اخبار ورزشیفوتبال ایران

رسن: هنوز تصمیم قطعی برای جدایی از پرسپولیس نگرفتم/ باید دستمزد بگیرم تا بتوانم به خاطر کرونا آن را کاهش دهم

هافبک عراقی پرسپولیس از جزئیات پیشنهاداتش از اروپا عنوان کرد: از اروپا باشگاه های پرتغال، بلژیک و هلند به من پیشنهاد دادند.

به گزارش پیشرو اسپرت، بشار رسن، هافبک عراقی دوباره با خبرنگاران شبکه الکاس قطر ارتباط برقرار کرد و در بخشی از صحبت هایش درباره آینده نیز صحبت کرد.

رسن در ارتباط تصویری با شبکه الکاس قطر در برنامه «فالوور» در ابتدا درباره وضعیتش در پرسپولیس با شیوع ویروس کرونا در ایران، گفت: کرونا در ایران ابتدا از شهر قم شیوعش شروع شد. بعد از مدتی نیز به تهران شهر سکونت من رسید. در آن زمان خانواده و بسیاری از هموطنانم به دلیل شیوع این ویروس در ایران از من خواستند تا بزودی به بغداد برگردم. در ابتدا بازی ها در لیگ ایران بدون تماشاگر شد ولی با شیوع گسترده کرونا در تمام استان های ایران، فدراسیون این کشور مجبور شد بازی ها را به حالت تعلیق درآورد. خداروشکر من توانستم به بغداد برگردم و اکنون نزدیک به ۴۵ روز است که در کنار خانواده ام هستم.

هافبک عراقی درباره چگونگی بازگشتش به ایران در این شرایط بحرانی،گفت: واقعیت این است که اکنون برای ورود عراقی ها به ایران محدودیت است و هیچ پروازی نیست و بالعکس نیز این اتفاق رخ داده است یعنی ایرانی ها نمی توانند وارد عراق شوند. البته در آینده احتمال دارد  همه چیز بر وفق مراد باشد و من بتوانم برگردم.

وی درباره تمریناتش در ایام قرنطینه و دوری از باشگاه پرسپولیس، گفت: هر روز تمرینات انفرادی را برای آمادگی جسمانی انجام می دهم و مربی بدنساز پرسپولیس نیز به صورت هفتگی با من در ارتباط است و برنامه تمرینی می دهد. مهمترین  امر در این ایام حفظ آمادگی جسمانی است. ما این برنامه های تمرین خانگی را باید جدی بگیریم تا در زمان اتمام بحران کرونا و بازگشت به تمرینات گروهی مشکلی نداشته باشیم.

رسن در پاسخ به چگونگی ملحق شدنش به باشگاه پرسپولیس، گفت: بله من پرسپولیس را برنامه ریزی برای آینده خودم انتخاب کردم. این باشگاه پرهوادارترین باشگاه ایرانی است. وقتیکه در لیگ عراق بازی می کردم مشکل آمادگی جسمانی داشتم به همین خاطر لیگ ایران را انتخاب کرد چون از لحاظ قدرت جسمانی یکی از لیگ های سطح بالا آسیا است. در ۳ سال گذشته نیز به همراه پرسپولیس به اهدافی که داشتم رسیدم و ما ۳ سال متوالی قهرمان لیگ ایران شدیم و در سال ۲۰۱۸ نیز در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیدیم و مقابل تیم های قطری مثل السد و الدحیل بازی کردیم و با پیروزی مقابل آنها به فینال رقابت ها رسیدیم. بسیاری از رسانه های خلیجی می گویند بشار از لحاظ جسمانی ضعیف است و اگر این طور بود چطور در لیگ ایران به همراه پرسپولیس موفق شدم. انتظار ندارم رسانه های کشورهای حاشیه خلیج این طور درباره ام قضاوت کنند.

هافبک عراقی درباره موضعش درباره تصمیم باشگاه های فوتبال در ایام تعطیلات به کاهش دستمزدها، گفت: بله من هم با این توصیه فیفا موافق هستم. در این شرایط باید فوتبالیست ها باید همکاری کنند. فیفا مجوز داده تا ۷۰ درصد دستمزدها کاهش پیدا کند. (باخنده) البته این حکم برای من نمی توان اجرایی شود چون من باید دستمزدی بگیرم تا کاهش پیدا کند. (با لبخند)برای من ۳۰ تا ۵۰ درصدم هم زیاد است چون دستمزدم به وقت پرداخت نمی شود.

هافبک پرسپولیس درباره پیشنهادی رسیده به او، گفت: بله من اکنون از لیگ های قطر وعربستان پیشنهاد رسمی دارم. همچنین از اروپا نیز پیشنهاد دارم. هنوز تصمیمی درباره آینده ام نگرفتم و در حال بررسی پیشنهادها با مدیربرنامه ام هستم. همچنین پیشنهادی اروپایی ام رسمی نیست بلکه از طریق واتساپ و اینستاگرام از سوی باشگاه های اروپایی بوده است. البته این طبیعی است همه منتظر این هستند تا وضعیت موجود تعطیلی ها به پایان برسد و بعد تصمیمات لازم را بگیرند. من همه هنوز تصمیم نهایی را نگرفتم و باید در آینده تصمیم گیری کنم. پیشنهادهای اروپایی من از هلند، بلژیک و پرتغال است.

مجری قطری در ادامه به شوخی با رسن پرداخت و از او سوال کرد پیشنهاد قطری تو از سوی تیمی است که لباس سرخ دارد. هافبک پرسپولیس (باخنده)جواب داد: نمی توانم پاسخ سوال را بدهم ولی خودت می گویی لباسش سرخ رنگ است. هنوز درباره آینده ام تصمیمی نگرفتم.

رسن در پاسخ به سوال کاربران این برنامه قطری درباره اینکه اگر السد به شما پیشنهاد دهد، قبول می کنید، گفت: السد یکی از تیم های بزرگ آسیا است و من به این تیم احترامی زیادی قائل هستم. من به همراه پرسپولیس با السد در لیگ قهرمانان آسیا ۴ بار بازی کردم. در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز السد در ورزشگاه آزادی می توانست برنده بازی باشد و اما درخشش علیرضا بیرانوند، دروزاه بان تیم ملی ایران مانع از این اتفاق شد. من به ژاوی و تیمش احترام زیادی قائل هستم.

هافبک عراقی درباره تصمیم خود در آینده دوباره تاکید کرد: من اکنون از تیم های حاشیه خلیج فارس و اروپا پیشنهاد دارم و تابستان نیز قرارداد با پرسپولیس تمام می شود هنوز هیچ تصمیم قطعی نگرفتم. شاید پیشنهادی از اروپا را قبول کنم که مبلغش خیلی پایین باشد یا شاید پیشنهادی با مبلغ بالا از باشگاه های حاشیه خلیج فارس را بپذیرم. باید بگویم که هنوز هیچ تصمیم قطعی ای نگرفتم و در حال بررسی وضعیت هستم.

رسن درباره اینکه هواداران تیم نیرو هوایی عراق برایش مهمتر هستند یا پرسپولیس، گفت: سوال سختی است. اما باشگاه نیرو هوایی بدون شک اهمیت زیادی برایم دارد. من از این تیم رشد کردم و به اینجا رسیدم و هوادارانش نیز همیشه به من لطف داشتند. اما هواداران پرسپولیس نیز همیشه مرا حمایت کردند. برخی از آنها حتی در بازی مقابل تیم ملی ایران هم مرا حمایت کردند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا