اخبار ورزشیفوتبال ایران

دوحه شهرِخاک و گرانی و با صدای اذانی که دل مربی تیم ملی را بُرد+تصاویر

شهر دوحه در کشور قطر با وجود برج‌های آسمانخراشی که دارد اما به علت ساخت و سازهای متعدد به شهری پر از خاک تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از قطر، تیم ملی فوتبال ایران حدود ۱۰ روز است در دوحه قطر و در کمپ اسپایر اردو زده و خود را برای دیدار های چند روز آینده در جام ملتهای آسیا آماده می کند اما جدا از جذابیت های ویژه ای که کمپ اسپایر در دوحه دارد این شهر به شهر خاک معروف است اما چرا خاک؟

از روزی که قطری ها موفق شدند مجوز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بگیرند استارت نوسازی در دوحه خورد و کارگرانی که از کشورهای مختلف راهی قطر شده اند مشغول کار شبانه روزی در دوحه هستند تا این کشور کوچک بتواند از بهترین تیم های فوتبال دنیا میزبانی کند. همین موضوع باعث شده تا دوحه تبدیل به شهر خاک ها شود و اگر در روز به خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها نگاه کنید با انبوهی از خاک روی این خودروها مواجه می شوید.

مسئولان شهری مدتی است استارت راه اندازی مترو در دوحه را زده اند و در نقاط مختلف این شهر ایستگاه هایی را برای تردد مسافران جام جهانی در نظر گرفته اند که البته این موضوع برای شهروندان جای خوشحالی دارد. یکی از مسئولان سفارت ایران در قطر مدعی شد این متروها برای افرادی که خودروهای چندان لوکسی سوار نمی شوند خیلی خوب است چون آنها عصرها راحت با مترو تردد می کنند. البته چراغ های قرمز شهر دوحه آنقدر خسته کننده است که بعضا باید ۵ تا ۶ دقیقه پشت یک چراغ قرمز منتظر ماند!

البته در دوحه مکان های دیدنی زیادی یافت می شود که یکی از آنها برج بزرگ اسپایر است. برج اسپایر در حال حاضر بلندترین آسمان‌خراش دوحه است، این ساختمان ۳۰۰ متری که با نام Torch Doha نیز شناخته می‌شود، مشعل بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ بود و حالا تبدیل به یک هتل زیبا شده است استادیوم ۴۰ هزار نفری خلیفه هم که میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود، از بالای این برج، به‌ خوبی نمایان است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در دوحه پخش صدای اذان در تمامی مراکز مهم و مساجد این شهر و همچنین کمپ ورزشی اسپایر است.نکته ای که نگاه یکی از مربیان تیم ملی را هم به خود جلب کرده و او هر روز به پخش صدای اذان واکنش نشان می دهد.اوسیانو کروز مربی تیم ملی هنگامی که صدای اذان در دوحه پخش می شود می گوید: من این صدا را دوست دارم، نوای دلنشینی است و می دانم این صدا برای خبر کردن مسلمانان برای راز و نیاز با خدا است. هر روز وقتی این نوا پخش می شود توجهم را جلب می کند.

و در پایان باید به گرانی در کشور قطر اشاره کرد، شاید اگر ما ایرانی ها سری به بازارهای قطری بزنیم از قیمت برخی اجناس شوکه شویم! واحد پول قطر ریال است و هر ریال این کشور نزدیک به ۲۹۰۰ تومان در کشور ما می شود. نیم گیگ اینترنت در اپراتورهای کشور قطر به پول ایران رقمی حدود ۷۰ هزار تومان می شود، یا برای تزریق یک آمپول باید رقمی حدود ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کرد. با این شرایط بدون شک حضور ایرانیان در جام جهانی جهانی ۲۰۲۲ سخت خواهد بود و آنهایی که در قطر برای تماشای بازی ها حضور پیدا می کنند باید پول زیادی در این کشور خرج کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا