اخبار ورزشیفوتبال ایران

رئیس فدراسیون فوتبال:ایمان دارم به عنوان تیم اول صعود می کنیم

عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به توانایی بازیکنان تیم ملی ایمان دارم و مطمئن هستیم که به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود می‌کنید.

به گزارش پیشرو ورزش، شهاب عزیزی خادم،  در مراسم ضیافت شام با اعضای تیم ملی تیم فوتبال اطهار داشت:عنایت ویژه خداوند شامل حال تیم ملی فوتبال شد تا امشب دوباره این جا جمع شدیم آن هم در شرایطی که تیم در شرایط بدی بود و داشتیم با جام جهانی خداحافظی می کردیم. به لطف، اسم و اذن و کرم الهی و دعای مقربین درگاهش، امروز سربلند و آماده مرحله دوم هستیم. امروز بازی بسیار مهمی داریم.

وی ادامه داد: امید داریم به لطف خداوندی تا انشالله فردا پیروز شویم و بعد هم در دوحه موفق باشیم،پیروزی ها مستمر باشد و قدم در راه جام جهانی بگذاریم. به نوبه خودم لحظه به لحظه تمام شرایط تیم ملی را چک می‌کنم. از دکتر نوروزی که به ما ملحق شده و در بحث کادر مدیریتی پزشکی تیم ملی تلاش می کنند تشکر می‌کنم. جای آقایان اسکوچیچ و هاشمیان هم خالی است و امیدواریم که هرچه زودتر تست کرونای آنها منفی شود و به جمع ما اضافه شوند.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: جا دارد از آقای سجادی، وزیر محترم ورزش و جوانان تشکر کنم چون روز گذشته محبت کردند و سر تمرین آمدند اما به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی، پزشکی و استانداردهای AFC، باید فاصله ها حفظ می‌شد. او به شما سلام ویژه رساند و لطف خدا بود که وی از جامعه ورزش بوده، کار اجرایی کرده و دانشگاهی است. در حوزه مدیریت فوتبال کار کرده، از جنس ورزش است و علاقمند بوده و ان‌شاءالله بیشتر از ظرفیت‌های‌شان استفاده می کنیم. از عزیزانی که در دور قبل حامی ما بودند هم تشکر می‌کنم.

عزیزی خادم ادامه داد: شما مسلط به امور هستید. مسئله مهمی که باید به آن بپردازیم، بحث میزبانی بود که اتفاق میمون، مبارک و سنگینی رخ داد. در بحرین کارها معجزه آسا بود. فراموش نکنید خیلی از شما در مقابل بحرین بازی کردید و این سال ها ایران با مربیان متعدد نتیجه نگرفته بود اما همین شما بودید که در بحرین پیروز شدید. فراموش نکنید که اگر امروز کنار هم هستیم، به لطف خدا و همان پیروزی ها است. نتیجه ای رقم زدید که در تاریخ رقم نخورده بود. تاریخ را در حوزه رویارویی تیم ملی با فوتبال کشورهای خلیج فارس عوض کردید و به همین دلیل تجربه و عبرت بزرگی بود تا برنامه ریزی قوی تری انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: مهدی مهدوی کیا به ما به عنوان مشاور فنی من و سرمربی تیم ملی فوتبال امید انتخاب شد و در سفر قطر نیز ما را همراهی خواهد کرد. ما قطعا نگاه و مکانیزم نظارتی در حوزه فنی قائل هستیم. همزمان با آن به نظم و به انضباط اهمیت می دهیم و با رفاقت، همدلی، یکدلی و اعتماد به هم کارهای بزرگی انجام می دهیم که منجر به ستاره های ماندگار در فوتبال شود. کریم باقری در بحرین خیلی به ما کمک کرد. امیدوارم در جام جهانی و جام ملتها کنار هم باشیم و قله های افتخار را طی کنیم. اکنون در رنکینگ در جای مناسبی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مسیر را عوض کنیم تا بازیکنان ایرانی در باشگاه‌های بزرگ حضور داشته باشند. هرچند این اتفاق امروز برای خیلی از شما افتاده است. مهدوی کیا روز گذشته به من نکته ای را گفت که بسیار جالب بود. او می‌گفت روزی که در آلمان حضور داشته ۱۴ بازیکن ایرانی در آلمان بازی می کردند و اکنون چند بازیکن بیشتر نیستند.

عزیزی خادم ادامه داد: در بحرین با افتخار و به لطف خدا فرا معجزه ما را از آن وضعیت بیرون آورد و به عنوان سرگروه صعود کردیم. فراموش نکنید یک مساوی می توانست همه تیم های ملی و فوتبال ایران را به سمتی ببرد که شاید ده ها سال طول می کشید تا به شرایط ایده آل برگردیم. از دیگر سو میزبانی مسئله مهمی است که به ما برگشت.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد:امروز در تیم المپیک قرار است یک تیم فنی آلمانی فعالیت خود را آغاز کند که یک برنامه‌ریزی اصولی برای آینده فوتبال ایران و تغییر نسل فوتبال کشورمان در جام جهانی بعد را در دستور کار دارد. من مطمئنم و به توانایی شما ایمان دارم که به عنوان تیم اول صعود می‌کنید و شما را در باشگاه‌های بزرگ دنیا خواهیم دید. مطمئنم وقتی این مهم انجام شود، خیلی از شما بعد از جام جهانی به تیم های بزرگ خواهید رفت.

وی ادامه داد: ایران جز قدرت اول آسیا و بیست و ششم دنیا است اما  می‌خواهیم که به رده های بهتر برویم. شرایط ویژه و مهیا و تیم همکار صادقانه در کنار تیم ملی هستند. امروز تیم ملی فوتبال ایران یک پرواز اختصاصی از هواپیمایی زاگرس دارد و تا پایان جام جهانی و شاید جام ملتها با ما خواهد بود.  فدراسیون فوتبال صادقانه در کنار شما است. در این مسیر کریم باقری با حیا بوده، ایستاده و بارها کاری کرده که فدراسیون و تیم را حمایت کرده است. وحید هاشمیان نیز نشان داد که پول برایش اهمیتی نداشته و پیراهن تیم ملی برای او مقدس است. مانند شما که این پیراهن برایتان ارزش بالایی دارد.

عزیزی خادم ادامه داد: حیف که سردار آزمون در بازی مقابل سوریه نخواهد بود، اما قوی تر از همیشه در تمرین حضور دارد و دوستان خود را برای پیروزی در بازی فردا تشویق می کند. دیگر بازیکنان هم همین گونه هستند و به طور مثال آن‌هایی که در بحرین حتی روی سکو بودند، نشان دادند حرفه ای و با اخلاق هستند. این یعنی در تیم، نگاه رقابتی ناسالمی وجود ندارد و همین یک نکته را با دنیا نمی شود عوض کرد. انسان‌ها اگر صادقانه در هر راهی قدم بردارند، در بهترین جا قرار می‌گیرند. شما نشان دادید که با قلب‌تان پیش رفته اید و کنار تیم ملی و مملکت خود هستید.اعتبار خودتان را از خدا، مردم و فوتبال گرفته اید و امروز ملت ایران و ما به شما افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: در هر قسمتی که لازم باشد و بتوانیم از شما حمایت می کنیم. تمام تیم های ملی ما کاملا کنترل شده برنامه ریزی کرده و کار می کنند. در این مسیر هر کسی بخواهد خارج از مسیری برود که اعتقاد ماست و آن اعتقاد هم چیزی جز توسعه نیست، خودش خارج می شود. امیدوارم برای جام جهانی که به ما نزدیک است، به خوبی آماده شویم. شکوهمندانه و سربلند بیرون بیاییم و دوست دارم همه شما را در بهترین باشگاههای دنیا ببینیم. فوتبال ایران در دنیا آن گونه که شایسته است دیده شود. بازیکنان کره و ژاپن در باشگاه‌های دنیا حضور دارند و ما هیچ چیزی از آنها کم نداریم. تمام قد کنار شما هستیم تا شما به موفقیت برسید.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: بعد از بازی برابر عراق، باید آماده بازی با امارات و کره جنوبی شویم. البته تقریبا به شکل همزمان تیم ملی فوتسال نیز رویداد مهم جام جهانی را پیش رو دارد. تیم ملی فوتسال نمادی برجسته است و در رنکینگ جدیدی که فیفا اعلام کرد، در جایگاه ۵ دنیا قرار گرفته است. آن‌ها دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال بلاروس داشتند و پیروز شدند. تیم ملی فوتبال بانوان هم در مقدماتی جام ملت‌ها با اردن و بنگلادش بازی دارد. حتی برای همان تیم هم امروز پرواز اختصاصی در نظر گرفته شده است. تیمی که مدت‌ها هیچ فعالیتی نداشت.

وی در ادامه از رونمایی پیراهن تیم ملی هم خبر داد و گفت: به زودی از پیراهن تیم ملی رونمایی می کنیم. برای اولین بار از حالت سنتی تیم ملی را خارج می‌کنیم و در تمام رده های تیم ملی این رونمایی را خواهیم داشت. در راستای توسعه فوتبال قدم به قدم پیش می رویم. بخشی از فروش پیراهن تیم های ملی را صرف توسعه فوتبال در بخش بانوان و آقایان خواهیم کرد. با رابردوما وارد مذاکره شدیم و در این بخش، برند تیم ملی را ایجاد می‌کنیم. تا همین جا نیز بعد از مذاکرات طولانی به نتیجه رسیدیم. این امر اولین بار اتفاق می افتد و بهترین کار ممکن است. هدف‌مان این است که با ساز و کاری برنامه ریزی شده و مدون و حرفه ای پیش برویم و قرارداد لباس را امضا کنیم.

وی افزود: سال‌ها به شکل سنتی پیش رفتیم. با این توافق نزدیک به ۳۰ درصد اسپانسرینگ و مارکتینگ، وارد فضای فوتبال خواهد شد و این امر به ما کمک می کند. ما وظیفه کمک به استانهای محروم را داریم. با این اتفاقی که برای فوتبال و لباس تیم ملی افتاده، یک برندینگ جدید را وارد فوتبال کرده و و اعتبار را به فوتبال برگرداندیم. تک تک مجموعه از پرسنل فدراسیون تا بازیکنان، از هیچ تلاش برای موفقیت و سربلندی دریغ نمی کنند. آنها می دانند اخلاق، انضباط و الگو بودن مهم است تا تمام برنامه ریزی ها به درستی پیش برود.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای تیم های پایه و فوتبال بانوان و توسعه از این برندینگ استفاده می کنیم. راهکار فدراسیون مبتنی بر توسعه است که این توسعه نیاز به بودجه دارد. بحث لباس را بعد از برگشت از قطر پیگیری خواهیم کرد. تیم ملی فوتسال روز نوزدهم شهریور به لیتوانی می‌رود و پیش از اعزام از پیراهن این تیم نیز رونمایی می شود. باید جامعه ایران را تشویق کنیم تا لباس تیم ملی را بخرند تا بخشی از آن به استعداهای استان‌های کم برخوردار برسد. امروز ۳۱ هزار نفر در سامانه استعدادیابی ثبت نام کردند که فدراسیون هزینه آن را تامین کرد. هدفمان این است که با برگرداندن فوتبال به مسیر درست، فوتبال را تجاری سازی کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا