اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

دبیر: وزیر خوب است اما برخی‌ها شیطنت می کنند

فرمایشات رهبری حکم بود، نه توصیه

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی مسیر خود را می‌رود و می‌خواهیم این روند به جلو ادامه داشته باشد، اما بعضی‌ها شیطنت می کنند.

به گزارش پیشرو ورزش، امروز علیرضا دبیر بعد از مراسم سالگرد خاکسپاری شهید گمنام در فدراسیون کشتی اظهار داشت: امروز سومین سالگرد خاکسپاری شهید گمنام فدراسیون کشتی ماست که خدا لطف کرده و در کنار ماست. بچه‌های تیم ملی سالگرد را یادمان انداختند و بچه‌ها عرض احترام و بزرگداشت کردند. ۳ سال پیش با شهادت حضرت زهرا (س) این اتفاق رخ داده و هر اتفاقی تاکنون رخ داده به برکت این شهید بزرگوار بوده است.

* چرا فقط ۱۱ طلای المپیک؟ باید بیش از این‌ها باشد؟

وی در خصوص تجهیزات فدراسیون کشتی گفت: امروز ۳۰۰ تخت برای اردوهای تیم‌های ملی داریم. گفتم حتی رئال و بارسلونا کمپ ما را ندارند و این ادعا نیست و اتفاق افتاده. ادعایی کردیم که لطف خداست و من نکرده‌ام و همه کمک کردند. هزینه‌های ما سرسام آور است و تنها فدراسیونی هستیم که ۲ رشته هستیم. چند روز پیش در کمیته گفتم ما ۲ کشتی فرنگی و آزاد هستیم با هر کدام ۵ رده که در هر ۵ رده عنوان دار جهان هستیم. ۱۰ کشتی‌گیر با چند مربی داریم شاید یک وزنه بردار خودش وزنه بزند ولی باید ۳ یا ۴ کشتی‌گیر حریف تمرینی داشته باشیم. بالای ۸۰ یا ۹۰ اردو در رده‌های مختلف داریم که هر طور دوست داریم آن‌ها را رشد بدهیم. در تابستان ۴۰۰ نفر تمرین می‌دهیم. بعضی وقت‌ها جا نداریم که‌ تمرین بدهیم. هزینه سنگینی دارند و بچه‌ها باید غذای خوب و باکیفیت بخورند. انشاءالله درک مسئولین از کشتی خوب باشد چون ظرفیت دارد. چرا فقط ۱۱ طلای المپیک؟ باید بیش از این‌ها باشد.

* وزیر خوب است اما ۲ یا ۳ نفر شیطنت می‌کنند

دبیر در خصوص وضعیت بودجه فدراسیون کشتی عنوان کرد: باید بچه‌ها خودباوری کنند و فدراسیون پای کار باشد اما وزارت و کمیته باید بودجه واقعی به کشتی بدهند. کشتی مثل فرش و خاویار ماست و مزیت رقابتی داریم. درباره رشته‌های دیگر حرف نمی‌زنم چون زحمت می‌کشند اما باید از رشته خودم دفاع کنم. وزیر خوب است، اما ۲ یا ۳ نفر شیطنت می‌کنند که خدا آن‌ها را هدایت کند. من باور دارم ظرفیت کشتی بالاتر از شرایط کنونی است به شرطی که با آن رسیدگی شود.

* به لالوویچ گفتم باید ایران به حقش در اتحادیه جهانی برسد

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص دیدارش با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: در کشتی سه کشور ایران روسیه و آمریکا جزو کشورهایی هستند که باید مرتبط با اتحادیه جهانی کشتی در ارتباط باشند، به دلیل اینکه ما در اتحادیه جهانی نماینده نداریم. البته این را هم باید بگویم که در گذشته ما در اتحادیه جهانی کشتی داشتیم اما متاسفانه از دست دادیم. درگذشته رسول خادم نماینده ایران در اتحادیه جهانی بود که با یک اشتباه استعفا داد و از اتحادیه جهانی بیرون آمد.

وی افزود: ما به دلیل نداشتن نماینده در اتحادیه جهانی کشتی مجبور هستیم پیش لالوویچ برویم و با او دیدار کنیم. من با لالوویچ حدود پنج ساعت جلسه داشتم و در این جلسه مسائل مختلفی را مطرح کردیم. از اتفاقات مسابقات امیدهای جهان گرفته تا مسائل دیگر که باید گفتگو می‌کردیم.

* دوست دارم روس‌ها به کشتی بازگردند

دبیر در ادامه گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در مورد آن صحبت کردیم این بود که آینده کشتی به کجا خواهد رسید و این که در مسابقات جهانی سال آینده آیا کشتی گیران روس شرکت خواهند کرد یا خیر. من به عنوان کسی که کشتی را دوست دارد و همیشه هم برای توسعه کشتی کشور تلاش می کنم دوست دارم که روس‌ها به مسابقات برگردند مثل این است که کشتی در دنیا برگزار شود و ایران یا آمریکا حضور نداشته باشند. واقعیت این است که وقتی روس ها نیستند جذابیت هم نیست چرا وقتی روس‌ها را که در کشتی می‌بینید معلوم نیست کدام تیم قهرمان می شود. مسئله بعدی این بود که ایران باید به حقش در کشتی جهان برسد و در اتحادیه جهانی کرسی های بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مسائلی که با لالوویچ صحبت کردم و خیلی هم مهم بود بحث داوری‌ها در رقابت‌های بین‌المللی بود که او هم به برخی از موارد اشاره کرد. در کل اقدامات اتحادیه جهانی کشتی که امروز همه شاهد آن هستند نسبت به زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم قابل مقایسه نیست و اتحادیه جهانی امروز عملکرد خوبی را دارد.

* عملکرد خوب اتحادیه جهانی کشتی برخی حاشیه‌ها را کم کرده است

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص عملکرد اتحادیه جهانی کشتی گفت: به جرات می‌توانم بگویم که بعضی از مسائل حاشیه‌ای کمرنگ شده‌اند. در گذشته خودم که مدال گرفتم بعد از ۲۰ سال آمدند گفتند چقدر پول جابجا کردید که توانستید مدال بگیرید، اما خدا را شکر امروز چنین موارد بسیار کم شده است. امروز بحث داوری مطرح است که فشار زیادی بر روی داوران است و در دیداری هم که با رئیس اتحادیه جهانی کشتی داشتم این موضوع را بیان کردم ولی بیش از این دوست ندارم که این موضوع را رسانه‌ای کنم.

* فدراسیون کشتی مسئول برگزاری انتخابات هیأت استانی نیست

دبیر درباره انتخابات هیأت کشتی استان تهران اظهار داشت: فدراسیون کشتی مسئول برگزاری انتخابات نیست. من رئیس مجموعه هستم و کسانی هم که بعضی از حرف‌ها را می‌زنند نشان دهنده این است که اطلاعات کافی در خصوص انتخابات ندارند. کسانی که در این موضوع صحبت می‌کنند ای کاش همه موارد انتخابات را بررسی کنند. تمام مراحل ثبت نام انتخابات بر عهده اداره کل وزش استان تهران است، حتی صلاحیت‌های آنها را هم به وزارت اطلاعات است که تایید می‌کند و وزارت اطلاعات است که تعیین می‌کند که چه کسی در انتخابات حضور داشته باشد یا خیر.

وی افزود: در واقع این وزارت اطلاعات است که پیشینه هرکسی را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در انتخابات باشد یا خیر. اصلاً من کسی نیستم که بخواهم در خصوص صلاحیت کسی صحبت کنم؛ اگر بنا به آن باشد من بی‌صلاحیت‌ترین فرد هستم، پس انتخابات هیأت‌های استانی دست ما نیست و من فقط به عنوان رئیس مجمع یک رویایی دارم که روز انتخابات به مراسم می‌روم رای خودم را بدهم.

* هیأت کشتی استان تهران را به هرکسی نمی‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه آیا فدراسیون درباره رئیس هیأت‌ها نظر می‌دهد یا خیر گفت: من کسی هستم که صادقانه همیشه صحبت می‌کنم. شاید بلند و عامیانه صحبت کردم، اما هر چیزی که گفتم صادقانه بوده است، اینکه فدراسیون برای انتخاب رئیس هیأت تهران نظر داشته باشد باید بگوییم که بله فدراسیون نظر خود را خواهد داد، چراکه هیأت کشتی تهران را به هرکسی نمی‌دهم. این موضوع تنها برای تهران نیست من در شهرهای دیگر هم هیأت‌های کشتی را به کسانی می‌سپارم که بتوانند کاری انجام دهند. ما همه را می‌شناسیم و می‌دانیم که در گذشته چگونه کار کرده‌اند. قطعاً وقتی مجمع به من اعتماد می‌کند، من هم کسی را انتخاب می‌کنم که علیه السلام باشد و بتواند کار کند.

وی در ادامه گفت: مثلاً ما در دوره‌های گذشته افرادی را داشتیم که پول می‌گرفتند و کارت مربیگری صادر می‌کردند. من نمی‌خواهم اسم کسی را ببرم، اما کسانی که بدون حضور در تست مربیگری کارت می‌گیرند و کلاس‌های کشتی برگزار می‌کنند در وضعیت کشتی کشور تاثیر نمی‌گذارد. چرا باید از چنین موضوعاتی کوتاه بیایم؟ در چنین مواردی هم خیلی صحبت نمی‌کنم. در فضاهای مجازی چه خارجی و چه داخلی حضور ندارم وقتی می‌توانم با پیامک جواب دهم چرا باید در فضای مجازی حضور داشته باشم؟ من به عنوان کسی که برای کشتی کشور تصمیم می‌گیرد قطعاً هیأت‌های استانی را به کسانی می‌دهم که آورده و سالم باشند.

دبیر افزود: کشتی تهران امروز کجاست؟ یک کشتی گیر در سطح ملی ندارد یونس امامی هم از اطراف تهران است. پس به من حق بدهید که نگذارم هر کسی و هیأت کشتی تهران حضور داشته باشد هر روز با تمام روسای هیئت‌های استانی صحبت می‌کنم و موارد کشتی کشور و بررسی می کنم. برخی از استانهای کشور وجود دارد که برای ما بسیار حائز اهمیت هستند و من بیشتر به این استان ها توجه می کنم چرا که در اولویت فدراسیون قرار دادند عدالت هم این را می گوید که هر کسی که بیشتر زحمت می کشد باید بیشتر به آن توجه شود.

* شهدای هفتم تیر را مانند یک گاو دوشیده بودند

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص سالن شهدای هفتم تیر و واگذاری آن به فدراسیون کشتی و هیأت استان تهران تصریح کرد: سالن شهدای هفتم تیر بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است در واقع با توجه به ۵۵ میلیارد قراردادی که بین ما و شهرداری برای مغازه های واقع در سالن بسته شد کل مبلغ به ۱۹۰ میلیارد تومان رسید و این سالن تمام به فدراسیون و هیئت کشتی استان تهران واگذار شده است هشت باب مغازه هم که در این سال آن تعبیه شده است کاملاً در اختیار هیئت استان تهران است. که می توانند درآمد پایداری را داشته باشند

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها را برای این سالن انجام داده ایم تا هیئت کشتی استان تهران با هماهنگی فدراسیون این هشت باب مغازه را اجاره دهد درآمد این هشت باب مغازه به بلیط کشتی تهران تعلق دارد این سال هم در اختیار کشتی تهران است اما آن ها اجازه این را ندارند که هر مسابقاتی را در این سالن برگزار کنند. برگزاری فینال مسابقات تهران خوب است اما اگر کشتی تهران می خواهد پیشرفت کند باید مسابقاتش را در فیروزکوه پردیس شهر ری و سایر مناطق مختلف تهران برگزار کنند و در خصوص مسابقات دیگر باید حتماً فدراسیون و اداره کل ورزش استان تهران هماهنگ کنند و مسابقاتی را در آنجا برگزار کنند که در سطح کشوری باشد برگزار کردن هر نوع مسابقه ای این سالن را خیلی زود از بین میبرد.

دبیر در ادامه گفت: اصطلاح بدی است اما باید بگویم که در این چند سال سالن شهدای هفتم تیر را مانند یک گاو دوشیده بودند. سالن شهدای هفتم کی سال نیاز است که همه ما باهم خاطره داریم زمان اوقات حدی گرفته تا به امروز و شکر خدا هم که امروز این سالن در بهترین شرایط خود قرار دارد و می تواند میزبان مسابقات بین المللی باشد. ما منتظر هستیم رئیس استان تهران مشخص شود تا بیاید و برنامه ریزی کند و سرمربیان تیم های تهران را مشخص کنید و تمرینات خود را آغاز کند در این میان ما با شهرداری هم صحبت کردی با بعضی از باشگاه‌های آنها را فعال کنیم. تهران در ادامه می‌تواند الگوی شهرهای دیگر باشد تا بدانند شهرداری ها تا پای کار نیایند کشتی استان‌ها نمی‌توانند پیشرفت کنند.

* در کار کادرفنی تیم‌های ملی دخالت نمی‌کنم

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص حضور پیشکسوتان در کنار مربیان تیم در مسابقات گفت: نمی‌توانم در خصوص مسائل فنی دخالتی داشته باشد، اما از همین‌جا اعلام می‌کنم که همه پیشکسوتان کشتی قدمشان روی چشم افتخار می‌دهند و می‌توانند در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد، اما اینکه در کنار سرمربی تیم ملی در کوچ بشیند باید کادر فنی تصمیم بگیرد و نمی‌توانم دخالتی داشته باشم. یکی از دلایلی که شورای فنی را جمع کردیم همین بود چراکه یک کشتی‌گیر داخل اتاق شورا می‌رفت یا انتخاب می‌شد و یا خط می‌خورد اگر کسی هم به ناحق خط می‌خورد به گردن یکدیگر می‌انداختند. امروز ما چرخه انتخابی تیم ملی گذاشته‌ایم و هر کسی که در این چرخه اول شود می‌تواند به تیم ملی دعوت شود و کادر فنی هم در مقابل بردها و باخت‌های هر کشتی‌گیر پاسخگو است. سرمربی تیم ملی نمی‌تواند کسی را انتخاب کند و همه کشتی‌گیران باید از طریق چرخ انتخاب شوند همانطور که گفتم باید در خصوص نتایج کشتی‌گیران پاسخگو باشد.

* هر مربی که کنار تشک فریاد می‌زند صرفاً مربی خوبی نیست

وی افزود: کشتی‌گیرانی مانند علیرضا حیدری، عباس جدیدی، مهدی تقوی و غیره بدون شک می‌توانند با حضور در تمرینات تیم ملی تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند. در مسئله کوچ باید ببینیم کشتی‌گیر با کدام مربی راحت است؛ مثلاً در کشتی رحمان در دور دوم مسابقات جهانی به پژمان درستکار گفتم که خودت برو و کنار تشک بنشین اما گفت من به مصطفی آقاجانی مسلط هستم و می‌بینم که خیلی خوب او را کوچ می‌کند و رحمان هم رابطه خوبی با او دارد. شما ببینید مربی تیم ملی امروز به جایی رسیده است که می‌تواند به خوبی در کنار کشتی‌گیران قرار بگیرد و رحمان به او اعتماد می‌کند. شما ببیند ۸ ماه تا مسابقات جهانی ما فاصله داریم و این مربی با کشتی‌گیران زندگی می‌کند و در واقع با شاگرد خود زندگی می‌کند کنار تشک نشستن حاصل یک سال زندگی یک مربی است. خیلی از مربیان هستند که در کنار تشک داد و بیداد می‌کنند، اما این را بدانید هر مربی که کنار تشک فریاد می‌زندصرفاً مربی خوبی نیست. مربی موفق می‌شود که راحت با یک ارتباط و حرف مسائل را به کشتی‌گیر انتقال دهد.

* هیچ فدراسیونی در ایران اندازه ما اعزام ندارد

رئیس فدراسیون کشتی درباره وضعیت مالی این فدراسیون عنوان کرد: درباره تبصره ۱۴ از مجلس متشکرم که به ورزش اختصاص داد. برای کشتی ۷۰ میلیارد بوده و از رئیس سازمان برنامه هم تشکر می‌کنم . این به وزارت ورزش مربوط نیست که می‌گویند ما دادیم. مستقیم دولت نمی‌تواند به حساب ما واریز کند به حساب وزارت ورزش می‌ریزد و وزارت به حساب فدراسیون کشتی منتقل می‌کند. یکی از معاونین وزیر ورزش در این خصوص توجیه نبود و عدد و رقمی گفت که بهتر بود قبل از آن پرس‌وجو می‌کرد. امروز من که با شما حرف می‌زنم ۳۱ میلیارد به ما بودجه داده‌اند. این نیست که پول دولت برای وزارت باشد. ما بالغ بر ۲۰۰ میلیارد بودجه داریم و وزارت یک پنجم بودجه ما را هم نمی‌دهد. گفتند ۳۵ شورای برون مرزی داشتید یعنی ۷۰ تا چون فرنگی و آزاد داریم. تنها فدراسیونی هستیم که بابت شرکت در مسابقات نفری ۱۸۰ فرانک سوئیس پرداخت می‌کنیم. هر سفر بلیت و ثبت نام داریم، هیچ فدراسیونی در ایران اندازه ما اعزام ندارد. می‌گویند فوتبال هم خرج می‌کند، اما پول را استقلال و سپاهان خودشان می‌دهند و فدراسیون به نام خود تمام می کند.

* فرمایشات مقام معظم رهبری برای وزیر ورزش حکم بود، نه توصیه

وی افزود: من بودجه را می‌فهمم، نمی‌خواهیم به ما لطف کنند، فقط می‌خواهیم حق کشتی را بدهند، نه این که ۱۰ درصد پول بدهند. با کشتی زاویه نگیرید، کشتی برای همه است. ورزش ملی ماست، مثل تکواندوی کره یا جودوی ژاپن. بالای ۸۰ درصد مدال‌های جهانی و المپیک را کشتی گرفته و ۱۱۵ قهرمان داریم. این ظرفیت دست ماست و به بچه‌ها گفتم نباید برای پول کشتی بگیرید. مقام معظم رهبری گفت آقای وزیر به معیشت این‌ها برسید؛ سجادی گفت چشم. این توصیه نبوده و حکم بود. این که نفری ۴۵ هزار تومان در ماه به همه بدهیم، اشتباه است و عدالت نیست. ما طی این ۳۰ سال در کشتی احساس عدالت نداشته‌ایم. ان‌شاالله نگاه‌ها در وزارت ورزش عوض شود.

* از وزیر ورزش گلایه دارم

دبیر در خصوص رابطه‌اش با وزیر ورزش و دیدار با او گفت: چند روز پیش به سجادی مسیج دادم و از او گلایه کردم. بالای ۲ یا ۳ ماه است که او رو ندیده‌ایم و سلام من را به او برسانید. وزیر باید به فدراسیون‌ها نگاه کند و برنامه بخواهد. ما با معاون قهرمانی ارتباطی نداریم چون همه جلسات چالشی شده اما سعی کردیم همه را با وزیر پیش ببریم که او را هم ندیده‌ایم. پاداش‌ها را هم نداده‌اند؛ من برای پول کشتی نگرفتم ولی برای بچه‌هایم دنبال می‌کنم. طرف ۱۰۰ سکه می‌گیرد اما ۱ میلیونی یا ۵ میلیون حساب می‌کنند. فوتبالیست‌ها هم حق‌شان است و قراردادهای شخصی دارند. والیبال و بسکتبال هم نسبتا خوبند اما بقیه جزئی هستند. ۲ سال است پاداش بچه‌ها را نداده‌اند و آن را هم جزئی حساب می‌کنند. کار بچه‌هاست و پول غذای‌شان ۳۰۰ میلیون می‌شود. این که بودجه ورزش ۱۵ درصد بالا برود، خوب نیست. باید چند برابر شود. ما پیگیریم ولی کسی را پیدا نمی‌کنیم در وزارت ورزش که جواب ما را بدهد.

وی گفت: من نمی‌گذارم بچه‌ها حرف بزنند، اما بچه‌ها گله‌مند هستند؛ هم از کمیته و هم از وزارت. جایزه ما را در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نداده‌اند و من در مجلس گفتم این ضعف وزارت است. شاید بازخواست شویم که چرا این حرف را نزده‌ایم. من حرف می‌زنم و دنبال می‌کنم.

* هرچه مدال گرفتم در کنار بزرگترها بود

دبیر در خصوص حضور برزگر در فدراسیون کشتی عنوان کرد: منصور برزگر معدود آدمی است که از کودکی من را دیده و با پدرم همکار بوده است. من و پسر منصورخان باهم بزرگ شدیم و او همیشه دوست پدرم بود. از نونهالان کنارش بودم و بعد از نوجوانان هم که مرتب کنارشان بودم. او مثل پدر من است و بهترین مدال‌هایم را کنارش گرفته‌ام. پدر من می‌گفت فوتبال علی پروین و کشتی منصور برزگر. من بوی پدرم را از منصورخان می‌گیرم. او به ما چند روز پیش سر زد و گفتم ایرادات ما رو بگویید. منصورخان تاج سر ماست و ما را هم بزند که چیزی نمی‌گوییم. او نسل ما را بزرگ کرده و ۲۸ سال سرمربی تیم ملی بوده است. برای بچه‌ها آن روز قشنگ حرف زد؛ به حسن یزدانی گفت فکر کن یک سال و نیم در این دنیا نیستی. ۶۰ سال تجربه را او برای حسن در یک جمله گفت و از اون روز به یزدانی می‌گویم که باید دقت کند.

* جدیدی حواسش را جمع می‌کرد می‌توانست ۱۰ مدال بگیرد

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره وزن کنونی کامران قاسم پور اظهار داشت: درباره کامران می‌گویم که امروز ۹۲.۵ بوده و دیگر نمی‌تواند ۸۶ برگردد. مجبور است برای المپیک به ۹۷ برود و اگر خوب تغذیه کند، روی ۹۴ و ۹۵ است. در ۸۶ یزدانی که سوپراستار دنیاست، رقیب اوست و باید به ۹۷ برود. درباره جدیدی هم بگویم یکی از کشتی‌گیرهای تاریخی ماست. تمریناتی از عباس جدیدی دیده‌ام که او شاید بهترین کشتی‌گیر پس از انقلاب بوده است. هنوز من خواب برخی کشتی‌ها مثلاً با تدیف یا دوغان را می‌بینم. این‌ها جزوی از وجودم شده و امروز خواب دیدم دم مسابقه المپیک هستم.

وی افزود: عباس حقش مدال‌های بیشتری بود و شاید برخی اشتباهات یا تصمیمات مانع این شدند. برزگر در کشتی‌گیر شدن همه ما نقش داشته و زندگی‌اش را برای ما گذاشت. بالاخره وقتی دانشجوی نمره نگیرد، می‌گویند مرا انداختند، ولی عباس می‌شد ۱۰ مدال بگیرد اگر حواسش جمع‌تر بود. چند نفر استحقاق طلای المپیک داشتند، برزگر، مهدی زاده، حیدری، جدیدی، خیلی‌ها. دوست ندارم این بچه‌های الان ما طلا نگیرند. این بحث‌ها هم بوده و چیزی از شایستگی‌ها کم نمی‌کند.

* ارسلان تبلیغ کشتی ایران است

دبیر در باره علی ارسلان هم گفت: علی ارسلان برای صرب‌ها کشتی می‌گیرد و شاید اصلا کنارمان تمرین کنند. این‌قدر ظرفیت ما بالاست که می‌توانیم به ۱۵ کشور کشتی‌گیر بدهیم. این‌ها یک سفیر برای ما هستند و تبلیغ کشور ماست. علی شاید در سال ۲۰ روز صربستان باشد. ما در خیلی کشورها کشتی‌گیر داریم و موفقیت‌شان باعث افتخار ماست. ایران جماعت هر جا برود موفق است.

* برای فدراسیون قبلی خیلی دادگاه رفتم

فدراسیون قبل از ما کارهای تبلیغاتی می‌کردند و من می گویم توافقات را سندسازی کرده تا ۳ میلیارد اما در تجدیدنظر به ۱.۵ رساندیم. درباره فدراسیون قبلی خیلی دادگاه رفتم و تنها چیزی که مجبور شدیم این و بحث تشک‌ها بود. اگر درست پرداخت می‌شد، بارش روی دوش ما نبود. می‌خواستیم برویم فرانسه ولی از حساب ما پول را برداشتند و نشد برویم. ما نشد جلوی این شرکت را بگیریم و هر کسی جایی مسئول شده، کارش را درست انجام بدهد تا ۵۰ سال دیگر استفاده شود.

* المپیک به وجود آمد تا کشورها به جای جنگ، در ورزش خودنمایی کنند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مبنی بر این که بالارفتن پرچم در میادین ورزشی بیش از ۱۰۰۰ کار سیاسی ارزش دارد او چطور این مسئله را می‌بیند، گفت: المپیک برای چه تشکیل شده؟ تا قابلیت‌های کشورها به جای جنگ در ورزش نمایان شود. المپیک را گذاشتند تا ملیت‌ها عرض اندام کنند. ورزش، فرهنگ و هنر رابطه مستقیمی با اقتصاد دارند. چه کسی می‌گوید ورزش سیاسی نیست؟ این حرف بی‌ربط است. چرا روسیه را تحریم کردند؟ سیاسی به موضوع نگاه می‌کنند که ما را می‌زنند. بچه‌ها باید باهوش باشند و ما باید کاری کنیم بچه‌ها درگیر سیاسی‌بازی نشوند. ورزش کاملا سیاسی است.

* بودجه ورزش کشور کم شود همه چیز کمرنگ می‌شود

وی در ادامه پاسخ خبرنگار فارس مبنی بر کم شدن بودجه ورزش گفت: هر چه برای این‌ها کم ببیند، اتوماتیک میزان سفرها کم می‌شود. الان ۱۰ کشتی‌گیر به یاریگین دادیم تا ببازند، خداراشکر اینجا باختند نه در جهانی. این مسابقات تدارکاتی ماست و اگر اعتبار کمتری بدهند، مدال کمتری می‌گیرند.

* درستکار از ۴ ماه پیش مرخصی گرفته بود

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص غیبت پژمان درستکار در تمرینات تیم ملی عنوان کرد: پژمان درستکار ۴ ماه پیش مرخصی بدون حقوق از ما از اواخر بهمن خواست اما به دی‌ماه افتاد چون مشکلات شخصی داشت و می‌خواست کنار خانواده‌اش باشد. نمی‌شد بگویم نه. امیدوارم زود مشکلش حل شود و او همیشه کنارمان بوده. سلسله مراتب را طی کرده و نامه‌اش به من رسید. انشاالله در زاگرب به بچه‌ها برسد و دنبال کارهای ویزایش هستیم اما اگر نرسید، مربی‌هایی که داریم بی‌نظیرند. نباید همه‌جا سرمربی بفرستیم؛ به درستکار و رنگرز گفتم وقتی منصورخان رفت دیگر سرمربی نداشتیم. آن‌ها باید مربی تربیت کنند تا بعدها سرمربی بشوند.

* حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی خوب است

دبیر در پایان در خصوص حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی گفت: حضور روسیه در آسیا خیلی خوب است. برای ما سخت می‌شود، اما چیزی که آدم را در ورزش جلو می‌برد، رقابت است. شاید ما ببازیم و دوم شویم، اما به نفع ماست چون روی‌شان بیشتر کار می‌کنیم و ما را توسعه می‌دهند در همه رشته‌ها.

وی در واکنش به این سئوال که چرا تا این اندازه روی ساخت و ساز پافشاری دارد، گفت: فعلاً داریم بهره‌برداری از سالن‌ها و ساختمان فدراسیون می‌کنیم ولی بچه‌ها کار می‌کنند. همه ۲ ساعت تمرین را می‌بینند ولی ما آن ۲۲ ساعت را دیدیم. جای خواب، غذا و امکانات رفاهی را دیدیم که کارآیی تمرین بالا بیاید تا برای موفق نشدن بهانه‌ای نباشد. ما کنار تشک وزنه می‌زدیم و شاید حال‌مان بد می‌شد ولی همه را بیرون بردیم که بچه‌ها تنوع داشته باشند. به جای این که توی کار هم بگذاریم، به هم کمک کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا