اخبار ورزشیورزش بانوان

رعدی: جلوی رفیق‌بازی را می‌گیریم/ کی‌روش رحمتی را در اوج کنار گذاشت

مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: ما هیچ بازیکنی را اخراج نکرده‌ایم و من با بازیکن سالاری مقابله می‌کنم.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، علی رعدی مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در نشست خبری درباره عدم حضور سه بازیکن در اردوهای ملی و اینکه یک بازیکن دیگر در تماس با شما بعد از دو غیبت به اردو دعوت شده اظهار داشت: ما مشکلی با کسی نداریم. من آمده‌ام ۴۰ سال تجربه‌ام را در اختیار این بچه‌ها قرار دهم. بدون چشمداشت از یاری، بابایی و دو سه مربی دیگر خواستم بازیکنانی که کیفیت بالا دارند برای بازی با روسیه اعلام کنند. بابایی اسامی را دارد یک لیست هم از چین‌سری گرفتم که تقربا مشابه لیست اول بود بعد هم از مربیان خواستم اسامی تیم‌های ملی را در سال‌های ۹۴-۹۵و ۹۶ را با پست‌ها و سابقه بازی به من بدهند تا به جمع‌بندی برسیم.

*غیبت ۴ بازیکن بحث‌برانگیز بود

وی افزود: اسامی ۲۵ بازیکن را معرفی کردیم،‌اردوی اول یک نفر آسیب دید ۴ بازیکن هم نیامدند. قرار بود یاری به عنوان مربی اضافه شود بعد تصمیم بگیریم سرمربی چه کسی است. اما او گفت چون سرمربی نیست نمی‌آید. ۴ نفر از تیم او به اردو نیامدند همین بحث‌برانگیز شد. مگر می‌شود ۴ نفر به تیم ملی کمک نکنند؟ پرسیدیم دلیل چیست گفتند ظاهرا بازی‌های لیگ‌شان سه روز پیش تمام شده و خسته هستند ونمی‌توانند بیایند اما بازیکن تیم‌های دیگر بودند. گفتند چون نامینو قهرمان شده این بازیکنان خسته هستند. از نفر بعدی سؤال کردیم گفتند چون مربی‌شان نیامده این بازیکنان هم نیامده‌اند. جواب‌ها متناقض بود.

*غیبت ۴بازیکن در را به روی جوانان باز کرد

مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان با بیان اینکه در اردوی دوم این ۴ بازیکن غیبت داشتند خاطرنشان کرد: سارا شیربیگی ۴ بار به من زنگ زد نمی‌دانستم کیست جواب ندادم. پیام داد و خودش را معرفی کرد. گفت پدرش در بیمارستان است در اردوی دوم باز هم تماس گرفت و گفت پدرش مرخص شده و باید از او نگهداری کند. اما دوستان دیگر با ما تماسی نداشتند. دیروز شنیدم یکی از آنها با نائب رئیس فدراسیون تماس گرفته است. آیا برای این عزیزان سخت بود با ما تماس بگیرند؟ مگر کادر فنی چند نفر است؟ نیامدن این بازیکنان در را برای جوانان باز کرد. در دو بازی با روسیه ۶ بازیکن جدید به زمین فرستادیم.

*در این چند سال در فوتسال بانوان پشتوانه‌سازی نشده است

رعدی با اشاره به زحماتی که توسلی برای تیم ملی کشیده عنوان کرد: همه می‌دانیم او بهترین بازیکن آسیا بوده است. اما نیامدن او فضا را برای مهدی‌پور باز کرد و شما دیدید او مقابل روسیه چقدر خوب ظاهر شد. توسلی به اردو نیامد ما هم نگفتیم آنها را نمی‌خواهیم در فرصت‌های بعدی از آنها دعوت می‌شود. ما تیم را برای بازی‌های چهارجانبه روسیه آماده می‌کنیم که این بازی‌ها برای ما بسیار با ارزش است و ای کاش می‌توانستیم ۳۰ نفر را ببریم. هیچ غرض و مرضی از سوی من و کادر نبوده است. ما کسی را قطع نمی‌کنیم بلکه اضافه می‌کنیم. در این چند سال اخیر در فوتسال بانوان پشتوانه‌سازی نشده است. ۳۲ بازیکن از استان‌ها به ما معرفی شدند که می‌خواهیم بعد از بازی‌های روسیه آنها را دعوت کنیم. فوتسال تنها رشته تیمی است که می‌تواند مدال بیاورد و پرچم ایران را بالا ببرد.

*از بازیکنان خواستم به اردو بیایند تا خودشان را ثابت کنند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید شائبه‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه بازیکنان به دلیل عدم پرداخت پاداش‌ها در اردوی ملی غیبت داشتند، تصریح کرد:هیچ ارتباطی ندارد. من به آنها گفتم به تمرین بیایید من هم از تاج دعوت می‌کنم تا با شما صحبت کند. اینکه شما به خانه بروید درست و قشنگ نیست شما باید بیایید تا خودتان را ثابت کنید. باید کمی صبور بود چون فوتسال بازی صبر است. من برای رسیدن بازیکنان به حق‌شان حتی دعوا هم می‌کنم.

*جلوی رفیق‌بازی را می‌گیریم

رعدی درباره اینکه آیا شما شرط و شروطی برای بازگشت ۳ ملی‌پوش به اردوها دارید، عنوان کرد: صد در صد آنها را برمی‌گردانیم. باید صبر کنیم تورنمنت روسیه تمام شود . تیم ملی برای آنهاست اما در فوتسال و فوتبال اسم نداریم چون اگر این موضوع مطرح بود باید مارادونا تا الان بازی می‌کرد. جلوی رفیق‌بازی را می‌گیریم اگر به من ثابت شود عدم حضور این بازیکنان برای گروکشی بوده است، زیبنده نیست. سعی می‌کنیم به گونه‌ای کار کنیم که این بازیکنان جوابگو باشند. وقتی دعوت شدند از آنها می‌پرسیم چرا نیامده‌اند. ممکن است بگویند چون حق و حقوقشان را نگرفتند اما این حق و حقوق پرداخت می‌شود باید صبر کرد.

وی درباره عدم حضور ایران در جام جهانی کوچک فوتسال گفت:‌این مسابقات برگزار نمی‌شود حضور در رقابت‌ها هم با تصمی‌گیری کمیته فنی فوتسال است. در حال حاضر برنامه‌ای در آسیا برای بانوان نیست اما اگر تیم رها شود به بانوان ضربه می‌زند. صحبت کردیم و خواستیم اردوها را قطع نکنند. من برنامه‌ام را به کمیته فنی داده‌ام آنها تصمیم‌گیرنده هستند.

*مهدی رحمتی هم در اوج کنار گذاشته شد

مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای پشتوانه سازی تیم ملی چیست و اینکه آیا این بازیکنان اگر نباشند نتیجه لازم کسب می‌شود، تصریح کرد: نتیجه‌گرایی با کار بنیادی فرق دارد. مثلا رحمتی در اوج بود اما کی‌روش او را به هر دلیلی کنار گذاشت و بیرانوند را پیدا کرد که جزو ۵ دروازه‌بان برتر شد. آیا کی‌روش اشتباه کرد؟ من برای توسلی احترام قائلم اما می‌گویم مهدی‌پور هم هست. ما باید یک بازیکن را آرام آرام به توسلی نزدیک کنیم تا جای او را بگیرد. دعوت از این بازیکنان حقشان است اما ممکن است خط بخورند. بازیکنی را اخراج نکرده‌ایم و من با بازیکن سالاری مقابله می‌کنم. اگر بازیکنی به سمت بازیکن سالاری برود و بگوید من هستم تیم ملی هست، می‌گویند تو نیستی ولی تیم ملی هست.

رعدی در مورد آمادگی بدنی بازیکنان گفت: این ضعف را در بازی با روسیه دیدیم آنها به بدنسازی نیاز دارند. این بازیکنان در بازی با روسیه ۳۴ دقیقه دوام آوردند. در تورنمنت روسیه هم بهترین تیم‌ها می‌آیند و به ما فشار می‌آورند که باید روی این موضوع کار کنیم.

*یک بازی اندازه ۱۰ جلسه تمرین ارزش دارد

وی درباره پیشنهاد کویت برای بازی دوستانه با ایران عنوان کرد: فوتسال ما نیاز به بازی تدارکاتی دارد. کمیته فنی تصمیم می‌گیرد و اطلاع می‌دهد اگر به صلاح تیم باشد بازی برگزار می‌شود. فوتسال هر چه بازی تدارکاتی داشته باشد جایگاه بهتری را در رنک جهانی خواهد داشت. هر بازی اندازه ۱۰ جلسه تمرین ارزش دارد و می‌تواند بازیکنان جوان را پخته کند.

مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه هنوز سرمربی تیم ایران معرفی نشده، خاطرنشان کرد: ۵ نفر را به صوفی‌زاده معرفی کردم و گفتم کارشان را دیده‌ام. چون آنها در کلاس‌ها شاگرد من بودند. گفتم اینها را به تیم ملی بیاورید تا ببینیم چه کسی می‌تواند سرمربی شود. ما که نمی‌توانیم یک نفر را از بیرون سرمربی کنیم. در ابتدای اردو هم اسمی برای سرمربی اعلام نشد. قرار بود بعد از اردو اعلام شود چه کسی بهتر است که یاری در تمرینات حاضر نشد.

*هیچ تنشی بین بازیکن و کادر وجود ندارد

رعدی درباره اینکه به نظر می‌رسد تعامل بین مربی و بازیکن نیست، گفت:‌این نظر شخصی شماست اما اگر اردوهای تیم ملی را می‌دیدید متوجه می‌شدید چقدر شاداب تمرین می‌کنند. من با بازیکنانم تعامل دارم، تاریخ تولد آنها را به روز می‌دانم و با گل و شیرینی به اردو می‌‌آیم. هیچ تنشی بین بازیکن و مربی نیست.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا