اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

دبیر: کشتی از وزارت ورزش هم بزرگتر است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی زیر مجموعه وزارت ورزش است اما از آن هم بزرگتر است.

به گزارش پیشرو ورزش، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم بازسازی خانه کشتی شهید هادی، عنوان کرد: من روز اول قراری با اصحاب رسانه گذاشتم، گفتم همه تلاش کنیم کشتی به روزهای خوب هم در حوزه فنی هم فرهنگی و … برگردد. اگر وضع اقتصادی فدراسیون خوب باشد، همه اضلاع کنار هم باشند، کشتی رشد می‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: آقای وزیر از بچگی که به‌ محل ما می‌آمدید یادم هست؛ کشتی‌گیر بداند بدون ریاضت قهرمان نمی‌شود، امکان ندارد بتواند قهرمان المپیک شود مگر اینکه لذت‌های زودگذر مانند رفیق بازی و شب نشینی را کنار بگذارد. با کنار گذاشتن آنها به لذتی بالاتر می‌رسد هر چند این مدال هم لذت دنیوی است. برای اینکه این کار جا بیفتد فدراسیون هم باید کنار بچه‌ها باشد، آسایش، آرامش و ..‌‌ باید باشد. امکان ندارد من مشکلات مالی را اجازه دهم به خانه کشتی ورود کند. ورزشکاری که خوب بخوابد، بخورد، تمرین کند و سالم باشد امکان ندارد مدال المپیک نگیرد.

دبیر با اشاره به تمریناتی که خود در خانه کشتی داشته، یادآور شد: من اینجا خوابیده‌ام، می‌دانم چقدر سخت بود. روی این فکر شده که بعد از تمرین بچه‌ها استخر بروند، بیلیارد بازی کنند. ورزشکاران دیگر هم می‌توانند از این امکانات مانند پیست استفاده کنند. من روی اتاق‌ها حساسم، نسل ما و سوریان خوب استفاده نکردیم یا خوب رسیدگی نشد که به این شکل درآمد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مدال‌های کشتی در میادین، خاطرنشان کرد: روز گذشته بنا صحبت کرد، گفت ما ۳۱۲ قهرمان المپیک و جهانی داریم، آسیایی را صحبت نمی‌کنیم. فدراسیون کشتی زیر مجموعه وزارت ورزش است اما کشتی از وزارت ورزش هم بزرگتر است. کشتی بسیار بزرگ است و من بخشی از آن را اداره می‌کنم. اینقدر که ما از کشتی صحبت می‌کنیم همان اندازه آمریکا این توجه را به بسکتبال، ژاپن به جودو، کره به تکواندو و انگلیس و برزیل به فوتبال دارند. کشتی ورزش صادراتی ماست، مردم شاید به رشته‌های دیگر حساس نباشند اما نسبت به کشتی اگر باخت باشد ناراحت می‌شوند.

دبیر گفت: آقای سجادی ما از شما حمایت می‌خواهیم، آقای بنا و مربیان ما اینجا هستند بنا ۶۳ سال دارد و شاید ناراحت شود بگویم. در مورد درستکار چه گفتند، گفتند رفیق باز هستم، اما نتایج چه شد؟ کادر آزاد و فرنگی ما بسیار خوب است، تمام ذکر و فکر ما المپیک پاریس است. تیم چهارم فرنگی و تیم دوم آزاد را به قهرمانی آسیا فرستادیم و دیدید چند طلا گرفتیم. هر کسی هم جای من بیاید باید این راه را برود. برنامه ما مشخص است و نوشته‌ایم چند طلا می‌گیریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا