اخبار ورزشیفوتبال ایران

درخشان: ملی‌پوشان فکر می‌کردند ما باید همیشه به عراق ببازیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: باخت به عراق و بحرین یک اتفاق بود اما مطمئن باشید در دور برگشت همه تیم‌ها را شکست می‌دهیم و به دور بعد صعود می‌کنیم.

به گزارش پیشرو اسپرت، حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شکست تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی عراق،‌ اظهار داشت: ما در این بازی چند فاکتور نداشتیم و این مسئله باعث باخت تیم ملی شد. در وهله اول باید پذیرفت که میل به برتری عراقی‌ها خیلی بیشتر از بازیکنان تیم ملی کشورمان بود و آنها با انگیزه بسیار زیادی مقابل ما بازی کردند. از طرفی دیگر بچه‌های تیم ملی کشورمان بی‌تفاوت و بی‌انگیزه بودند. این را هم باید اضافه کنم که ویلموتس در چیدمان تعویض ها اشتباه کرد. ما از هر نظر نسبت به تیم ملی عراق سرتر و بهتر بودیم اما آن روحیه جنگندگی بین بازیکنان ما وجود نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی می‌تواند از این مرحله به دور بعد صعود کند، افزود: شک نکنید که ما از این گروه صعود خواهیم کرد و همه تیم‌ها را در دور برگشت شکست خواهیم داد. مطمئنا در دور برگشت هیچ امتیازی به رقبا نخواهیم داد اما بازی آخر مقابل عراق برای ما جنبه یک بازی انتقامی را خواهد داشت. چرا که باید این شکست جبران شود. مطمئنا توانایی بازیکنان ما فراتر از بازیکنان تیم ملی عراق است و می‌توانیم این تیم را شکست دهیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص اینکه دلیل بی‌انگیزگی بازیکنان تیم ملی کشورمان از نظر شما چیست، خاطرنشان کرد:‌من فکر می‌کنم ملی‌پوشان به یک شوک نیاز داشتند. شاید آنها فکر می‌کردند که تیم ملی مقابل عراق طلسم شده و باید مقابل این تیم همیشه ببازیم اما می‌توانستیم با تلاش بیشتر برنده این بازی شویم. هر چند که در طرف مقابل تیم عراق با انگیزه بیشتری بازی کرد و برنده شد. وقتی مسعود شجاعی اخراج شد باید تیم ملی جنگنده‌تر بازی می‌کرد اما انگار آب سردی روی بازیکنان ریخته شد و در روزی که می‌توانستیم بازنده نباشیم، شکست خوردیم.

درخشان در خصوص اینکه نقش ویلموتس را در این شکست چقدر می‌دانید،گفت: به هر حال او سرمربی تیم ملی است و می‌توانست تعویض‌های بهتر و منطقی‌تری انجام دهد. او وقتی دید که کاپیتان تیم ملی کارت زرد گرفته و عصبانی بازی می‌کند باید او را تعویض می‌کرد اما این کار را انجام نداد تا کاپیتان تیم ملی اخراج شود و تیم ملی هم شکست بخورد.

ملی‌پوش سال‌های دور فوتبال کشورمان ادامه داد:‌ البته اینها جزئی از اتفاقات فوتبال است و من مطمئن هستم که در دور برگشت همه تیم‌ها را شکست خواهیم داد و به مرحله بعد می‌رویم. ما بحرین را در تهران با اختلاف دو گل می‌بریم اما بازیکنان تیم ملی از حالا باید انگیزه برد عراق را در بازی برگشت داشته باشند. همانطور که گفتم ملی‌پوشان ما از همه جهت از عراق سرتر بودند اما همین که فکر می‌کردند نمی‌توانند عراق را شکست دهند باعث شد تا انگیزه آنها پایین بیاید.به نظرم تیم ملی مقابل عراق سردرگم بود.

وی درباره اینکه نقش ضعف تاکتیکی تیم ملی در این باخت را چقدر می‌دانید عنوان کرد:‌ علاوه بر انگیزه پایین بازیکنان باید به ضعف تاکتیکی تیم ملی هم اشاره کنم. بازیکن در تیم ملی باید بتواند در یک هزارم ثانیه تصمیم بگیرد و تاخیر در تصمیم‌گیری باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود. وقتی در تصمیم‌گیری تاخیر به وجود می‌آید بازیکن مجبور به خطا کردن می‌شود و همه این مسائل به آمادگی ذهنی بازیکنان برمی‌گردد.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره اینکه تیم ملی مقابل عراق باید تدابیر تاکتیکی بهتری در نظر می‌گرفت، گفت:‌ما باید با روال عادی بازی می‌کردیم و اگر با دو مهاجم به زمین می‌رفتیم شاید اتفاقات بهتری می‌افتاد هر چند که من به نظر ویلموتس احترام می‌گذارم. توان هجومی و تکنیکی بازیکنان ما از عراق خیلی بهتر بود اما کمترین استفاده را از آن کردیم.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا