اخبار ورزشیورزش های رزمی

رحیمی: حکم رفع محرومیت ساعی آمده است

مدیر فنی تیم های ملی تکواندو گفت: حکم رفع محرومیت هادی ساعی آمده و او‌ هفتم فروردین به گرنداسلم می‌رود.
به گزارش پیشرو ورزش، نشست خبری فدراسیون تکواندو امروز سه شنبه ۲۳ اسفندماه با حضور هادی ساعی رییس فدراسیون، اصغر رحیمی، مدیر فنی تیم‌های ملی و شهرام اربابی رئیس کمیته داوران در محل فدراسیون برگزار شد. رحیمی مدیر فنی تیم های ملی در مورد حل مشکل محرومیت رئیس فدراسیون تکواندو توضیحاتی را ارائه کرد.

رحیمی در این نشست خبری اظهار داشت: در مسابقات جهانی مکزیک که امسال در رده سنی بزرگسالان برگزار شد، اعتراضات و اشتباهات خیلی زیاد وجود داشت و حتی مربیان گروهی را در شبکه های اجتماعی درست کرده بودند و‌ مشکلات را با هم در میان میگذاشتند ‌و یکی یکی آنها را بررسی می‌کردند. با توجه به اشتباهات زیادی که وجود داشت ۲۰ کشور اول دنیا که به دنبال سکوی قهرمانی بودند به مسائل داوری اعتراض داشتند. بنده و هادی ساعی هم به صورت طبیعی به بازی متین رضایی و بازیکن المپیکی ترکیه اعتراض کردیم و فردای همان روز مسابقات ساعی را یک سال محروم کردند ما هم به حکمی که اعلام شد بلافاصله اعتراض کردیم و با فدراسیون جهانی نیز برای همین موضوع جلسه داشتیم.

وی در ادامه افزود: در تمام پرونده‌های این شکلی در بین الملل من به یاد ندارم بیرون بیایم و اکثرا بازنده هستیم، اما گفتیم بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی در جایگاهی نیستند که بخواهند رئیس فدراسیون را محروم کنند. همچنین بر اساس منشور المپیک باید دفاعیات فرد متهم‌ شنیده شود و حتی گفتیم اگر مجبور شویم به کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض می‌کنیم. حتی گفتیم هیچ سیستم اعتراضی وجود ندارد و همین امر منجر می‌شود که ۲۰ کشور اعتراض داشته باشند.

مدیر تیم های ملی تکواندو خاطرنشان کرد: اتفاق بدتر رای دادن کمیته مسابقات بود و ما باید برای شکایت به آنجا مراجعه می‌کردیم و حق داشتند از ۶ ماه تا ۴ سال افراد را محروم کنند، ساعی را یک سال از تاریخ ۲۰ نوامبر محروم کردند. البته در حکم ساعی اشاره شده بود که به عنوان رئیس فدراسیون می‌تواند کارهای خود را انجام دهد، اما طوری این موضوع عنوان شد که ساعی نمی‌توانند در فدراسیون حضور داشته باشند! ما به دنبال رفع مشکل نبودیم بلکه به دنبال حل موضوع بودیم و دوستان از دفاعیات ما متقاعد شدند تا اینکه در تاریخ ۱۷ ژانویه و در اولین جلسه هیات اجرایی بررسی پیشنهادات ما بود.

وی افزود: در این جلسه مشخص شد محرومیت آنها در اساسنامه نیست و قرار شد سازوکاری تعریف شود و تمام فدراسیون‌های ملی به این پیشنهاد از سوی فدراسیون‌های ملی رای داده شد و از ۹۸ رای، ۸۹ رای معتبر بود و ۸۷ نفر رای به حذف قانون محرومیت در محل مسابقات داشتند و این اتفاق مهمی بود.
البته در گذشته روشی برای اعتراض نبود، اما با پیشنهاد ما اتفاق خوبی افتاد و همه خوشحال هستند. نامه رسمی رفع محرومیت ساعی هم آمده است و ایشان ۷ فروردین به گرنداسلم می‌رود.

رحیمی در پایان با اشاره به اینکه آنهایی که دلسوز تکواندو نیستند، محرومیت ساعی را طوری دیگر جلوه میدهند، گفت: محرومیت ساعی در محل مسابقات هم لغو شد، اما ما دنبال متقاعد کردن آنها بودیم. البته کسانی که دلسوز تکواندو نیستند این موضوع را طوری دیگر جلوه دادند. با وجودی که از دستگاه‌های اصلی حمایت نمی‌شویم، اما مسیر خوبی را می‌رویم و در هر وزن المپیکی ۴ بازیکن داریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا