اخبار ورزشیسایر اخبار

در انتظار تصمیم صالحی امیری؛ سعیدی دبیرکل قطعی کمیته می شود؟

گفته می شود که رئیس کمیته ملی المپیک برای انتخاب دبیرکل قطعی کمیته به جمع بندی نهایی رسیده و حکم وی را ظرف چند روز آینده صادر خواهد کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، با تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک، زمزمه‌های تغییر دبیرکل نیز به گوش رسید. اساسنامه ای که بعد از تصویب در هیات اجرایی و مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به تصویب رسید و به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز ارسال شد و کمیته بین‌المللی المپیک بعد از چند بار نامه‌نگاری در نهایت ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال اساسنامه کمیته المپیک ایران را تایید کرد تا این اساسنامه برای اجرایی شدن و تصویب نهایی به هیات دولت برود. مهمترین تغییر اساسنامه مربوط به انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار از سوی رئیس کمیته و تصویب هیات اجرایی بود اما بعد از تصویب این بند از سوی IOC مقامات بین‌المللی اعلام کردند این ۲ پست در تصمیم‌گیری‌ها حق رأی نخواهند داشت.

بعد از تصویب اساسنامه از سوی IOC بحث تغییرات دبیرکلی بر سر زبان‌ها افتاد و مشکلاتی که برای شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته پیش آمد، این شایعات را پررنگ تر کرد.

از مدت‌ها قبل که بحث اصلاح اساسنامه مطرح بود، گزینه‌هایی برای دبیرکلی کمیته ملی المپیک مطرح شدند اما هیچ کدام به نتیجه نهایی نرسید و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته نیز اعلام کرد با هیچ گزینه‌ای وارد مذاکره نشده است. با این وجود مشکلی که برای شاهرخ شهنازی بوجود آمد، سبب شد تا رئیس در یک عمل انجام شده قرار گرفته و برای انتخاب دبیرکل جدید اقدام عاجلی انجام دهد.

در طول این مدت آقای رئیس برای کیکاووس سعیدی خزانه دار کمیته ملی المپیک حکم سرپرست دبیرکلی را صادر کرد تا کارها روی زمین نماند و در فرصت مقتضی درباره انتخاب دبیرکل قطعی به جمع بندی و تصمیم نهایی برسد.

در طول این مدت اسامی زیادی بارها مطرح شد و نامشان سر زبانها افتاد؛ از مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو گرفته تا محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک، محمدحسین علیزاده سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در پالمبانگ و… نامهایی بودند که در این مدت به گوش رسیده اند.

در چند روز اخیر حتی نام مناف هاشمی مدیریت پشتیبانی سابق وزارت ورزش و جوانان و استاندار معزول گلستان نیز بر سر زبان ها افتاد اما ظاهرا با وجود تمایل وزارت ورزش و جوانان به دبیرکلی مناف، او به دلیل مشکلات مدیریتی قادر به حضور در این پست نیست.

به نظر می رسد که صالحی امیری در این زمینه تصمیم نهایی و قطعی خود را اتخاذ کرده و قصد دارد کیکاووس سعیدی را به عنوان دبیرکل قطعی انتخاب کند. سعیدی در طول مدتی که در کمیته بوده، عملکرد مثبتی داشته و با توجه به روحیه آرام و تعامل پذیرش توانسته آرامش را در کمیته برقرار کند. از همین رو صالحی امیری ظاهرا به نتیجه رسیده که حکم سرپرستی دبیرکلی سعیدی را بدل به دائمی کند و او را به عنوان دبیرکل را قطعی انتخاب کند. انتخابی که البته دور از ذهن نیست. با این وجود برای انتخاب نهایی دبیرکل از سوی صالحی امیری و صدور حکم قطعی باید منتظر بود تا معادلات نهایی مشخص شود.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا