اخبار ورزشیفوتبال جهان

دبل گل محمدی در یک هشتم نهایی آسیا

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل استقلال تاجیکستان برای دومین بار موفق به صعود از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شد.

به گزارش پیشرو ورزش، تیم فوتبال پرسپولیس  امشب در دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل  استقلال تاجیکستان به برتری  رسید تا برای دومین فصل متوالی با هدایت یحیی گل‌محمدی به جمع هشت تیم برتر قاره آسیا صعود کند.

گل‌محمدی پیش از حضور در پرسپولیس به عنوان سرمربی فقط در سال ۲۰۱۶ با ذوب آهن تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشت. در آن سال تیم اصفهانی با سرمربیگری وی و ثبت آمار ۶ بازی، چهار برد و دو مساوی به مرحله یک هشتم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل العین امارات در مجموع دو بازی رفت و برگشت سه بر یک شکست خورد و حذف شد.

مربی فعلی پرسپولیس از زمان بازگشت به این تیم هم در ۱۷ بازی آسیایی روی نیمکت سرخ‌ پوشان نشسته است. وی در سال ۲۰۲۰ کار خود را با پرسپولیس در آسیا با شکست دو بر صفر مقابل الدحیل در دوحه آغاز کرد و در ادامه این تیم مقابل شارجه امارات در خانه حریف به تساوی دو بر دو رضایت داد. البته روند صعودی شاگردان گل‌محمدی در آن فصل، پس از متمرکز برگزار شدن دیدارهای لیگ قهرمانان در قطر آغاز شد. پرسپولیس پس از کسب دو برد متوالی با نتیجه یک بر صفر برابر التعاون عربستان در ادامه با همین نتیجه مغلوب الدحیل شد.

البته پس از این باخت پرسپولیسی‌ها با برتری چهار بر صفر برابر شارجه به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند و در این مرحله هم تیم قدرتمند السد را در دوحه با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. برتری دو بر صفر در بازی با پاختاکور ازبکستان پرسپولیس را برای سومین بار در طول چهار فصل به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند و این تیم در نهایت با برد مقابل النصر عربستان در ضربات پنالتی، برای دومین در طول تاریخ خود به فینال آسیا راه یافت. هرچند در بازی نهایی آن دوره از مسابقات با نتیجه دو بر یک از اولسان هیوندای کره‌جنوبی شکست خورد و باز هم نتوانست قهرمانی آسیا را کسب کند.

تیم یحیی گل‌محمدی که در مرحله گروهی سال ۲۰۲۱ با الریان قطر، الوحده امارات و گوا هند هم‌گروه بود، ابتدا الوحده امارات را یک بر صفر مغلوب کرد و در ادامه هم تیمی های شجاع خلیل‌زاده در الریان را ۳ بر یک و تیم میزبان را ۲ بر یک شکست داد. پرسپولیس دور برگشت را هم با برد ۴ بر صفر برابر گوا آغاز کرد اما شکست یک بر صفر مقابل حریف اماراتی، سبب شد سرخ پوشان برای دومین فصل متوالی باز هم نتوانند بدون باخت مرحله گروهی را به اتمام برسانند. البته پرسپولیس با برد ۴ بر ۲ برابر الریان به عنوان مقتدرترین تیم مرحله گروهی در منطقه غرب راهی شانزده تیم برتر این مسابقات شد.

با برتری پرسپولیس برابر استقلال، یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی به آمار ۲۵ بازی، ۱۵ برد، ۵ مساوی و ۵ باخت در لیگ قهرمانان دست یافت. البته آمار وی در این مسابقات با پرسپولیس ۱۷ بازی، ۱۱ برد، ۲ مساوی و ۴ باخت است.

این مربی که سه فصل تجربه حضور در لیگ قهرمانان را دارد، تاکنون ۲ بار با تیمش موفق به صعود از مرحله یک هشتم نهایی شده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا