اخبار ورزشیفوتبال ایران

درودگر: برکناری سرمربی نباید تیم‌‌ملی را بلاتکلیف کند

مدیربازاریابی سازمان لیگ گفت: اینکه ما قرارداد اسکوچیچ را فسخ کنیم و فردی را نداشته باشیم، تیم ملی در بلاتکلیفی قرار می‌گیرد و این شایسته‌ نیست.

به گزارش پیشرو ورزش، صادق درودگر در خصوص جلسه هم اندیشی تبلیغات محیطی فصل جدیدی لیگ برتر اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود. ۱۲ مدیر در این جلسه شرکت داشتند و نتایج بسیار خوبی داشتیم. نیاز است این جلسات برگزار و هم فکری شود. مشکلات، کمبودها، نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها بررسی شوند. با نکات بسیار خوبی که مدیران اشاره کردند و صحبت هایی که انجام شد، به مسائلی خوب و همفکری رسیدیم. به نتایج مشترکی رسیدیم که هر ۱۲ مدیر حاضر، صورتجلسه را امضا کردند که برنامه ریزی لیگ آینده را بر اساس آن انجام بدهیم.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ در مورد مصوبات این جلسه گفت: در مورد نحوه مذاکره و تصمیم گیری با این باشگاه در حضور آجورلو برای فصل گذشته تصمیم گیری شد. برای اینکه فصل آینده چگونه تبلیغات را انجام بدهیم تصمیم گیری شد. برای کارگروهی که نحوه توزیع درآمدها را اشاره کرده بود به نتیجه رسیدیم. نفرات کارگروه انتخاب شدند. سیف الله‌‌پور، ساکت، گرشاسبی، عطابخش، آجورلو، درویش و اسفندیار پور هستند. این ۷ نفر به همراه اعضای سازمان لیگ جلساتی را برگزار می کنند تا راه حل ها بهتری برای درآمدهای بیشتر بدهیم.

وی افزود: این ۷ نفر برای حق پخش تلویزیونی برنامه‌های زیادی دارند. آجورلو گفت من خودم در این زمینه همه کمک‌ها را انجام می‌دهم و بقیه مدیران هم پذیرفتند با همکاری هم در این حوزه قدم بردارند و به سمت استیفای حقوق باشگاه ها در حق پخش بروند. تبلیغات محیطی استقلال و پرسپولیس با رقمی مجزا شدند. افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشتند. هر بازی ۳ میلیارد و ۷۵۰ تومان برای هر دو باشگاه در صورتی که میزبان باشند، شد. این منوط به تسویه حساب شد. آجوررلو گفت شنبه یکشنبه انجام می‌دهد. قرار شد یکشنبه هم جلسه ای داشته باشیم. اگر با هم باشیم کارهای بزرگی می توانیم انجام بدهیم. به جای اینکه انرژی هایمان در برابر هم پخش شود، روی هم برای گرفتن یک نتیجه ارزشمند افزوده شود.

درودگر در مورد گلایه سعید فتاحی به خاطر عدم حضورش در این جلسه، گفت: در نامه ای که نوشته بودیم اعلام کردیم فقط شخص مدیرعامل، خوشبختانه آجورلو آمد و مشکلی وجود نداشت. محمدرضا ساکت از اصفهان آمد. کهندل از کرمان آمد. خیلی خوب شد که با حضور آجورلو کار را انجام دادیم. دوستان تماس گرفتند. ساکت گفت من گرفتار قرارداد بازیکنان هستم، حتی گفت من میزبان می شوم همه را به اینجا بیاورید. گفتیم نه باید تشریف بیاورید. معاونش را معرفی کرد گفتیم نمی‌شود و محبت کرد و آمد. خیلی هم پیشنهادات سازنده ای داد. گرشاسبی از خوزستان آمد. همه آمدند. به نتایج درخشان و خوبی رسیدیم و تحول ایجاد شد. خداراشکر تنشی نبود. یک هدف مشترک داریم و در جهت آن گام بر میداریم. هرجا هم جنگ داشته باشیم بعدا حل می‌شود.

وی در خصوص اینکه چقدر فکر می‌کند صداو سیما حق پخش را بدهد، اظهار داشت: بستگی به روش، برنامه و اتحاد باشگاه ها دارد.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه مردم از نحوه پخش بازی ها لذت نمی برند و باید کیفیت یکسانی وجود داشته باشد، عنوان کرد: فکر می کنم سطح کیفی پخش بازی‌ها بالا رفته ولی نیاز داریم خود باشگاه ها هم تلویزیون اینترنتی داشته باشند. بازی ها را پخش کنند و درآمد داشته باشند. این منافاتی با پخش تلویزیونی ندارد. حقوق باشگاه هاست. با صدا و سیما و مسئولانش جلساتی خواهیم داشت. می توانیم با همفکری به نتیجه برسیم. دربرابر هم نیستیم. با هم می توانیم کارهای بزرگی برای فوتبال کشور و حتی صدا و سیما انجام بدهیم.

درودگر در خصوص اینکه آیا سال گذشته هزینه‌ای از صدا و سیما دریافت شده، گفت: هیچ درآمدی نداشتیم. مصوبه‌ای آمده که به وزارت ورزش بدهند. وزارت به فدراسیون بدهد و آن هم به باشگاه‌ها بدهد. هیچ آیین نامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی در مورد اینکه ایران چقدر از فسخ قرارداد با اسکوچیچ چقدر ضرر می‌کند، اظهار داشت: چون خودم او را به ملوان آوردم و می‌دانم چه شخصیتی دارد و مشکلات تیم ملی را هم می‌دانم، شاید اظهار نظرم درست نباشد چون سوگیری‌های مختلفی وجود دارد. افراد مختلف نظرات مختلفی دارند. حتی یک مربی که می‌خواستند بگیرند، کمیسیونی که آن نفر می‌خواست بگیرد سه برابر قرارداد اسکوچیچ بود. برایش خیلی جذاب بود در این ۵-۴ ماه ۵۰۰ هزار دلار عایدش شود. اگر قرار باشد تغییراتی ایجاد کنیم اول باید چاه را بکنیم بعد منار را بدزدیم. اول باید آلترناتیوی داشته باشیم تصمیم گرفته باشم که آیا فرد دیگری می‌تواند به ما کمک کند و بهتر است، بعد این کار را انجام بدهیم. اینکه ما فسخ کنیم و فردی را نداشته باشیم و تیم ملی در بلاتکلیفی باشد، کار شایسته‌ای نیست.

درودگر در مورد اینکه فصل گذشته چقدر درآمد از تبلیغات محیطی به دست آمد، گفت: مجموعه قراردادها را گزارش دادیم. شکاری مجموعه دریافتی باشگاه‌ها را گزارش داد. قراردادهای ما بالای ۱۹۰ میلیارد و اندی بود. در ۴ سال گذشته ما ۵۰ درصد کمیسیون به کسانی که تبلیغات می آوردند دادیم، یک قرارداد ۷۰ درصد پولمان را نداد. ۱۷ میلیارد گرفته بودیم و ۶۰ میلیارد را نداده بود. یک قرارداد دیگر که آخری و دو ساله بود، ۲۷ درصد سود به شرکت‌های تبلیغاتی داده بودیم. تقریبا در هر سال ۳۰میلیارد پول داده بودیم. یک سال هم ۵۰ میلیارد و یک سال هم ۲۵ میلیارد داده بودیم. سال گذشته که ۱۹۱ میلیارد تومان قرارداد داشتیم، کلا ۲ میلیارد و سیصد کمیسیون دادیم. یعنی برای سه قرارداد بیشتر پول ندادیم. بقیه را هیچ کسی یک ریال نگرفتیم. یعنی علیرغم اینکه کمیسیون معاملات و هیات رئیسه ما مصوب کرده بود، حق کمیسیون را ۱۵درصد بدهیم، خساست به خرج دادیم فقط ۱۰ درصد دادیم. آن هم ۲۳ میلیارد از ۱۹۱ میلیارد. بقیه را هیچ ریالی به هیچ کس ندادیم.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ در مورد اینکه آیا همزمان بودن بازی ها با هم مشکلی در تبلیغات محیطی ایجاد نمی کند، گفت: در پایان فصل این اتفاق افتاد. در کل این فصل اینطور نبود. باید ببینیم کمیته مسابقات چه معذوراتی دارد. علیرغم اینکه می خواهیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، ناگهان می گویند بازی های لیگ قهرمانان آسیا یا مسابقات تیم ملی یا اردوی این تیم است.

وی افزود: تعطیلات رسمی، مذهبی، اعیاد و… وجود دارند. اینها باعث نقص در برنامه ریزی می شود. در سال های گذشته وقتی برنامه مسابقات اعلام می شد تمام دستگاه ها خودشان را با آن برنامه هماهنگ می کردند. الان برای برگزاری مسابقات باید با بیست دستگاه هماهنگ کنیم. یعنی همه باید تصمیم بگیرند که کار را سخت می کند. امیدوارم شایسته این باشیم که مسابقات را به گونه‌ای برگزار کنیم که هم باشگاه ها راضی باشند و هم بیننده ها و هواداران راضی باشند. چون فوتبال برای آن هاست.

درودگر در مورد برگزاری بازی‌ها با حضور تماشاگران، گفت:‌ حالا که کرونا نیست، قطعا باید برگزار شود. اگر کرونا ادامه داشته باشد و تشدید شود، خیر.

وی در خصوص اینکه آیا نبود بهاروند خللی در کار سازمان لیگ ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: او زحمات زیادی برای ما کشید. امیدواریم بیاید. مشکلی وجود ندارد. در حضور او کارهای بزرگی انجام شده، برکنار شده اما غیر ممکن در کشور ما وجود ندارد. شاید دیدید هفته آینده او بود!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا