اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

ربیعی: کلیدهای تراکتور را از کار انداختیم

سرمربی مس رفسنجان گفت: راه‌ها و کلیدهای ارتباطی تراکتور را از کار انداخته بودیم و در نهایت پیروز شدیم.

به گزارش پیشرو ورزش، محمد ربیعی پس از برتری یک بر صفر مس رفسنجان مقابل تراکتور، اظهار داشت: ابتدا به تیم با اصالت تراکتور، کادرفنی محترمش و بازیکنانش خسته نباشید می‌گویم. همچنین به تیم مس رفسنجان و بازیکنان خودم خدا قوت می‌گویم. همانگونه که گفتم بازی است که در ۱۸ قدم‌ها اتفاقات زیادی می‌افتد. به ویژه در نیمه اول خیلی روی مدار برنامه حرکت کردیم.

وی افزود:‌ راه‌ها و کلیدهای ارتباطی تراکتور را از کار انداخته بودیم اما می‌دانستیم نقطه قوت این تیم روی ضربات ایستگاهی و اوت‌های دستی است. در بازی های گذشته از این طریق به گل رسیده بودند و امروز هم روی این ضربات تحت فشار قرار گرفتیم اما در دفاع این ضربات خیلی متمرکز و خوب عمل کردیم و فرصت آنچنانی ندادیم.  بی‌شمار در نیمه دوم موقعیت‌های فراوانی را به ویژه در تک به تک‌ها خراب کردیم.

سرمربی مس رفسنجان خاطرنشان کرد: استمرار از دست دادن فرصت‌ها به شکل پیاپی باعث شد تیم حریف انگیزه بگیرد. وقتی دیدند ما گل نمی‌زنیم به خودشان گفتند جلو برویم تا دست‌کم ما گل بزنیم. ۴-۳ دقیقه آخر مقداری به ما فشار آورد اما شاید اگر توپ‌های‌مان گل می‌شد، با نتیجه بیشتر از یک گل می‌توانستیم برنده شویم. این برد را به مردم شریف و هواداران خوب رفسنجان تبریک گفته و خودمان را برای بازی بعدی آماده می‌کنیم.

ربیعی درمورد داوری این بازی، گفت:‌ مس رفسنجان تیم مظلومی است اما درباره صحنه مشکوک به پنالتی اجازه بدهید کارشناسان تحلیل کنند. امروز برای من جلوتر ریتم بازی و موقعیت‌هایی است که ایجاد کردیم اما باز هم می‌گویم مس در این حوزه مظلوم است.

وی درباره اینکه آیا راهکاری برای آسیب خوردن مس رفسنجان بابت از دست رفتن موقعیت‌هایش دارد، توضیح داد: فوتبال بازی‌ای است که باید از فرصت‌هایت استفاده کنی در غیر این صورت این شانس را به تیم مقابل می‌دهی تا از فرصت‌هایش استفاده کند. طبیعت این بازی است. آن قسمت هایی که برعهده ما بوده تا بتوانیم فضا را ایجاد کرده و در همه بازی‌ها این همه فرصت از دست ندهیم، انجام شده است. مس رفسنجان در ایجاد موقعیت از تیم‌های خوب بوده است. بخشی از کار مهارت فردی و بخش دیگر مربوط به استرس و فشار بچه‌های خط جلوی ما است. فرصت از دست می دهیم و همه این موضوع را می‌گویند. در بازی بعدی هم تحت فشار فرصت از دست می‌دهیم. باید این فشار را از بچه‌های جلوی زمین‌مان کم کنیم.

سرمربی مس رفسنجان اضافه کرد: باید مقداری این فشار را برداریم. قبول دارم اگر این موضوع بلندمدت شود، آسیب جدی اش به تیم می رسد. فراز امامعلی امروز سه فرصت از دست داد اما قول می دهم جایی گل می زند و فشاری از روی تیم برمی دارد که هیچکس فکرش را هم نمی کند.  در سه سال اخیر برای ما گل‌های حساس هم زده اما باید به او انرژی و روحیه داد. من هم حامی‌اش هستم. همانگونه که از ابتدای فصل درباره منشا می‌گویند. من هم قبول دارم خیلی خوب نیست اما به عنوان مربی‌ حامی‌اش هستم.  مگر اینکه به نقطه ای برسم که ببینم حمایت من هم دیگر جواب نمی‌دهد.

ربیعی تصریح کرد: وظیفه دارم از شاگردانم حمایت کنم و با تمرین و ممارست رو به جلو برویم. مس رفسنجان در هشت بازی بدون شکست بوده است. در بیشتر بازی‌ها فرصت زیادی به حریفش نداده و ریتم خوبی در دفاع و حمله داشته است. اگر در چند بازی هم اشتباهات داوری نبود و حق مسلمش را خوردند، شاید الان در جایگاه اول جدول بود.  وظیفه دارم بچه‌ها را حمایت کنم. شیمبا فوق‌العاده کارش را انجام می‌دهد. محسن آذرباد روز به روز در مسیر بهتر شدن است. جوان‌‌های خوبی مثل امید لطیفی، مهدی محبی و علی زارع هم داریم.

وی  درباره عملکرد محمد حسین کریم‌زاده، گفت: خدا را شکر صحبت‌هایی که درباره تشکیل تیم ب برای جوان‌های بومی کرده‌ایم ظاهرا به ثمر نشسته است. واقعا از صمیم قبلم خوشحال هستم. زیرا جز رسالت‌های کاری من بود و خدا را شکر این اتفاق می‌افتد. از باشگاه هم تشکر می‌کنم. محمد حسین از بچه‌های بومی است و توانایی خوبی در بخش تهاجمی دارد که به موازاتش نقصان‌هایی هم در کار تدافعی دارد. به صلاحدید ما بازی می‌کند. در جایی که کار دفاعی برای ما اهمیت دارد، از حسن جعفری به خاطر تجربه و قابلیت‌هایش استفاده می‌کنیم. جایی هم از کریم‌زاده استفاده کردیم مثل دیدار امروز و بازی با هوادار. از این بازیکن راضی هستم اما امروز ۴-۳ اشتباه فاحش در دفاع داشت. وقتی تیمی خوب ضربه ایستگاهی می‌زند، نباید خطای بی‌مورد بدهد زیرا به نقطه قوت حریف کمک می‌کند.  در دو مورد هم در پوشش اشتباه کرد. در نهایت خوشحالم که در مسیر است.

درمورد اینکه آیا تعطیلی‌های مدوام لیگ به ضرر تیمش شده است، پاسخ داد: این موضوع به خاطر جام جهانی است و مربی تیم ملی زمان‌هایی می‌خواهد. نه من بلکه همه تیم‌ها می دانند رفت و برگشت به شرایط بازی کار سختی است. اینجا تصمیم گیرنده سازمان لیگ است اما نشنیده‌ام لیگ ۳-۲ هفته تعطیل شود.

ربیعی افزود: تیم مس رفسنجان برای رسیدن به این کیفیت بازی روزهای سختی را سپری کرده و مقداری دوست دارم رسانه‌های رفسنجان بیشتر این موضوع را بازتاب بدهند تا در آینده جای رشد و پیشرفت بیشتری وجود داشته باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا