حاضر تأمین اعتبار ارزی کار بسیار دشواری است.

وی ادامه داد: در وهله دوم حمایت و پوشش گسترده رسانه ملی از این مسابقات را ارتفاق مبارکی می بینم که متناسب با جایگاه کشتی بعنوان ورزش اول است و از مجموعه دوستان در رسانه ملی صمیمانه قدردانی می کنم.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان تصریح کرد: مجموعه ای از اهداف مدنظر ما بوده که به آن رسیدیم، هدف ما از حضور در کرواسی تحقق گام دوم چرخه ی انتخابی تیم ملی بود. بر این اساس ۱۸ نفر به این مسابقات اعزام شدند تا مورد ارزیابی قرار گرفته و ما از دل عملکرد آن ها و خروجی این مسابقات نسبت به انتخاب نفرات برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا بعنوان گام سوم چرخه ی انتخابی اقدام نماییم.

وی افزود: انتخاب تیم ملی برای قهرمانی آسیا به منزله ی این نیست که کسانی که با شکست مواجه شدند شانس حضور در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صربستان و بازی های آسیایی هانگژو را از دست داده اند چراکه گام های دیگری در چرخه دیده شده که جام تختی گام چهارم ما است و در نهایت با ارزیابی که انجام خواهیم داد آماده ترین نفرات بعنوان ملی پوش انتخاب خواهند شد.

رنگرز به اهداف دیگر از حضور در کرواسی اشاره کرد و گفت: هدف بعدی ما میدان دادن به جوانان بعنوان پشتوانه های کشتی فرنگی بود و انصافا هم در جام جهانی آذربایجان و هم رقابت های امیدهای جهان جوانان شایسته کشورمان از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

وی ادامه داد: آگاه شدن از ظرفیت رقابت های رنکینگ هدف سوم ما بود و این رقابت ها با جوایز دلاری و ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می شد. سطح این مسابقات به گونه ای بود که در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرمک کمیت و کیفیت کار همچون رقابت های جهانی بود و ما ارزیابی و اطلاعات خوبی از وضعیت موجود کشتی فرنگی در این مسابقات بدست آوردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد: از مهمترین اهداف ما در رقابت های کرواسی شناسایی نقاط ضعف کشتی گیران و آنالیز وضعیت موجود کشتی برای طراحی تکنیکی و تاکتیکی فرآیند تمرینات آتی بود.

وی در این مورد تصریح کرد: بعنوان مثال باید طراحی فنون و تاکتیک بر مبنای قوانی داوری باشد. در کشتی ها روز خط زون به طور ویژه کشتی گیرانی مثل امین کاویانی نژاد و ایمان محمدیان نیاز به کار جدی تر دارند و با توجه به شرایطی که کشتی امروز دنیا دارد، حالت خاک تعیین کننده مبارزات است. لذا قطعا باید تمرکز تمرینات ما روی خاک شامل دفاع و اجرای فن باشد.

رنگرز در تکمیل صحبت های خود گفت: در مجموع یکی از فواید و خروجی های پررنگ مسابقات کرواسی شناسایی نقاط ضعف در مواجه با حریفان طراز اول دنیا بود.

وی گفت: خدا را شاکرم در ۳ رقابت اخیر کشتی فرنگی متناسب با ظرفیت ها نتیجه لازم را گرفت اما واقعیت روز کشتی فرنگی ایران در دنیا این نتایج کسب شده نیست و مبنای ما نتایج حضور در آخرین رقابت های جهانی که با کسب ۳ مدال و عنوان چهارمی به پایان رسید، است.

رنگرز ادامه داد: البته جایگاه فنی کشتی ما در رقابت های جهانی قطعا چهارمی نیست ولیکن معیار و ملاک وضعیت موجود آخرین مسابقات جهانی است با این تفاوت که رقابت های جهانی سال ۲۰۲۳ ما قبل المپیک و مسابقات کسب سهمیه است که به احتمال فراوان با حضور روس ها از کیفیت بالاتری نسبت به رقابت های دیگر برخوردار خواهد بود. لذا تلاش ما این است که گام ها را کوچک اما مستمر برداریم.

وی تأکید کرد: معتقدم کسب این نتایج در عین این حال که به اعتماد به نفس کشتی گیران کمک می کند ولیکن باعث حباب فکری برای کادر فنی نخواهد شد.

رنگرز در پایان با تشکر از مسئولان سفارت ایران در کرواسی گفت: صمیمانه از اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی قدردانی می کنم. انصافا حضور فیزیکی و حمایت ها و همکاری های سفیر و مجموعه عوامل سفارت ایران و مردم مقیم ایران در کرواسی به ورزش اول بسیار دلگرم کننده بود و مراتب قدردانی از کلیه این عزیزان را به نیابت از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی دارم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا