اخبار ورزشیسایر اخبار

دلخوری قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی از خُلف وعده مسئولان استانداری تهران

تعدادی از قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از خُلف وعده مسئولان استانداری تهران دلخور و ناراحت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین دوره از بازی‌های پاراآسیایی در حالی مهرماه سال جاری جاکارتای اندونزی به پایان رسید که کاروان ورزشی ایران با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز در رده سوم جدول مدالی قرار گرفت. ایران در این دوره از بازی‌ها فراتر از پیش بینی‌ها عمل کرد و نه تنها یک پله صعود داشت که حتی برای رده دومی نیز با کره جنوبی رقابت کرد، اما در نهایت تنها با ۲ مدال طلای کمتر از کره جنوبی در رده سوم ایستاد. این بهترین جایگاه ایران در ادوار بازی‌های پاراآسیایی است.

حالا بعد از گذشت حدود ۵ ماه از پایان این رقابت‌ها قهرمانان پارالمپیکی در حالی‌که در انتظار عملی شدن وعده‌های مسئولین در پرداخت پاداش‌هایشان بودند، با سدی از بدعهدی‌ها مواجه شده‌اند که باعث دلخوری آنها شده است.

تعدادی زیادی از قهرمانان رشته‌های مختلف در تماس با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ضمن گلایه از مسئولان استانداری تهران در عدم پایبندی به وعده‌های خود خواستار پرداخت پاداش‌های وعده داده شده از سوی مسئولان این نهاد شدند.

نادر مرادی، نایب قهرمان پاراوزنه‌برداری در این خصوص به خبرگزاری فارس گفت: در حالی‌که استانداری تهران قبل از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی وعده پرداخت ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان به قهرمانان طلایی، نقره‌ای و برنزی بازی‌های پاراآسیایی را داده بود، اما بعد از گذشت ۵ ماه به ما اعلام کرده‌اند که این جوایز به ما تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت استانداری بارها امروز و فردا می‌کرد و هر بار به بهانه‌های مختلف از جمله ماه محرم و صفر، عدم تخصیص بودجه و … از اهدای جوایز خودداری می‌کرد که در نهایت بعد از پیگیری‌های هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان، عنوان کردند این درخواست به معاونت برنامه بودجه ریاست جمهوریارسال شده و نوبخت آنرا تایید کرده است تا پرداخت شود، اما در آخرین مرحله گویا کارشناس این سازمان اعلام کرده جوایز به ما تعلق نمی‌گیرد.

حامد صلحی‌پور، قهرمان طلایی پاراوزنه‌برداری جاکارتا نیز در این زمینه گفت: در حالی‌که بیشتر استان‌های کشور از جمله فارس، کرمان، کرمانشاه و … مراسم تجلیل خود را برگزار کرده‌ و از قهرمانانشان تقدیر کرده‌اند، اما استان تهران ما را لایق این جوایز نمی‌داند. اگر این پرداخت مشکل دارد پس چرا در سایر استان ها انجام شده است و اگر هم ندارد پس چرا پاداش ما را نمی‌دهند؟ اگر از نظر قانونی و ادرای مشکل داشت پس چرا چنین وعده‌ای را دادند؟ آیا زمانی که وعده داده شد این موضوع را واقعا نمی‌دانستند و ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده بود؟

تعداد دیگری از قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی از جمله صادق بیگدلی، قهرمان والیبال نشسته، مهیار زهی، قهرمان بسکتبال با ویلچر، حسین خورسند قهرمان تیراندازی با کمان و … نیز در تماس با خبرگزاری فارس خواستار پیگیری مطالباتشان شدند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا