اخبار ورزشیسایر اخبار

دیدار رییس سازمان فرهنگی خانواده کل سپاه با خانواده شهیدان طوقانی

رییس سازمان فرهنگی خانواده کل سپاه به اتفاق مسوول تربیت بدنی این سازمان با خانواده شهیدان طوقانی دیدار کردند.
به گزارش پیشرو ورزش، همزمان با چهل و دومین سالروز بزرگداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین زنگنه (رییس سازمان فرهنگی خانواده کل سپاه) و سرهنگ حمید باقری (مسوول تربیت بدنی سازمان فرهنگی خانواده کل سپاه و دبیر هیات پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح) در منزل دو بردار شهید محمد و سعید طوقانی حضور یافته و با خانواده این شهیدان بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کردند.
رییس سازمان فرهنگی خانواده کل سپاه با اشاره به این که فرهنگ دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید در جامعه نهادینه شود، گفت: احترام جامعه نسبت به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نشان‌دهنده پایبندی به ارزش‌های ملی و مذهبی است. او ضمن تجلیل از تربیت مذهبی و مکتبی این شهیدان، روایت زندگی این خانواده مکرم و شهدای ارزشمندی که به انقلاب تقدیم نموده‌اند را درس بزرگی برای جامعه و به ویژه خدمت‌گزاران و مسئولین نظام دانست.
زنگنه با تأکید بر این که تکریم شهدا و خانواده شهدا به عنوان یک فریضه و تکلیف بر همگان واجب است، افزود: در آموزه‌های دینی، سیره اهل‌بیت(ع) و سیره بزرگان بر تکریم خانواده شهدا تأکید شده و باید به عنوان یک فریضه به آن نگاه کرد.
وی امنیت، آرامش و اقتدار امروزه نظام اسلامی را مرهون جانفشانی شهیدان به عنوان پهلوانان حقیقی این مرز و بوم دانست و تأکید کرد: شهیدان والامقام، دفاع از میهن و اسلام را بر رفاه خود و خانواده ترجیح دادند و تمام توان و هستی خود را که جانشان بود، در طبق اخلاص گذاشتند و برای اسلام تقدیم کردند.
رییس سازمان فرهنگی خانواده کل سپاه با اشاره به این که در مقام عمل باید قدردان خون این شهیدان باشیم و با تکریم خانواده آنها یاد و خاطره‌ آنان را گرامی داریم، بیان کرد: تجلیل عملی از شهدا و خانواده آن‌ها به معنی ادامه راه و حرکت در مسیر شهدا است.
وی با بیان این که صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا برای آحاد مختلف مردم یک الگو و درس بزرگ است، گفت: توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های گوناگون در پرتو همین رشادت‌ها و مقاومت‌ها به دست آمده است.
زنگنه از مادر گرانقدر شهیدان طوقانی طلب دعای خیر جهت خدمت‌گزاری بیشتر و ادامه راه شهدای عزیز را کرد.
لازم به ذکر است: محمد طوقانی جزو شهدای برجای مانده عملیات والفجر یک در شمال فکه بود که در بهار ۱۳۷۳ پیکرش پیدا شد. بعد از سه سال در سال ۱۳۷۶ هم پیکر سعید طوقانی تفحص شد و چون جزو عملیات تفحص خارج از مرز بود با چند واسطه برگشت داده شد. در حقیقت سعید در منطقه همایون در شرق دجله در عملیات بدر به شهادت رسیده بود.در این دیدار آقایان علی و یوسف طوقانی ، برادران شهید نیز حضور داشتند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا