اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

دبیر خطاب به نونهالان: به کمتر از طلای المپیک راضی نشوید

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به ملی پوشان نونهال گفت: ابتدای راه قرار دارید و سعی کنید گام نخست را درست بردارید و به غیر از مدال طلای المپیک، با مدال دیگری قانع نشوید.
به گزارش پیشرو ورزش، اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان با حضور نزدیک به ۸۰ کشتی گیر و مربی در محل کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که برای آموزش برخی از شگردها و فنون خود در این اردو حاضر شده بود در جمع نفرات حاضر در تمرینات اظهار داشت: برای ما اخلاق و منش یک کشتی گیر در اولویت قرار دارد و احترام به پدر و مادر، مربیان و توکل برخدا و ائمه اطهار (ع) رمز پیروزی در کارها است.

وی ادامه داد: البته که هیچ کس با تلاش به هیچ جا نرسیده و برای موفقیت باید نهایت سختکوشی و تلاش را داشته باشید اما پیروزی موقعی حاصل می شود که بر خدا توکل کنید و همه چیز را از او بخواهید.

دبیر تصریح کرد: شما در ابتدای راه قرار دارید و سعی کنید که گام نخست را درست بردارید، آموزش کشتی و فنون را به صورت اصولی یاد بگیرید و با تمرین کردن بسیار آن را در ذه و جسم خود نهادینه کنید.

وی افزود: در سن شما وزن کم کردن سم است و کشتی گیری که وزن کم کرده به جایی نرسیده است. الان وقت یادگیری شما است و بهترین سن برای یادگیری فنون تا ۱۷ سالگی است و پس از آن باید حرکت ها را به کشتی خود اضافه کنید.

رئیس فدارسیون کشتی تصریح کرد: امکاناتی که برای شما فراهم شده، همان امکاناتی است که در اختیار تیم های ملی بزرگسالان و مدال آوران بزرگ قرار داده ایم، پس انتظار داریم از فرصت بدست آمده بهترین استفاده را ببرید و مواردی که در اینجا یاد می گیرید به هم استانی های خود در باشگاه ها نیز انتقال دهید.

دبیر اظهار داشت: به کمتر از مدال طلای المپیک قانع نشوید، کسب مدال در رده ی های پایه نباید باعث شود که فکر کنید کار تمام شده چون این مدال ها اصلا دیده نمی شود و مدال کسانی در کشتی ماندگار شده که در سکوی نخست المپیک ایستاده اند.

وی افزود: البته که کسب مدال طلای جهان نیز ارزشمند است اما به هیچ وجه این مدال و هیچ مدال دیگری، طلای المپیک نمی شود.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن به موفقیت، هدف داشته باشید و قهرمانان بزرگ را الگوی ورزشی خود قرار دهید و از نظر اخلاقی نیز الگوی شما ائمه اطهار (ع) باشد و همیشه به یاد خدا باشید.

وی خاطرنشان کرد: برای زندگی خود برنامه داشته باشید و از همین حالا مانند یک قهرمان زندگی کنید، روی خورد و خوراک خود دقت داشته باشید و زود بخوابید و فکر خود را مشغول کارهای دیگر نکنید و فقط تمرکزتان روی تمرین و کشتی باشد و صد البته که تحصیل و درس خواندن را نیز فراموش نکنید تا آینده درخشانی در انتظار شما باشد و بتوانید برای ایران عزیز افتخارآفرین باشید.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا